Goedkoop/gratis parkeren Amsterdam (buiten centrum)

Discussie in 'De lounge' gestart door Salsera, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Als het weer een beetje mee zit wil ik morgen graag naar een evenement in Amsterdam, het zal plaatsvinden op de Zuiderzeeweg op het Zeeburgereiland. Nu wil ik liever niet tientallen euro's kwijt zijn aan parkeergeld, dus ik zoek tips. Ik heb daar in de buurt een P+R gevonden, maar helaas heb ik daar niks aan. Het probleem met alle P+R voorzieningen is dat je verplicht bent om met het OV naar het centrum te gaan om recht te hebben op het gunstige tarief, maar ik hoef dus niet in het centrum te zijn.

Zijn er toevallig mensen die bekend zijn daar en goede tips voor me hebben? Alvast bedankt

2. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Weet niet van welke kant je komt maar ik parkeer in Weesp (was altijd gratis voor een paar jaar geleden) en dan met de trein naar Amsterdam.

3. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik kan zowel over Rotterdam als over Utrecht volgens mij. Er is daar geen treinstation in de buurt, dus dan zou ik verder moeten met de tram. Is het overwegen waard, maar als er een parkeergelegenheid iets meer in de buurt is dan zou dat fijn zijn. Wel bedankt voor het meedenken :)

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    mijn moeder parkeert altijd ergens waar je parkeerkaartje dan ook meteen voor de tram is.
    volgens haar de beste en goedkoopste manier

5. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    In osdorp heb je veel gratis parkeergelegenheden maar dan zou je met de tram naar centraal station moeten gaan

6. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Bij Sloterdijk en Arena kan je je auto parkeren en dan krijg je meteen een ov kaart, Sloterdijk staat vaak vol, Arena is groot.

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    P+R is voor zover ik het heb kunnen teruglezen op internet geen optie in mijn geval. P+R is namelijk voor mensen die naar het centrum gaan, alleen dan kan je gebruik maken van het voordelige tarief. Ik ga niet naar het centrum, dus ik heb dan geen recht op dat voordelige tarief. Je kaartje wordt gecontroleerd stond erbij :(

Maar toch allemaal bedankt :)

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Je zou eventueel aan de rand van Amstelveen kunnen parkeren en dan een uur kaartje of dag kaart kopen voor het GVB. Da moet je ongeveer 10 minuten met de metro en dan overstappen op de bus bij Amstel station.

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Gratis parkeren in Buitenveldert en dan met het OV naar het evenement.

10. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Parkeren in Amsterdam Noord en dan gratis met de pont naar KNSM eiland. De Oostveer pont. Parkeren in Noord is grotendeels gratis en als het betalen is max 1,30u per uur, maar dat is niet bij de pont. Pas alleen op voor blauwe zones waar je maar 1,5 uur mag staan.

11. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ndsm werf.

12. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zuiderzeeweg ? Dan knal je je auto toch in een volkswijk in Noord of Durgerdam neer en ga je met het OV (of lopend)? Dat is volgens mij ook gratis. Toen ik er woonde in ieder geval wel. Er zijn volop (achter)buurten in Amsterdam waar het parkeren gratis is. En bij de meeste blijft je auto ook nog wel heel ook :D

13. Tooss

Tooss Actief lid

11 apr 2015
    163
    2
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij krijg je gewoon OV chip kaart en kan je een tram binnen Amsterdam pakken

14. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    In noord kun je prima gratis staan. Alleen wat eerder vermeld was, niet direct aan de pont.

15. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ben totaal niet bekend in Amsterdam haha. Maar heb net nog even zitten kijken en vlakbij zijn wel straten die buiten het betaald parkeren vallen. Alleen natuurlijk geen flauw idee of daar blauwe zone is, maar ik gok dat het gewoon een woonwijk is. Ik zal anders ook nog even kijken of ik wijs word uit de pont :)

16. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.018
    213
    63
    En door de mensen die dit doen hebben de bewoners een tekort aan parkeerplekken:x

17. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Hier is het sinds januari betaald parkeren.

18. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij zetten hem ook altijd in noord, alleen wel even goed kijken.

19. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Het is gelukt met parkeren, vlakbij het evenement zelf. Heb alleen geen flauw idee waar ik m uiteindelijk neergezet heb haha. Mijn navigatie kende heel veel straten daar in de buurt nog niet, dus t was een beetje zoeken. Maar op een gegeven moment veel auto's met mensen die ook duidelijk daarheen gingen, dus gewoon maar gevolgd en neer gezet :p

Deel Deze Pagina