Vroeger heeft onze hond mij gewoon in mijn gezicht mogen likken maar op een gegeven moment kreeg ik heel erg last van smetvrees en heb ik dit niet meer toegestaan. Maar nu is er weer het volgende: Net heb ik hem helemaal verzorgd/schoongemaakt/nagels gedaan/gekamd echt dus ik ging even mijn handen wassen. Nog voordat ik mijn handen had gewassen had ik heel erg jeuk aan mijn oog want er zat een haartje in, van de een op andere sec zonder na te denken ging ik met die vieze handen in mijn oog dat haartje pakken en daarna nog eens wrijven omdat het zo'n jeukte. Nu (pas!) half uur later heb ik een rood oog.... Gadsie, kan dit komen door die hondenbactiereen? en wat doe ik daaraan ?
Het rode oog is hoogstwaarschijnlijk van het wrijven. En evt de irritatie door het haartje. Maar je kunt je oog even uitspoelen met water, lauw water is wat prettiger. Of als je lenzenvloeistof hebt kun je dat ook nemen. Of afgekoeld afgekookt water als je dat prettiger vindt.
Hahaha hondenbacterien? Zijn dat anders dan mensenbacterien? Ik denk dat je oog geïrriteerd is. Even schoonmaken met oogdruppels ( of koud gekookt water) dan komt het vast goed.
Ik weet dat ik vaak van die angstige topics open dus excuses daar alvast voor Het is gewoon dat ik nu er echt niet bij nadacht (wat misschien juist alleen maar goed is!) maar ik zit gewoon niet op een ontsteking of iets engs te wachten
Dit is overigens wel waar... dat is gebleken uit de volgende vraag: Als een hond jouw wond uitwast door likken, geneest de wond dan beter? Dit bleek alleen voor de hond zelf te gelden. Hij heeft wel degelijk andere, voor de mens soms gevaarlijke, bacteriën in zijn mond dan wij. @ koetjiekoe Als je nog eens zoiets hebt, gewoon meteen uitspoelen met overvloedig water. Of bij een wondje, goed laten bloeden als het kan, evt iets opentrekken en bloed eruit duwen en dan goed in de wond spoelen.
Misschien verstandig om naar de dokter te gaan i.v.m. je smetvrees..? Dit is nu niet echt normaal meer te noemen.
Maak je geen zorgen, je hebt wat geirriteerde ogen door het wrijven en het haartje, niet door hondenbacterien. Wat ontzettend lastig lijkt het mij om zo n smetvrees te hebben. Hihi, zegt hier iemand die echt het tegenovergestelde van smetvrees heeft. (heb paarden, honden, kids, en ik vergeet vaak mijn handen te wassen gisteren zoontje die zand zat te eten in de zandbak waar ook de hond bij zat hahaha...wel zijn mondje schoongemaakt, speen erin maar ik denk daar verder niet over na)
't Zal wel meevallen met die smetvrees, anders ga je geen hond uitkammen en zijn nagels doen (zonder handschoenen). Ik ben verre van smetvrezerig, maar vind dat een fijn klusje voor de trimster. En over die hondentong: Is een lik van de hond alleen maar smerig of ook ongezond? - Wetenschap & Gezondheid - VK
Ik snap dat je je zorgen maakt, maar het komt echt van het wrijven en irritatie van het haartje. Maar, er zitten meer bacteriën op het gemiddelde handvat, dus zou me niet teveel zorgen maken.
misschien niet zo handig om dit te vermelden in een topic van iemand met SMETVREES... en het is echt echt echt niet nodig hoor... de kans is zo ontzettend klein dat je er iets aan overhoud, je hebt evenveel kans op een vogel die in je oog poept. Ik zit de hele dag tussen de honden en wrijf regelmatig door mijn ogen en heb ook weleens wondjes en ik was mijn handen gewoon alleen na het plassen en voor het eten. je gaat toch niet je oog uitspoelen met overvloedig water omdat je van tevoren een hond hebt aangeraakt?
wat een stom artikel.... die kans is zoooooooooo klein dat je dan serieus overal je druk om kan gaan maken. Zoals ts dus al doet. Vind het echt niet aardig dat ej zo'n uit z'n verband getrokken artikel hier plaatst. Alsof je het alleen maar erger wil maken allemaal..