oh, ok. Niet geheel vervelend denk ik om voor je werk naar t buitenland te gaan. Of wel? Misschien snel gegaan, maar toch hoop je dat t nog sneller gaat. Kan mij ook niet snel genoeg gaan Liefs, Vietje
Haha, inderdaad Vandaag een afspraak gemaakt voor de ICSI-intake in het AMC; 4 augustus kunnen we er terecht ... Twee maandjes wachten dus, en in die 2 maanden hebben we nog allerlei onderzoeken én gaan we op vakantie, dus hoop dat het wachten meevalt .
Hallo Miepie, Ik hoop voor je dat het snel raak mag zijn met de ICSI behandeling en dat ook jij in 2009 jullie kleintje in de armen mag houden, net als wij. Geduld hebben jij en ik beide wel moeten opbrengen al ben jij veel meer hindernissen op je weg tegen gekomen dan ik. Ik wil jou en je mannetje heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd en bij deze krijg je mijn voorraad blikjes geduld van Jedidja. Ik denk dat ik ze niet meer nodig heb ... Liefs en hele dikke knuf, Gepie78
Thanx Gepie En nogmaals gefeliciteerd! Vrijdag is mijn man weer bij de uroloog geweest. Vierde zaadonderzoek was weer gelijk aan de eerdere (al is de VCM-waarde van 0.1 in de 2e test naar 0.9 en 0.8 in het derde en vierde onderzoek). Hij heeft nog een prostaatecho gehad, maar ook daar kwam niks afwijkends uit. Uroloog gaat nu dus de brief schrijven voor het AMC en verder kunnen we dus - op mijn bloedonderzoeken en echo na - alleen maar wachten tot augustus....
Weer even een update: Vandaag weer bij de gyn geweest. Bloed was OK, alleen mijn FSH was verhoogd (10.0). Volgens haar gezien mijn leeftijd niks om me zorgen over te maken. Verder een echo gehad. BM en eierstokken waren OK, geen cystes en op het moment (1 dag voor NOD) ook geen activiteit. Linkereierstok was wel moeilijk te vinden, dus hoop dat dat geen problemen gaat geven met de ICSI. Verder gevraagd of we nog verdere onderzoeken konden doen voor augustus en heb van haar een formulier meegekregen voor chromosomenonderzoek bij mijn man. Nou hem nog zover krijgen dat ie bloed laat prikken
Ja wachten, wachten, wachten ... Je kan er soms zo moe van worden. Verhoogde FSH waarde, wat betekent dat dan? En kan dat ook problemen geven bij de vruchtbaarheid dan? Veel succes en geduld voor de nog komende tijd en ik hoop echt voor jullie dat de ICSI zijn vruchten gaat afwerpen bij jullie en dat je ook een 2009 moedertje gaat worden ! Hier gaat alles prima ben wel heel erg moe de laatste weken en werk op het moment halve dagen i.p.v. een volledige werkweek van 40 uur. Heb het idee dat ik wel een hele dag kan slapen maar kan ondanks dat soms 's avonds moeilijk in slaap komen. Misschien dat ik onbewust teveel aan het nadenken ben over alles en hoe het straks allemaal gaat komen e.d. Maar affijn als het op vermoeidheid en af en toe overgeven na niet erger wordt met de kwaaltjes dan ga ik er de komende zeven maanden nog voor. Groet en een heeeeele dikke knuffel voor jullie: Gepie78
Haha, dat was snel! Dank je wel, Rach . We zijn vandaag naar het AMC geweest voor onze ICSI-intake. Aangezien wij dit najaar in het buitenland zitten zullen we pas in januari echt gaan beginnen, deze maand nog wat laatste onderzoekjes (al is dat alles samen een hele waslijst ): 7 aug opzwemtest, 14 aug bloed prikken voor chromosomenonderzoek Miepman, nog 2x semenanalyse en ik moet nog een keer op CD3 bloed prikken. Verder ga ik 14 aug naar de voorlichtingsmiddag in het AMC. In de maanden dat we wegzijn kom ik dan een paar dagen naar NL om de resultaten van de tests te bespreken en dan kunnen we als we terug zijn als het goed is direct beginnen.... voorlopig eerst dus weer 5 maanden wachten dus :-?.
Ben even helemaal van de kaart, lukt me niet op te houden met huilen... Vorige week van een hele goede vriendin - die ons al wel gewaarschuwd had dat ze weer gingen proberen, voor de 3e - gehoord dat ze 5 weken zwanger was. Gisteravond komt mijn schoonzusje-die-nog-niet-weet-of-ze-kinderen-wil langs... ongelukje, 6 weken zwanger. Ben echt heel blij voor ze, maar toen ze weg waren knapte er iets. Loop de hele nacht al te spoken, met tussenpozen paar uurtjes geslapen en ik kan de uit-knop niet meer vinden :-?
He Miepie, het zit ook allemaal niet mee he. Soms moet je gewoon een dip-dagje/ nachtje inlassen om alles eruit te gooien. Het lijkt me ook erg frustrerend als je schoonzusje het "eigenlijk nog niet weet" en dan toch zanger blijkt te zijn. Zo ken ik ook een aantal meiden die nog helemaal niet klaar zijn met zichzelf en die na 1 keertje zwanger zijn. Maar goed, dat verdriet moet er af en toe uit en daarna moet je toch proberen om de draad weer op te pakken. Je schrijft dat je een tijd naar het buitenland gaat, dat is dan wel mooi om even je gedachten ergens anders op te projecteren (als het lukt natuurlijk). Het doet mij in ieder geval altijd goed om met iets nieuws/ anders bezig te zijn. En ook al moet je nog 5 maanden wachten, je hebt wel iets om naar uit te kijken. Succes en een hele dikke knuffel! Liefs Mia
Dank je Miss Mia. Even door een flink dal gegaan, ben nou langzaamaan mezelf weer aan de haren uit de put aan het sleuren . Komende week nog de laatste onderzoeken en morgen voorlichtingsmiddag in het AMC... en dan wachten tot we terug zijn uit Duitsland.
Moeilijk hey, van je zus. Ik zou dat ook zo moeilijk vinden, want zij staat natuurlijk zo dichtbij. Ik denk dat ik iets gemist heb.. maar ga je op vakantie naar Duitsland? je schrijft dat je voordat jullie 4 maanden naar het buitenland gaan nog een icsi poing kunnen doen?
Nee, juist niet . We vertrekken voor het werk van mijn man over 2 weken voor 4 maanden naar Berlijn. Zodra we terug zijn kunnen we beginnen....
Op zich wel... maar was eerlijk gezegd liever nu gelijk doorgegaan voor de ICSI . We hadden in principe volgende week kunnen beginnen, en vind dat wel een naar idee. Aan de andere kant zal ik in Berlijn genoeg afleiding kunnen vinden, beter dan in NL zitten wachten .
Hoi Miepie, Ik snap dat je lievr gelijk door zou gaan met de ICSI behandeling. Maar nu het dan toch niet zo is moet je er gewoon het beste van maken in Berlijn! Het is een mooie stad en een leuk avontuur voor jullie samen voordat het medische gedoe begint. Veel plezier in ieder geval! Groetjes Mia
Haha, goed : "Sprechen Sie Englisch?" We gaan er idd maar het beste van maken. Hopelijk kan ik al wel in de laatste maand Berlijn beginnen met de pil en dan gelijk door als we weer in NL zijn... even afwachten wat de fertarts in oktober zegt (kom dan terug voor de planning en resultaten van de laatste testen te bespreken). Vandaag eerst naar de voorlichtingsmiddag . Rach, hoe is het nou met jou? Al een echo gehad? Mrs Mia, weet jij al wat jullie vervolgtraject gaat worden?
haha miepie, jou duits is bewonderingswaardig Probeer er maar een super tijd van te maken dan, wie weet komt het nooit meer terug! met mij gaat het goed, ik heb volgende week donderdag de eerste echo.
Spannend, Rach! Eergister bij de voorlichtingsmiddag geweest en de afspraak voor ons startgesprek staat. Ik kom daar voor terug in oktober, als mijn cycli komende maanden dan meewerken (gewoon 26 dagen blijft of ietsje meer ) kunnen we dan net voor kerst beginnen met de deca. Spannend... en verder vooral wachten... wachten... wachten...