miele of Bosch wasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kyra73, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Aargh onze wasmachine is kapot en nu moet ik snel een nieuwe kopen. Zit te twijfelen tussen een Miele of een Bosch. Wie heeft ze allebei gehad en wat was jullie ervaring? Welke is beter of zit er geen verschil in?
     
  2. Miek89

    Miek89 Fanatiek lid

    15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik heb een miele gehad, en nu een bosch. Ik vind persoonlijk de bosch prettiger. Moet zeggen dat de Miele wel 15 jaar oud was toen ik hem inruilde voor de Bosch.
    T is goedkoper dan een Miele, maar de kwaliteit is gewoon goed.
    Heb hem trouwens bij de Wehkamp gekocht. Die nemen de oude kosteloos mee.
     
  3. Nummerzoveel

    Nummerzoveel Actief lid

    9 apr 2016
    289
    1
    18
    Hier nu een Miele na een Bosch. Beide niet goedkoop maar de Bosch hebben we zoveel pech mee gehad, en was uiteindelijk na 5 jaar al op. Qua wasresultaten vind ik ze niet enorm veel van elkaar verschillen, ik hoop alleen dat Miele een wat langere levensduur heeft.
     
  4. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Ik ben heel tevreden over onze Miele.
     
  5. twinty

    twinty Bekend lid

    20 jan 2012
    640
    1
    18
    Hier heel tevreden over one Bosch
     
  6. Afkes 10tal

    Afkes 10tal Fanatiek lid

    4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij hebben een bosch, gewoon goed, lekker grote trommel.
    Gaat nu zo'n 9 jaar mee.

    Als ik nu een nieuwe machine moest kopen werd het de samsung add-wash. Ik heb zo vaak dat er een sok of iets anders kleins uit de stapel valt en die ik dan niet meer toe kan voegen als de machine draait. Lijkt me erg handig.
     
  7. DeMoesjes

    DeMoesjes Lid

    24 dec 2014
    52
    0
    6
    in mijn mooie huisje
    In 7 jaar tijd 2 x een Bosch " versleten" en nu gekozen voor een Miele ivm de degelijkheid en het hopelijk langer mee gaan....
     
  8. Truusdemier

    Truusdemier Niet meer actief

    Wij hebben onze Miele nu al 10 jaar en er is nog nooit iets kapot geweest. Deze hebben wij toen gekregen, maar anders waren we zelf voor een Bosch gegaan. Het zijn allebei kwalitatief goede wasmachines.
     
  9. ImAmommy

    ImAmommy Fanatiek lid

    23 aug 2015
    1.614
    0
    36
    Wij hebben nu een miele van 13 jaar oud en nog steeds niks mis mee en ook nooit problemen mee gehad. Alleen omdat we naar een andere woonplaats verhuizen, doen we hem binnenkort weg en kopen een nieuwe machine voor de nieuwe woning. Ik ga geen oude apparaten meeverhuizen ;)
     
  10. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Tsja, ik denk dat dat bij ons ook de oorzaak geweest is. Hij is eerst van mijn schoonouders geweest, daarna naar ons verhuisd (naar zolder) en vorig jaar weer meeverhuisd naar ons nieuwe huis.

    Ik ben er uit. Het is een Miele geworden. Vanwege de grootte van ons gezin (jaja 5 personen is een groot gezin :$) wordt toch Miele geadviseerd. Ik heb hem net besteld en hij wordt morgen geleverd. Kan ik fijn weer verder wassen.
     
  11. esje1981

    esje1981 Fanatiek lid

    28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Wij hebben sinds afgelopen weekend een miele.groot gezin van straks 7. En het koste een rob uit mijn lijf.maar ben er zo blij mee. Hij regelt zelf wasmiddel toevoegen.echt ideaal nooit meer teveel. Hier voor hadden wij whirlpool na 5 jaar stuk.daar voor een Bosch ideaal ook.maar torn waren wij nog met 2.en is 20 jaar mee gegaan.kwam van mijn broer af. Veel wad plezier
     
  12. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb m'n tweede Miele, een nieuwe dit keer. De eerste was van m'n oma geweest en heeft jaren studentenhuis overleefd en heel wat verhuizingen. In het eerste jaar van de tweeling heeft ie het begeven na 17 jaar (mis)bruik. Nieuwe model is wel fijn met de digitale tijden en doseringen.
     
  13. Sherra

    Sherra Actief lid

    4 jun 2015
    312
    174
    43
    Wij hebben uiteindelijk voor een Bosch gekozen en absoluut niks te klagen. Prima machine en lekker stil ook (washok naast kamer v/d kleine). Als je hem niet overdreven volstouwt of gekke dingen doet en regelmatig ontkalkt zal het waarschijnlijk erg lang meegaan.

    Wel een klein minpuntje; vermoed dat het aan de trommel ligt, maar teer weefsel stop ik voor de zekerheid in een kussensloop, het wilt nog weleens pullen :-/
     
  14. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Oh nee onze wasmachine is er vanmiddag ook mee opgehouden!!
    Na 14 jaar ...een AEG. Niet slecht dus maar hij roteert niet meer en ik kreeg de deur niet eens open....uiteindelijk gelukkig wel maar alles nat...

    Ik kijk nu ook naar een Miele. Nieuwe droger paar jaar geleden via Wehkamp gekocht omdat ze de oude dan ook meenemen....jeemig maar er zijn zo veel verschillende Miele's...

    Ts weet jij al wat je doet?
     
  15. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.559
    2.543
    113
    Nederland
    Miele. Mijn oma heeft 30 jaar met haar miel gedaan en nu een nieuwe miele gekocht. Ik heb er ook 1 en die gaat inmiddels al een jaar of 7 mee.
     
  16. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Mijn ouders zijn pas met hun tweede miele wasmachine bezig (in 40 jaar). Wij hebben zelf een Bosch en bevalt prima, veel functies, makkelijk te bedienen en een grote trommel.
     
  17. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ja ik heb via Coolblue een Miele WKB 120 WCS gekozen. Krijg je nog 100 euro retour van Miele ook.
    De reden voor deze is de trommelgrootte en de eenvoudige keuzes qua programma. Ik was namelijk alleen wit/bont, soms een snel wasje en 1 à 2 keer per jaar een wol/fijne was. Alle andere keuzes zijn overbodig voor mij.

    Hij wordt morgen geleverd :D
     
  18. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Wij hebben een Bosch. Vorige was ook een Bosch, gekregen toen hij al zeker 10 jaar oud was en wij hebben hem ook nog 5+ jaar gebruikt, en hij is toen alleen weggegaan omdat ik een grotere wilde, hij deed het nog steeds prima! Ja Miele kan misschien 20 jaar meegaan maar het is dan ook (meer dan) de dubbele prijs en tegen die tijd is zo'n machine natuurlijk helemaal niet zuinig qua elektra, waterverbruik etc. Dat zou ik niet als voordeel willen zien.

    Wij hebben nu een Bosch met 7 kilo inhoud, heel fijn, alles past erin, hij is erg stil. Bovendien hebben we 10 jaar garantie op de motor.
     
  19. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.990
    1.808
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben nu zo'n anderhalf jaar een Miele.
    Hiervoor hadden we een samsung, die heb ik maar 6 jaar weggedaan. Was niet stuk, maar vond het gewoon geen fijn apparaat.

    Wij hebben een Miele met 1600 toeren. Heb expres niet de machine gedaan die zelf wasmiddel doseert. Ik gebruik bijna voor elk wasje weer ander wasmiddel.
    De Miele is trouwens veel stiller.
     

Deel Deze Pagina