Als de prijs verkeerd wordt vermeld..

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik weet dat het zo is dat, als een bedrijf een prijs verkeerd drukt of op een website plaatst, ze hun producten ook voor deze prijs aan moeten bieden, als het een realistische prijs was. Is er iemand die weet hoe het zit als een bedrijf hun producten op marktplaats aanbiedt voor (even als voorbeeld) 10 euro, maar op hun website 20 euro aangeven? Zijn ze dan nog steeds verplicht om het product voor 10 euro te verkopen, of geldt dat alleen als het op hun eigen website of in hun eigen catalogus is? Of geldt zoiets uberhaupt pas als het product al gekocht is, en een bedrijf er later op terugkomt?
     
  2. bijtjuh16

    bijtjuh16 Niet meer actief

    moeilijk. Ik dacht ook altijd dat het bedrijf het inderdaad voor die prijs moest meegeven maar ik zie steeds vaker bedrijven waar staat de prijs in de kassa is bindend.. of ze dit mogen doen weet ik niet maar je krijgt het dan dus niet mee!
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als er met een prijs geadverteerd wordt is die bindend, tenzij de verkoper aannemelijk kan maken dat de klant wel moest weten dat het om een foutieve prijs ging. Een Little People garage voor 10 euro bijvoorbeeld, dat is zo goedkoop, dat kan niet kloppen.

    Etiketjes en labeltjes zijn een uitzondering, het is een bekende dievenstrategie. In de eerste ronde worden er goedkope prijskaartjes op artikelen geplakt en in de tweede ronde rekent de handlanger ze voor die spotprijs af.

    En Marktplaats, tja bewijs maar eens dat het het bedrijf zelf is dat daar adverteert.
     
  4. Ik heb gereageerd op de advertentie, en krijg vervolgens van hen een email (dus vanaf het info@bedrijf.nl adres) dat ik via de website kan bestellen, waar de prijs ineens 15 euro hoger is.. Weet dus 100% zeker dat het wél van hen is. Vind het echt een klotestreek, want de prijs staat heeeel klein op hun website, en er zijn ongetwijfeld een heleboel mensen die snel doorklikken, niet op de andere prijs letten, akkoord gaan met de voorwaarden en vast zitten aan een veel duurder product dan ze verwacht hadden ;)

    Dat de prijs niet 'per ongeluk' fout neer is gezet weet ik ook zeker, want ze plaatsen de advertentie elke dag opnieuw, met dezelfde lagere prijs ;)
     
  5. MissXX

    MissXX Fanatiek lid

    9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Dan zou ik een klacht indienen..
    Desnoods zelf een advertentie plaatsen met een waarschuwing hiervoor, misschien ook iedere dag? ;)
    Zulke praktijken kan ik niet waarderen namelijk, en zou daar zeker wat tegen proberen te doen!
     
  6. Ja, dat is ook nog een optie.. Ik wil alleen graag weten of ik juridisch gezien een beetje sterk sta, of dat dat hierbij helemaal niet zo is :p
     
  7. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Je ziet in folders steeds vaker een tekst in de trant van "druk- en zetfouten voorbehouden". Ik denk dat je het beste een printscreen kunt maken en dan een klacht indienen via de reclamecodecommissie. Jammer genoeg kunnen zijn alleen tegen een bedrijf zeggen "Foei, dat mag niet." Maar een bedrijf hoeft daar niks mee te doen.

    Verder kun je marktplaats zelf benaderen en dit melden. En je kunt vaak op diverse andere sites recensies plaatsen van (web-)winkels. Dat zou ik ook doen. Maar ik ben dan ook een enorme bitch. :)
     
  8. tulip

    tulip Niet meer actief

    Hmm als zij zelf adverteren lijkt mij dat je het moet meekrijgen hoor als het idd redelijk is. Bedrijvem roepen,al gauw nee hoor, maar zou het ff uitzoeken..
     

Deel Deze Pagina