leuk spel

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lilo77, Aug 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

Jul 2, 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ik ben op zoek naar een leuk bordspel voor een 5 en 6 jarige. ik dacht zelf aan bijvoorbeeld monopoly junior, levensweg junior, bunny hop?
    we hebben al een aantal spellen gehad wat niet zo'n succes was; knibbel knabbel knuisje, poepie knor en nog een paar andere. Ben denk meer op zoek naar een "strategisch" spel. ben benieuwd naar de reacties!!

2. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,344
    10,309
    113
    Ik dacht meteen aan carcassonne ( junior), regenwormen( junior), catan (junior)

Je zou naar een speciaalzaak kunnen gaan kun je het vaak bekijken en krijg je advies.

3. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,867
    113
    Catan junior inderdaad.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hm hier was katan junior geen succes...
    En speelt ze inmiddels sinds vorig jaar alweer de gewone katan met ons.
    Vinden we allemaal leuker :)

Monopoly junior is ook leuk maar komt geen enkele strategie bij kijken.
    Het is puur dobbelen.
    Op zich niet slecht overigens... je komt dan niet in de verleiding je kind te laten winnen :)
    Dat is namelijk niet nodig omdat je dankzij de dobbelsteen allemaal evenveel kans maakt om te winnen.

Mens erger je niet is ook leuk op die leeftijd denk ik
    (Wederom... de gewone versie is prima... en de kermis-editie zou ik jezelf besparen. Niet leuk en lawaaierig bovendien. )

En wat hier ook erg in de smaak viel was "hallo das" van 999 games.
    Sowieso zijn spellen van 999 vaak best goed. (En er zijn altijd reviews van online!)

Hallo das is een combi van een dobbelspel en memory.
    De kaartjes liggen om het bord en wat je gooit... moet je dus "zoeken".

Regenwormen en varkenspesten viel hier ook erg in de smaak.
    Net als het carcasonne dobbelspel.
    (Al is dat laatste wel weer vooral geluk hebben natuurlijk... maar het is een kort spelletje dat je overal kunt spelen als je maar plek hebt om je dobbelstenen te gooien. Ideaal voor bijvoorbeeld in de tas als je op vakantie gaat en je ergens moet wachten.

Even wat me zo gauw te binnen schiet :)

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Carcassonne en Kolonisten van Catan inderdaad.

Blokus is ook leuk.

6. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    999 games (carcassonne, kolonisten etc.) heeft leuke spellen met een beetje strategie erin. Alhoewel sommige junior spellen misschien al te makkelijk zijn voor een 6-jarige.
    Hier net 'vlotte geesten' gekocht en mijn vier jarige vindt het al erg leuk, maar het is nog net even te moeilijk.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ah daar zat ik tijdje terug ook naar te kijken... Is dat wat voor een slimme bijna 9-jarige?

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    HABA heeft veel leuke spellen
    Skip-Bo Junior

Mijn dochter vindt 'Een reis door Nederland' geweldig! Helaas niet meer nieuw aan te komen, maar mijn spel is al ruim 30 jaar oud.

Monopoly junior is leuk, maar het heeft niks met strategie te maken. Skip-Bo wel, deels.

9. Miss T

Miss T Fanatiek lid

May 3, 2012
    4,367
    306
    83
    Djeco Hop hop hop (coƶperatief, strategisch spel)

HABA smokkelaarseiland
    HABA dier op dier

Share This Page