citytrip - hoe plannen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Athina, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi!
    Dit jaar willen mijn man en ik een citytrip gaan maken naar (waarschijnlijk) Bilbao. Het idee is van donderdag tot zondag. Nu ben ik al wat aan het zoeken, maar ik twijfel tussen zelf regelen (vlucht + hotel zelf los boeken) of via een reisorganisatie.

Sowieso baal ik een beetje, want hoe ik ook zoek, ik kan alleen terugvluchten vinden om 11.20 in de ochtend, of nog vroeger. En liever heb ik natuurlijk een vlucht eind van de middag ofzo. Lekker lang genieten.

Inverness als stad staat ook nog op mijn wensenlijstje, maar ook daar hetzelfde probleem; vroege terugvluchten.

Maar wie heeft er tips; hoe kan ik dit het beste (en meest betaalbaar) plannen? De planning is (vanwege het weer) september. Eventueel misschien begin oktober nog naar Bilbao -hoewel het dan ook veel schijnt te regenen daar.

2. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    791
    116
    43
    Ik zou los boeken, alhoewel Expedia soms ook echt goede deals heeft voor vlucht+hotel.
    Verder kijken of je evt op andere dagen kunt vliegen en dan wel fijnere vliegtijden hebt?

3. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Inderdaad.. los boeken zou mijn voorkeur hebben omdat het vaak voordeliger uitpakt (is mijn ervaring). Alhoewel Expedia ook goede deals heeft soms als je vlucht+hotel via hen boekt.
    Ik snap dat je het meest van je verblijf wil maken, maar om eerlijk te zijn; een ochtendvlucht, en dan zeker een niet zo'n belachelijk vroege dus 11:20 zoals jij ziet zou ik liever hebben dan een middagvlucht denk ik. Als je bv een middagvlucht hebt die om bv 15u vertrekt.. dan moet je om 13u al op de luchthaven zijn dus nog eerder erheen vertrekken en mijn ervaring is dat als je echt nog wat wil gaan doen/ zien na het ontbijt je (te) vaak op je klok kijkt om de tijd in de gaten te houden.. niet heel relaxed. Maar goed, zo zie ik het, voor jullie ligt dat misschien anders :)

Je zou eventueel kunnen kijken om terug te vliegen op een andere luchthaven? Wellicht dat dat "betere" vluchttijden geeft? Of terug vanuit Santander/ San Sebastian :) Liggen allebei op een uurtje van Bilbao, maar als er vanuit daar avondvluchten vertrekken is het misschien een optie?

4. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Hier regelmatig citytrip. wij boeken altijd apart van elkaar. Is toch vaak voordeliger en betere vlucht, ligging.
    wij gaan ook altijd van donderdag tot en met zondag. Proberen op donderdag een vroege vlucht te nemen en ervaring heeft inmiddels geleerd dat dan een vlucht op zondagochtend terug niet erg is, aangezien wij dan ook echt wel moe zijn van alles bezichtigen enz..

Wel opletten dat de vlucht niet te vroeg is, ivm reis naar het vliegveld..

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bedankt voor de reacties... ik zag nu een vlucht van 12.05 - misschien is dat dan toch zo slecht niet. Ik ga eens op expedia kijken... Soms zie je ook door de bomen het bos niet meer ;)

6. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij boeken altijd alles apart. Zeker voor een korte citytrip is dat goed te doen.

Voor vluchten gebruiken we Google flight. Heel overzichtelijk en compleet!

7. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.717
    468
    83
    Vrouw
    Wij boeken alles los, is vaak goedkoper en flexibeler.
    11:20 lijkt mij een prima tijd om terug te vliegen, anders kijk je heel de dag op de klok mits het een hele late vlucht is.
    Veel plezier alvast!!

Deel Deze Pagina