Rome-welk hotel?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Mamanama, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    In september willen mijn man en ik een weekendje naar Rome voor ons 5 jarige huwelijk (of hoe zeg je dat? ;))
    Wie heeft tips voor een leuk en betaalbaar hotel, in de stad of iig vlakbij openbaar vervoer om snel in de stad te komen!?
    Bedankt!

2. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    Wij zijn in juli een weekje naar rome geweest, echt super. Wij zaten in hotel columbia, scoort 8.6 op zoover. Staan foto´s bij. Keurig hotel en geen last van al het lawaai in de stad ´s nachts. Service prima. En op loop afstand van de metro en treinstation. Leuke eettentjes. En een hop on hop off bus op loopafstand om alles mooi te kunnen zien.

Aanrader, het colloseum, vaticaanstad, trevifontein, bij de meeste atracties komt de hop on hop off bus wel langs, echt een aanrader.

Zou je niet liever een midweekje doen van 5 dagen, er is zoveel te zien, het is een hele mooie stad en aangezien je er toch bent.......

3. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bedankt voor je snelle reactie, Mariska! Ik zit nog erg te twijfelen of we van wo-za of wo-zo zullen gaan.
    Hebben 2 meiden (van 3,5 en 1 jaar) en wil ook weer niet TE lang weg zijn....

4. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    Ik zou zelf niet de keuze maken om met twee kleine kindjes een citytrip naar Rome centrum te maken. Het is daar hartstikke druk en je moet zelf al uitkijken dat je niet onder een auto of scooter of OV komt. Ze rijden er als idioten. Ik weet niet of er andere meiden hier zijn die dit wel gedaan hebben, die hebben misschien andere ervaringen.
    Heel veel succes met het plannen van jullie vakantie.

5. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

Aug 24, 2007
    3,343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij zaten in Bed & Breakfast Enjoy.
    Ook een hele hoge score op Booking.nl en een keeeeuuurig net geheel.
    Overigens meer het idee van een 'appartementje' dan een hotel, er is geen receptie of iets dergelijks en het is heel kleinschalig (maar 5 kamers geloof ik, wel heel modern opgezet).
    Ligt goed, op loopafstand van het station.

Let op; in Rome zijn bijna alle hotels voorzien van een SOBER ontbijt. Als je daar waarde aan hecht, is het verstandig hier kritisch naar te kijken, ik ben inmiddels 2 keer in Rome geweest en ook op internet lees je vaak dat Romeinen heel sober en eenvoudig ontbijten (denk aan van die in plastic voorverpakte broodjes, beetje jam, kaas en boter en misschien wat yoghurt en dat was het dan wel).

Veel plezier, Rome is SUPER!

6. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    @Mariska; ik bedoelde niet dat ze mee gaan, maar dat ik ze niet zo lang achter wilde laten! hahahah

7. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

Jan 4, 2009
    4,106
    624
    113
    groningen
    Oh sorry even te snel gelezen het staat er inderdaad. Ja kan me voorstellen dat je ook weer niet te lang van huis wilt dan.
    Jullie zullen echt genieten, vond het een prachtige stad.
    En het ontbijt bij ons in het hotel was alles behalve sober, het was niet super de luxe, maar het was af.

Share This Page