Tóch aan de Rapley!

Discussion in 'Borstvoeding' started by Female, Nov 28, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Female

Female Niet meer actief

Sinds een paar weken zijn we begonnen met groenten. Gepureerd, we dachten toch dat dat wel ok was. En dan steeds grover maken.
    Voor Kynan blijkt nu al dat het dus NIET werkt. Hij heeft nu al een hekel aan die lepel. Hij krijgt niks binnen, houdt na een paar happen zijn lippen stijf op elkaar, zodat ik hem steeds moet afleiden, draait zijn hoofd weg...
    Ergens natuurlijk niet zo vreemd, nu ik erover na denk. Als iemand mij met een lepel ´voert´, of ik nou wel of geen zin heb, dat zou ik ook vervelend vinden...

Nu een paar keer een stuk groente gegeven en dat vind ie dus wel écht leuk.
    Vandaag gaf ik hem een peer, doorgesneden en hij eet er echt van én heeft de tijd van zijn leven.

Na 6 maanden volledige BV ga ik dus vanaf morgen toch over op de Rapley methode :D

Wilde het gewoon even kwijt, ben benieuwd! ! !

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Precies op die manier zijn mijn kinderen ook aan de stukken groente gegaan!

Succes!

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    heee Female,
    GOed van je dat je ook nog steeds BV geeft.... en rapley, ja dat is echt het einde voor die ukkies!
    Hier wel nog meer spelen dan echt eten, maar het gaat steeds beter!
    Veel plezier ermee

4. Female

Female Niet meer actief

Bedankt meiden.

@ lz; ja BV ga ik nog wel een aardig tijdje geven hoor ;)

Nu 2 keer Rapley geprobeerd. Hij verplet alles en verschuift alles vrolijk op de grond. Krijgt dus echt niks binnen. Is ook nog wennen natuurlijk.
    Maar tot wanneer is het niet erg dat ze bijna niks binnenkrijgen, ivm ijzertekort enzo? Voor je het weet is hij al 7 mnd en hij heeft tot nu toe nauwelijks iets binnen gekregen, alleen moedermelk dus...
    Ik weet dat het moet wennen, maar maak me soms toch een beetje ongerust.

2e vraagje; hoe krijgt hij dan het bekende 'lepeltje vetstof' binnen met Rapley? Pureren was makkelijk, gewoon een scheutje erdoor, maar nu...?

5. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

Nov 5, 2006
    430
    0
    0
    Sven ging pas met 9 maanden echt goed eten. Tot een jaar kunnen baby's leven op moedermelk. Dus een half jaar de tijd om het te leren. Best lang toch ;) Heel veel plezier.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met vetstof?

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Die van mij eet ook niet met rapley, gewoon blijven aanbieden, de aanhouder wint.

7. Female

Female Niet meer actief

Oké ik heb dus genoeg tijd... ;)

Vetstof? Je moet toch normaal een theelepeltje vetstof toevoegen aan de groentenpap toevoegen. olijfolie of zonnebloemolie oid. Maar hoe moet ik dat nu doen? :(

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Echt waar? Dat is nieuw voor mij......

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Olijfolie. Ik heb juist gelezen dat plantaardige olieën voor baby's niets toevoegen. Ook is het beter om (room)boter op brood te doen ipv margarine. Kleine kinderen kunnen namelijk nog niets met plantaardige vetten.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In je moedermelk zit voldoende vet. Je hoeft dus niet perse vet toe te voegen aan de groente of het fruit. Op de boterham kun je wat boter of zo doen.

Share This Page