Wij zijn een keer een midweek op pad geweest met schoonouders en zwager en zn vrouw. Precies genoeg slaapkamers waren er maar zo vreselijk met zn allen 1 badkamer en wc delen en daarnaast ook de woonkamer die eigenlijk te krap was. Als we nog eens gaan dan liever in geschakelde bungalows dat we iets meer privacy hebben.
Nou morgen bij eenkomst met alleen met broers en broertje, me broertje is vanmiddag hier geweest toen die hoorde hoe ik er over dacht, heel erg lief. We gaan bespreken of er nog meer zijn die het misschien helemaal niet zien zitten. Het wordt hoe dan ook 2 huizen als ik ga, kan ik me gewoon terug treken ga zien hoe het gaat verlopen. Ben nu even gerust gesteld. Ligt voornamelijk aan 1 schoonzus die alles wil beslissen, daarom ook allen de kinderen bij elkaar. Bedankt voor alle steun.
Kijk wel even goed na of dit mag. Veel parken hanteren namelijk maximaal 2 honden per huisje, als ik het goed heb. En mocht het jullie te druk word kunnen jullie altijd nog gaan wandelen met de honden als allemaal mee mogen
Hier een paar jaar geleden ook gedaan met mijn ouders en twee jongere zusjes. Waarvan 1 met partner. En dan mijn drukke gezin met man, kind en twee honden. Zaten toen ook allemaal in 1 huis. Maar wel een 16 persoonshuis. (buiten een park) Dus voldoende ruimte voor iedereen. Afgelopen voorjaar een lang weekend gaan kamperen met mijn ouders. Jongste zusje was er het hele weekend bij, andere zusje en partner 1 nacht geweest.(met een tentje) Ouders en wijzelf eigen karavan, wel naast elkaar. Beide vakanties waren voor herhaling vatbaar. Maar met mijn familie zijn de verhoudingen erg goed. Zien ze ook normaal best veel. (mijn moeder zelfs bijna wekelijks) Op stap met mijn schoonfamilie..... NEE! Maar man denkt daar ook zo over. Maar die zien we misschien ook 2x per jaar. Daar hebben wij dus ook een hele andere relatie mee.
Met mijn ouders en broer zou ik het niet heel erg vinden om in 1 huisje te zitten. Maar wij gaan altijd in 3 geschakelde bungalows. Mijn ouders in de middelste en wij in 1 en mijn broer met zijn gezin in de andere. Bij mijn ouders eten we en drinken we wat. Slapen doen we in ons huisje. Met mijn schoonfamilie eens in 1 grote bungalow gezeten en datwilde ik niet weer. Maar een paar jaar geleden wilden ze het toch weer voor de opa en oma. We zouden 2 nachten daar blijven maar dat zag ik niet zitten. Mijn man en dochter zijn wel gegaan. En ik en onze 2 zoons een dag later. 1 nacht moest ik maar overleven
Hier vorig jaar een midweek met schoonfam. Ik ben erg gesteld op mijn privacy, dus hou er sowieso al niet van. Ik doe het alleen nog maar als er aparte huisjes zijn. Met zijn allen in 1 huis is niks voor mij. Als je zoiets niet wil gewoon niet doen.. Ik zou het ook niet met mijn eigen fam doen trouwens
Oh ja, ik krijg al weer helemaal de kriebels. Schoonouders willen weer een weekendje "gezellig" met z'n allen. Zij bepalen waar we heen gaan. Ik houd mijn mond zolang er niet over gesproken word, het lijkt al weer een beetje vergeten....
Het ligt er net aan wat voor familie het is. Ik zag er heel erg tegenop om met mijn schoonfamilie op vakantie te gaan in een groot huis maar het is me heel erg meegevallen. We lieten elkaar vrij in wat we wilden doen en het scheelde ook dat het huis enorm groot was. Zo zat je niet voortdurend op elkaar lip. Toch gaat mijn voorkeur wel uit naar allemaal een eigen huisje in het vervolg.
Ligt eraan. Met mijn familie zouden we het wel doen. Met mijn schoonfamilie Nothanks! (Daar denkt mijn man hetzelfde over hahah) Sowieso zonder dieren ivm allergie. Gewoon duidelijk zijn hoor! Het moet voor iedereen leuk zijn. Niet alleen voor je schoonzus
Mbt de schoonzus.... als je goede afspraken maakt dan moet dat lukken. Bijv. de dagen onderling verdelen. Op die dag mag dat stel bepalen. Op de volgende dag een ander stel. De dag erna weer een ander stel. Ene dag regelt het ene stel ontbijt, dag erna het andere..... Ik zou ook van te voren bespreken wat voor uitjes je wilt gaan doen. En hoe je het afspreekt qua zwemmen, bowlen, midgetgolfen en andere dingen die je op het park doet. Ik zou een soort reisplanning maken met vaste momenten en losse momenten. Dan weet iedereen waar hij aan toe is.
Ik zou juist niet alles plannen en vooral er op aandringen dat iedereen vrij is in zijn doen en laten.
Landal heeft familie reuenie huisjes dat zijn 4 huizen en 3 slaap woningen 1 woning met keuken en woonkamer ingericht. Dat lijkt me wel wat hoe er maar 2 gezinnen bij elkaar. Ik ga zo voor legen, jullie horen wel wat het gaat worden.
Ik ben net terug van 1,5 week in 1 huisje met 9 personen. Ik ben doodop, overprikkeld, verzadigd en zat van ze. Leuke dingen gedaan, maar oef wat heftig. Nooit weer, dus ik zou ook kiezen voor eigen huisje. En zeker vrij laten of iemand wel of niet mee gaat in de eventuele plannen van die dag.
Met schoonouders 1x gedaan in 1 huisje en na dag 6 brak er echter pleuris uit. Totaal geen privacy en wilde ik even kort met man praten waren ze beledigd! Daarentegen met mijn ouders altijd ieder een eigen huisje en smorgens aan het ontbijt word er gekeken wat iedereen wilt. Als je met je gezin weg wilt geen probleem! Eet je mee? Nee ook goed! Heerlijk! Dit jaar weer een midweek weg! Man vind het ook vele malen gezelliger met mijn ouders dan zijn ouders juist omdat niets moet.
Met mijn ouders en broertje met gezin super leuk zelfs al vind ik sowieso een weekend lang zat als we met ze alle in 1 huisje zitten. Met schoonfamilie ook prima alleen wij zijn de enige met kleine kinderen. Ik ben 15 jaar jonger als vriend en mijn vriend is 12 en 10 jaar jonger als zijn zussen. Hun hebben kinderen van 16+. Is toch iets anders dan. Maar mijn schoonfamilie ben ik echt na een weekend wel zat... Stuk voor stuk lieve mensen hoor alleen een beetje vermoeiend haha.
Ohnee, écht niet. Ik wil dat al niet met m'n moeder, waar ik echt een fantastische band mee heb, maar met schoonfamilie, waarmee de band iets minder is, was het helemaal een hel. Met m'n moeder en broertje zijn we afgelopen herfstvakantie naar Oostenrijk geweest en daar hadden we allebei een eigen hotelkamer, met ongeveer 5 andere kamers ertussen. We liepen dus gewoon in en uit bij elkaar, maar 's avonds hadden we allemaal even rust en waren we even alleen met ons eigen gezin. Verder deden we álles samen, dus we waren echt wel samen op vakantie, maar als het nodig was, konden we ook ons eigen ding doen. In maart gaan we een weekendje naar Landal, maar ook dan hebben we aparte huisjes. Wij met z'n viertjes en m'n moeder met m'n broertje (en eigenlijk met m'n oma erbij, het was haar verjaardagscadeau, maar zij is in november plotseling overleden ). Ook dan gaan we sámen eten, sámen zwemmen, sámen naar buiten, maar hebben we ook onze eigen momentjes. Ik zou je ouders gewoon vertellen dat samen op vakantie heel leuk is, maar dat de kans dat het leuk blíjft een stuk groter is als je aparte huisjes hebt, waar iedereen zich even terug kan trekken als het nodig is
Eind vorig jaar waren mijn ouders 45 jaar getrouwd, zij hebben toen een groot huis gehuurd die onderverdeeld was in allemaal eigen appartementen. Met eigen douche + wc, zithoekje en sommige ook een eigen keuken. Daarnaast was er een grote kamer waar je met z'n allen kon zitten. Daarbij ook een grote keuken. Zo hadden we allemaal voldoende privé ruimte maar ook genoeg om samen tijd door te brengen. Wij moeten ook echt niet te lang op elkaars lip zitten, maar op deze manier was het met een lang weekend goed vol te houden.
Met mijn eigen familie kan ik dit makkelijker dan met de familie van mijn man. Allemaal leuke mensen, aan beide kanten. Het verschil zit hem er voornamelijk in dat we aan 'mijn' kant inderdaad de vrijheid hebben om dingen apart te doen. En aan zijn kant moet alles samen. Ik vind kamperen een mooie middenweg. Dat hoeft niet per se in eigen tent / caravan. Molecaten heeft leuke kampeercabines. Dat is (als je in het zomerseizoen gaat) een hele goede optie, volgens mij. Eventueel een grote partytent regelen, zodat je ook bij minder weer toch ook samen kunt zitten op de momenten dat je dat wilt.