Midweek weg.....

Discussion in 'Gezondheid algemeen' started by mamavanmimi, Jan 14, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je nergens mensen tegen komt. Geen winkels, niets bezorgen, geen mensen op het vakantiepark,

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,871
    5,109
    113
    Ik zou het persoonlijk niet doen maar als je gaat, zou ik wel even overwegen of naar de kust verstandig is. Volgens mij was het in de kerstvakantie daar super druk op dagen met mooi weer en werd het afgeraden om te komen. Ik weet niet of je daar op zit te wachten

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Thuis kom je net zo goed mensen tegen tijdens wandelen of het boodschappen doen. Ik denk dat ik tijdens wandelen op het strand zelfs minder mensen tegenkom dan hier in de wijk.

Als wij een midweekje weg gaan dan neem in boodschappen mee en zou ik vast ook wat laten bezorgen...maar dat doe ik wekelijkst thuis ook.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij gaan dan zelf spullen meenemen, misschien een keer eten laten bezorgen. Maar dan heb je geen contact met mensen, niet op een manier dat je iemand kan besmetten. De mensen die ook op het park zijn kom je alleen op grotere afstand tegen.

5. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Precies wat jij noemt bedoelde ik met de opmerking dat ik niet begrijp waarom de nog open zijn.

Maar ik snap ook wel dat als je daar zit en verder afstand kunt houden tot andere mensen, het prima kan.
    Ik geloof alleen niet dat alle mensen op zo'n park dat doen of er alleen met hun eigen huishouden zitten. (Gebaseerd op wat ik in mijn omgeving zie en hoor)

6. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Wat heeft dat er mee te maken?

7. olleke

olleke Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    4,845
    4,103
    113
    Denk dat als je normaal in de stad woont in een flat oid, je met meer mensen in aanraking komt dan in een alleenstaand vakantiehuisje. Tegenwoordig hoef je zelfs al niet altijd meer bij de receptie langs voor de sleutel. Wij kregen die afgelopen zomer per post al thuis gestuurd.
    En met een boswandeling of strandwandeling lijken mij de risico's ook nihil. Je kan daar prima afstand houden in de open lucht.

Dubbelgeluk likes this.
  8. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Ik zie er echt niets kwaads in. Geniet ervan zou ik zeggen :)

Whysteria likes this.
  9. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,270
    25,739
    113
    Ik kwam een stuk minder mensen tegen dan wanneer ik thuis was gebleven... Je kan natuurlijk ook problemen maken waar ze simpelweg niet zijn.

Mijn sleutel lag bv in een envelop klaar op een tafel, en bij een ander park wel bij de receptie, maar met een looproute stond ik binnen 1 minuut weer buiten. Inleveren van de sleutel ging in een mandje of in een insectennetje bij de slagboom.

Eten bezorgen/afhalen leverde net zo min contact op als thuis. En verder heb ik een paar mensen op grote afstand in het bos gezien. Ik kom er meer tegen (en op kortere afstand) zodra ik uit mijn huis de straat op stap. En ja, ik stap hier gewoon nog de straat op, want als er iets gezond is, is het wel bewegen in de buitenlucht.

Mijn boodschappen had ik trouwens al gedaan, maar het maakt natuurlijk geen drol uit of he thuis je boodschappen doet of ergens anders.

Whysteria, Neuzeke and suus1983 like this.
  10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,080
    12,032
    113
    De woonomstandigheden vind ik ook wel iets. Wij hebben veel groen in de ‘achtertuin’ om te wandelen, fietsen etc., maar als je middenin de stad in een flat woont met een klein balkon, of zoals een collega van mij, een woonkamer waar beide samen in werken en een peuter zich moet vermaken (en daarnaast alleen een slaapkamer hebben), snap ik om het aantal dat dit nodig is om de motivatie en de sfeer erin te houden. Ik vind het dubbel, het is niet noodzakelijk, maar als sommige mensen dit echt nodig hebben...

autumn86 likes this.
  11. Taiga

Taiga Fanatiek lid

Apr 28, 2019
    1,423
    2,211
    113
    Wij hebben in de meivakantie 4 dagen een huisje in de duinen geboekt. Ik denk dat we daar uiteindelijk minder in contact komen met mensen dan hier in de stad.
    En voor de kinderen gaat het ook echt goed zijn. Die zitten er behoorlijk doorheen.

12. Felice

Felice VIP lid

Apr 22, 2009
    7,502
    8,424
    113
    Nou dat ja! En het rottige is, het mag, sommige mensen hebben het echt nodig om even op de manier afstand te kunnen nemen en weer wat op te laden.
    Maar als ik zie dat er genoeg mensen zijn die dit om de haverklap doen "want het mag toch" dan denk ik: heb je het nou echt niet begrepen?

Syane and Dubbelgeluk like this.
  13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,080
    12,032
    113
    Wij hebben voor de meivakantie ook een midweekje weg staan, maar dat was verschoven van vorig jaar. Ik hoop dat tegen die tijd de situatie wel anders is, anders mogen we straks het eiland niet op (Texel ;))

Taiga likes this.
  14. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    En vandaar allemaal dus mijn twijfels... het mag dus waarom niet? Tja het is niet noodzakelijk... Maar we worden allemaal een beetje moe van 4 dezelfde muren om ons heen de hele dag.
    Ik heb dan nog "geluk" , ik doe de boodschappen en moet wel van huis om te werken, werk in de thuiszorg. Echter mijn man is al vanaf maart thuis, werkt thuis en komt vrijwel nergens. De jongste is gelukkig vrij makkelijk, die boeit het niet zo allemaal dat ze thuis zitten weer. Tuurlijk mist ze de juf en haar vriendinnetjes, maar ze gaat er goed mee om en snapt ook goed waarom het is.
    Mijn oudste is echt een ander verhaal, zat al te puberen en nu in het kwadraat. Ze mag van ons gewoon afspreken met vriendinnen, maar ze is het thuis zoo zat! Het enige wat kan is 5huis hangen of bij haar vriendinnen hangen en daar is ze zo klaar mee. Een andere omgeving zou voor haar denk ikff goed zijn. Normaal gesproken gaat ze nog wel eens op de fiets naar opa en oma en gaan ze samen met oma taart bakken of iets.. maar opa en oma zijn terecht heel voorzichtig dus dat gaat ook niet.

En zelf zijn wij ook voorzichtig, we zien verder eigenlijk niemand, houden ons aan alle regels. Of dat nou hier is of ergens anders, die regels zijn er en daar houden we ons aan.
    Ik heb met mijn man afgesproken de komende weken even af tewachten, kijken wat er gebeurd en dan kunnen we altijd nog boeken

15. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Wij zouden niet een paar dagen weg gaan. Maar we wonen goed, hebben veel natuur om ons heen, een ruime tuin en een ruim huis. Op 300 meter lopen sta ik in de velden.

Niet iedereen heeft dit. Dan vind ik het niet gek om even een weekend of weekje weg te gaan.
    Wel zou ik eigen boodschappen meenemen om de kleine kans om door het land besmettingen te verspreiden te voorkomen. En uiteraard je netjes aan de regels houden in de regio.
    Heerlijk toch een luxe huisje met sauna en een haart. Lekker eten bestellen, ontbijt bij de deur laten bezorgen. Genieten van de natuur om je heen, kinderen lekker laten spelen en ontdekken.
    Lijkt mij alleen maar gezond om er even tussenuit te zijn en de natuur op te kunnen zoeken zonder met z'n allen in de file te staan voor dat ene gebiedje in de buurt, om vervolgens te file wandelen.

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,182
    35,857
    113
    Ik zou er nu zelf niet voor kiezen, maar zie het probleem ook niet zo. Boodschappen moet je thuis ook en je kunt er verder toch niks. Dus als even een andere omgeving je dan goed doet, dan is dat toch prima.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij toevallig ook :). Wij hadden het van april naar oktober verschoven, maar toen kon mijn collega zijn vakantie niet omboeken dus heb ik omgeboekt (uiteindelijk kon hij ook niet door lockdown van zijn vakantiebestemming, maar goed). Nu dus omgeboekt weer naar april, ik hoop dat we kunnen gaan, en ik hoop ook dat we op de boot de auto uit mogen, maar dat zal wel niet.
    En anders heb ik hoop voor de zomer, dan gaan we kamperen op Texel.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,182
    35,857
    113
    Je mag nu toch gewoon naar Texel?

19. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,080
    12,032
    113
    @suus1983 klopt, meer als de situatie maar niet verslechterd.

suus1983 likes this.
  20. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,080
    12,032
    113
    Dat hoop ik ook, lijkt mij zo leuk voor de kinderen. Maar ook dat we gebruik kunnen maken van wat faciliteiten... we gaan het zien.

Share This Page