Ik ben al een poosje werkzoekende en mijn man is per 13 -08 werkloos. Nu zie en spreek ik mensen, die hebben onlangs allemaal hun baan kwijt! ik vind het niet normaal meer! zelfs de buurvrouw die sprak ik vanmiddag die was ook haar baan kwijt. En een aantal kennissen. Van jong tot oud in mijn omgeving wel een stuk of 15 mensen! ik denk dat het komt omdat meer mensen tot na hun 65 ste werken en veel mensen een tweede baan hebben, als ze die nou eerder met pensioen doen en mensen gewoon 1 baan aanhouden dan zouden de andere mensen ook een kans hebben denkik!! moest ff zeuren hoor
Het is nu meen ik 1 op 5 en als we op dit tempo door gaan wordt het 1 op 3. Ik denk dat ondertussen iedereen wel iemand kent die zijn baan of kwijt is, kwijt raakt of gewoon langdurig werkloos is.
Zover ik weet ga je tegenwoordig nog gewoon met 65 met pensioen hoor.. En wat zou jij doen als je een baan aangeboden krijgt van 16uurtjes maar dat is toch te weinig en je kan daar niet meer werken(wat best vaak voorkomt) en er wordt je nog een part-time baantje aangeboden voor 16uurtjes zodat je totaal toch op 32uur komt en financieel beter kan redden. Dan zeg jij dus; geef die maar aan iemand anders die nog geen werk heeft??
Ik ken eerlijk gezegd helemaal niemand in mijn omgeving die ongewild werkloos is. Maar misschien is dat eerder een uitzondering.
Nou paar mensen die ik ken die werken nog terwijl ze allang 65 gepasseerd zijn. En ook mensen met fulltime baan die hebben nog een baan in het weekend
Nou ik ken niemand die na zijn 65e nog werken.. En ik neem aan dat die mensen echt niet voor hun lol een tweede baan erbij hebben in het weekend. Hulde voor zulke bikkels ipv een handje op te houden.
Ken het probleem... Ik ben sinds half mei mijn baan ook kwijt. Baas is failliet. Mijn vader zit op de schopstoel bij zijn bedrijf, zal er na 22 jaar waarschijnlijk uitgekocht gaan worden... Mijn broertje gaat in september bij zijn bedrijf ook een reorganisatie in, is ook maar de vraag of hij doorheen komt. Sinds eind 2009 ben ik al bij 3 bedrijven door financiële problemen eruit gebonjourd... Ik solliciteer mij suf, krijg reacties van bedrijven (vaak helemaal niet) dat ze meer dan 200 sollicitanten hebben op 1 vacature.. Hoezo crisis Ben nu aan het overwegen om te stoppen met werken, moeten dit nog financieel laten doorrekenen of het kan..
Idd en ik vind wel datze recht hebben om daarna een handje op te houden hoor @Topic ja dr zijn heel veel werklozen Mijnman nu ook al ruim 4 maanden
Kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit! Hopelijk is het financieel haalbaar voor jullie dat Ne stopt met werken, anders hoop ik dat je toch gauw een baan mag krijgen met zekerheid!
Ik ben in april mijn baan kwijtgeraakt, maar kon na 2 weken WW alweer aan de slag en ook nog eens in een functie die ik al heel lang wilde. Verder ken ik eigenlijk ook niemand die ongewild werkloos is. Alle andere collega's van mijn vorige werk hebben ook ander werk gevonden - degene die er het langst over heeft gedaan heeft 3 maanden nodig gehad, geloof ik. @na 65 nog werken: mijn schoonvader vindt zijn werk fantastisch en werkt dus nog steeds, ook al had hij al 2 jaar geleden mogen stoppen... Tja, ik geef 'm groot gelijk Als je 't zo leuk vindt; waarom niet!?
Het is anders als wanneer je een 'handicap' hebt zoals ik nu.. Mijn baas ging failliet terwijl ik zwanger ben. Geen bedrijf wil een gesprek met mij voeren momenteel Ze zijn allemaal allergisch voor zwangere vrouwen Ik blijf solliciteren maar ik focus mij pas op werk als ik bevallen ben. Er is teveel aanbod in personeel, als ik zelf een baas zou zijn zou ik ook geen hoogzwangere aannemen (bijna 28 weken) die met een maand of 2 weer met verlof gaat... Dus ik zit nu gedwongen thuis. En dat is alles behalve fijn want mijn huis heb ik nu ook wel een keertje gezien Zelfs zonder een betaalde baan zou ik zeker dingen (vrijwilligerswerk ofzo) buiten de deur zoeken.
@ MamaPeetje: ja, ik snap dat dat lastig is, idd! Het is zo flauw, maar zo gaat het inderdaad maar al te vaak.. Ik hoop dat je snel iets vindt! Heel veel succes
ik zie het gelukkig ook niet in mijn omgeving. Wel dat meer mensen meer en langer moeten werken om hun hoofd boven water te houden.
Mijn vader is ook al 6 jaar aan het rommelen, werkeloos dan weer een 2 maanden werk dan weer niet ect... Zelf heb ik redelijk veel geluk gezien ik in de zorg werk en daar (in de regio waar ik woon) veel werk in te vinden is.
Hier in omgeving ook redelijk wat werkelozen. Of ze worden aangenomen voor de drukte periodes met een belofte dat ze er langere tijd kunnen blijven. Zodra de drukte voorbij is wordt je er uitgeknikkerd! Plus het nadeel is denk ik ook wel, dat je tegenwoordig niet snel meer een contract krijgt en moet starten via een uitzendbureau. Ik ben gelukkig gezegend met een leuke baan en collegas! Vanaf volgende week heb ik een nieuwe/hogere functie binnen t bedrijf. Volgend jaar moet ik een OT contract krijgen, dus ben benieuwd!
Ik raakte in april 2011 mijn baan kwijt. Was 22 weken zwanger en niemand wilde me hebben. Toen ging ik met verlof. En daarna tot vorige week geen werk gehad. Tussendoor raakte ook mijn man zijn baan kwijt wegens verkoop van het bedrijf. Beide flink in moeten leveren op salaris we kunnen net ons kop boven water houden gelukkig. En gelukkig hebben we werk.