super dat is lekker snel! ik moest vandaag bloed prikken en morgen bellen voor de uitslag... zenuwen dus! ik hoop voor jullie dat alles nu ook snel gaat lopen in het ziekenhuis toen wij eenmaal de eerste afsraken hadden ging het zo snel! en ik moet zeggen wij vonden dat heerlijk....
fijn dat je zo snel terecht kan miep! hopelijk vinden ze iets kleins dat t snel verholpen is! dikke knuff!
Fijn dat je zo snel al bij de uroloog terecht kan! al dat wachten is ook maar niks! Ik hoop dat ze er bij je man iets aan kunnen doen! Liefs Wup
Dank julie wel, Wup en Marieke! Anna, hebben ze bij jouw man nog verder gekeken wat de oorzaak was (was ook slecht zaad, toch?). Ik hoop ook dat het allemaal gaat meevallen qua wachttijden. Ga dinsdag na de uroloog gelijk een afspraak maken bij de gyn, hoop dat ik daar ook zo snel terecht kan . Wat spannend voor jullie... hoop op mooi bericht morgen!
Hey hallo Miepie en andere dames, Hier ook ik weer eventjes terug van weggeweest ... Zou al eerder weer een berichtje achterlaten maar ben vorige week flink te grazen genomen door een heftige buikgriep. 1 April (nee geen geintje!) mochten mijn vriend en ik ons weer samen melden op het spreekuur van de fertiliteitsarts (FA) om de uitslagen van de testen door te nemen. Van manlief was de uitslag van het zaadonderzoek positief. Het gewicht en de beweegelijke cellen waren bovengemiddeld en de aantal cellen beetje beneden gemiddeld 12 milj. ipv 20 milj. maar niets om ons druk over te maken. Mijn bloedonderzoeken n.a.v. het cycli ond. waren ook positief mijn eitje was voldoende rijp bij de eisprong en heb dus een goede eisprong gehad. En dat was het ... Statistisch gezien hebben wij momenteel meer kans op een spontane zwangerschap (vooral nu we mijn cycli kennen en weten dat ik pas na de CD16 mij eisprong heb) dan op een zwangerschap door medisch ingrijpen, we zijn beide goed gezond en daar kan je het verder maar mee doen. Volgens het puntensysteem hebben wij nu maar recht op twee punten en je moet MINIMAAL 4 punten hebben om door te mogen in het circuit en die BMI hé? Die moet voor die tijd ook omlaag ... Met de FA hebben we eerst afgesproken dat we goed gebruik gaan maken van onze nieuwe kennis (lees mijn cycli) en flink erop los gaan klussen. Mocht er na eind augustus nog geen verbetering in zicht zijn dan mogen we terug komen aangezien we dan twee jaar "bezig" zijn en er dan automatisch weer een punt erbij krijgen. In principe allemaal wel goed nieuws natuurlijk maar je voelt je zo machteloos en overgeleverd aan moeder natuur ... De eerste dagen na de uitslag (begrijp me niet verkeerd) baalde ik gewoon dat er niets gevonden is, dan weet je tenminste waar je aan toe bent ... Is het in ons geval gewoon steeds een kwestie geweest van "Bad Timing" ? De tijd zal het uitwijzen en de tijd in de wachtkamer zal tergend lang voor ons duren, maar ja wie van jullie kan hier nu niet over mee praten? Als je iets zoooo graag wil, dan duurt elke dag gewoon een dag te lang ... Miepie ik hoop dat jullie snel groen licht krijgen voor ICSI en dat ze goed gebruik kunnen maken van de gezonde cellen en dat er natuurlijk niets negatief voortkomt uit jouw onderzoeken bij de gyn. Alle andere dames wens ik ook veel sterkte toe in de wachtbank en we hopen natuurlijk voor jullie allemaal op positieve testen op welk vlak dan ook! Dikke tút: Gepie
Fijn dat alles redelijk goed was, Gepie... Nou nog zwanger worden Hier even een klein dippie; heb net alle papieren opgehaald bij de HA. Wij hadden vorige week begrepen dat er 2% goed zaad was (van de 220.000 zaadjes die er waren), maar zie nu dat er bij morfologie 0% staat bij "normaal" en 2% bij "licht afwijkend". De overige 98% is abnormaal. Snap het ook niet helemaal, want daarboven bij Motiliteit staat het in Klasse A-D. Klasse A = 2%; B=7%; C=12% en D=77%. Hoe kan het dan dat er maar 2% licht afwijkende zaadjes gevonden zijn, en wel 9% die goed of redelijk goed bewegen? Nou ja, we moeten dinsdag maar afwachten, maar viel toch nog weer tegen. O, en nog iets; weet iemand wat het verschil is tussen "kernhoudende cellen" en "aantal/vol."? Is dat eerste het totaal aantal in het ejaculaat en de 2e per ml ofzo? (kernh. was 1.1 milj en aantal was 0.22 milj)
Lieve Miep, als eerste: gewoon even een dikke knuf! ten tweede: misschien gebruiken ze verschillende criteria bij morfologie en motiliteit? Anders kunnen ze idd gewoon niet rekenen! Denk dat aantal/ vol idd 'volume' betekent. Anders zou ik het ook niet weten hoor! Het belangrijkste is dat er wel íets goeds in klasse A en B is gevonden! Hou dat vast! Ik hoop dat de uroloog iets kan vinden. Sterkte meid! Het is moeilijk, maar hou vol! Liefs Tezzz
pff daar heb ik nooit iets van meegekregen bij mannetje zijn zaadonderzoeken.... klinkt allemaal heel ingewikkeld ik hoop dat ze je dinsdag even haarfijn uit kunnen leggen hoe het zit succes! knuf anna
Thanx, Tezzz. Ben heel benieuwd wat de uroloog gaat vinden en vooral of er iets is wat ze kunnen doen... En het is idd niet helemaal niks, maar 't is wel errug weinig Anna, hebben jullie niet zo'n hele uitdraai gekregen met de resultaten? Misschien ook maar beter als je niet precies ziet hoe slecht het allemaal is . Hou me voorlopig maar vast aan jouw succesverhaal . Weet je nog hoe slecht het bij jouw mannetje was?
Hey Miepie, We gaan gewoon met zijn allen voor jou en je mannetje duimen en hopen dat het niet allemaal zo slecht is als het er uitziet. Veel sterkte in iedergeval dinsdag a.s. bij de uroloog. Mijn wederhelft en ik zijn de afgelopen dagen volgens schema van de FA (fertilliteitsarts) flink aan het klussen geweest en hopen maar dat dit zijn vruchten af zal werpen ... Eigenlijk een tweetal vraagjes aan jullie allen: 1. Wat zijn die getallen onder jullie banners de duur van de afgelopen cycli? 2. Hoe weet ik in welke ronde wij zitten? Is dit gewoon het aantal maanden/ cycli dat je al bezig bent zwanger te worden of dit eerste vanaf het moment dat je je hebt aangemeld in de MMM? Dikke knuf, Gepie
Hoi Gepie, De getallen eronder zijn mijn cycli vanaf het begin. We zitten nu dus in de 20e ronde na het stoppen met de pil, waarvan we nu voor de 15e ronde echt "bezig zijn". Bij mij is het aantal rondes dus het totale aantal vanaf dat we aan het proberen zijn. Ben je inmiddels ook begonnen met tempen of ovutesten? Vind het zelf altijd wel fijn daarmee bevestiging van mijn eisprong te krijgen en te weten wanneer we in elk geval "moeten" klussen . (al maakt het nu weinig uit :-?)
Ja, ik heb nu via babyboomshop.nl ovulatietesten gekocht. Daar ik al bijna aan mijn eisprong toe was (volgens mij heb ik heb zaterdag jl. gehad) ben ik er nog niet mee begonnen, maar ben dat vanaf mijn volgende cyclus wel van plan. Hoe doe jij dat met die ovu testen en dat temperaturen? Vanaf welke dag ongeveer? Ik heb een gemiddelde cyclus van ongeveer 32 dagen. Ik heb bij de andere forums ook gekeken naar die temperatuurkaartjes maar ik snap en totaal niets van. Moet je op de dag dat je met die ovu-testen begint ook beginnen met temperaturen ofzo? Enne ... veel sterkte voor morgen! Ik hoop dat er nog iets positiefs komt uit het gesprek met de uroloog. Dikke tút: Gerda
Gepie, ik begin met tempen gewoon aan het begin van de cyclus (al sla ik in de eerste week wel eens een dagje over ) en hou dat bij op www.fertilityfriend.com. Met ovutesten begin ik meestal op dag 10, omdat ik meestal ergens tussen dag 11 en 14 een positieve ovu-test heb. De eerste paar keer met ovutesten ben ik iets eerder begonnen, maar nu ik weet wanneer ie ongeveer is hoef ik er wat minder te gebruiken . Heel veel succes, hoop dat het schema van de FA zijn vruchten af gaat werpen! Liefs, Miepie
Dank jullie wel . Eigenlijk géén nieuws. De uroloog had eerst een heel vragenvuur (ziektes, operaties, pijntjes, sexleven, etc) en heeft mijn man daarna lichamelijk onderzocht. Alles leek goed, was goed ingedaald, etc. Hij moet direct stoppen met roken (en van de uroloog neemt ie dat dan wél aan :-?). Verder wordt er nog 2x zaadonderzoek gedaan, en volgende week een echo gemaakt en bloed geprikt op allerlei hormonen. Als die uitslagen binnen zijn weer terug naar de uroloog en dan horen we of hij iets kan doen of dat we doorverwezen worden naar de fertiliteitsarts voor ICSI. Afwachten dus maar weer.... Gelukkig kan hij voor het bloedprikken en de echo al wel komende week terecht, morgen even bellen voor een afspraak voor het zaadonderzoek.
Ja 't is wat met die mannen. Als wij ze vragen te stoppen met roken (mijn mannetje is een zware roker en was blij dat zijn zaadtest pos. was zodat hij niet hoefde te stoppen ...) omdat het misschien beter zou zijn luisteren ze niet, maar o wee als een arts het voorschrijft dan proberen ze gelijk dezelfde dag nog te stoppen, of in ons geval houdt hij op in huis te roken en gaat hij en eventueel bezoek inmiddels naar buiten te roken! In iedergeval maar een goed dat ze nu ook naar andere dingen gaan kijken, heb je tenminste een beetje het gevoel dat er weer wat schot in de zaak komt. Zeg Miepie heb jij inmiddels zelf ook al onderzoeken gehad bijv. bloedtest en cyclusonderzoek? Zo ja, wat is daar dan uitgekomen? Dikke knuf van ons hier en jullie zijn in onze gedachten! Gepie
Ik heb zelf nog geen onderzoeken gehad, we wachten eerst de eerste uitslagen bij de uroloog af. Ik heb wel afgelopen maanden tempkaartjes bijgehouden en werk al bijna een jaar met ovulatietesten en het lijkt er op dat ik in elk geval gewoon een eisprong heb en ik heb een redelijk regelmatige cyclus. Voor de HA in eerste instantie dus geen aanleiding verder onderzoek te laten doen. Als we verder de MMM in gaan zal dat hoe dan ook wel gebeuren, maar het is handiger dan eerst de uitslagen van mijn man binnen te hebben. Hoe gaat het met jullie schema, Gepie?
Mijn vriend had afgelopen week flink de buikgriep dus hebben we dit maal niet optimaal gebruik kunnen maken van "ons schema". Ik beschouw deze cyclus dus maar als verloren en gaan we vol goede moed de volgende weer in. Volgens mij heb ik zaterdag jl. mijn eisprong gehad en woensdagavond jl. en zondag jl. hebben we geklust dus niet echt optimaal. Maar wie weet hebben de zwemmers van vriendlief het overleefd tot zaterdag, al gaan we daar niet vanuit ... 26 april a.s. mijn NOD? We zullen zien. Ondertussen vond ik de volgende link naar YourTube. Een mooi nummer die mij soms door moeilijke momenten heen sleept (al dan niet jankend maar ach dat moet kunnen toch?) I Would Die For That - Kellie Coffey: http://nl.youtube.com/watch?v=JqfGqOx2iDQ Misschien dat dit nummer jullie ook een beetje kan steunen in moeilijke tijden. Een zangeres die zingt uit eigen ervaring. Ik heb ook al geprobeerd dit nummer en/of CD te vinden op internet maar het schijnt dat ze dit in eigen beheer hebben uitgegeven en dat het dus niet op de vrije markt beschikbaar is snif, snif. Net nu ik weer een nieuwe favo artiest ontdekt heb .... Groeten, Gepie