Hallo Allemaal, Graag zou ik jullie advies willen. Ik zit met het volgende. Omdat ik moet gaan solliciteren naar een nieuwe baan wil ik graag weten wat jullie zouden zeggen over de kinderwens. Wij zitten inmiddels in de mmm en het ziet er naaruit dat we een vruchtbaarheidsbehandeling moeten ondergaan. Dit houdt dus volgens mij in dat ik geregeld naar het ziekenhuis moet. Mijn idee, als ik het zou vertellen, is dat ik nergens aangenomen wordt. Help, wat moet ik doen? Alvast bedankt Groet Monique
Lastig he. Officieel hoef je dat niet te melden, ze mogen niet eens vragen of je een kinderwens hebt.
Ik zou er eerst niks van zeggen. Je weet niet hoe het gaat lopen allemaal. Misschien dat je jezelf eerst kunt bewijzen. Elmo
Ik ben 1 mei begonnen aan een nieuwe baan en heb er niks over gezegd. Ze hebben er ook niet naar gevraagd. (Dat mag officieel niet eens want is discriminatie). Dus mochten ze ernaar vragen hoef je niets te zeggen. Als ze het mij gevraagd zouden hebben zou ik het misschien wel eerlijk gezegd hebben, maar aan de andere kant het kan nog wel jaren duren voor ik zwanger ben. Mijn vorige werkgever was hier wel heel moeilijk in en als ik ergens heen moest onder wertijd wilde ze precies weten wat er was dus moest ik elke keer liegen. Nu zeg ik alleen ik moet naar het ziekenhuis en niemand die vraagt waarom, heerlijk!
Ik heb hier ook veel over nagedacht, solliciteer namelijk ook af en toe. Ik zou het in ieder geval niet tijdens het eerste gesprek zeggen, maar afwachten of ze voor jou kiezen. En als dat zo is, dan kun je kijken of je het in een volgend gesprek wil zeggen. Dan kunnen ze je daarom niet afwijzen en ben je toch eerlijk geweest. Maar het is denk ik afhankelijk van je gevoel wat je erbij hebt op dat moment. Het lijkt me namelijk ook moeilijk om vaak weg te 'sneaken' als je net een nieuwe baan hebt.
Ik heb ook net een nieuwe baan. Tijdens de sollicitaties in mei heb ik er niets over gezegd. Hoeft idd ook helemaal niet. Met dat ik met de nieuwe baan begonnen was, heb ik even ruim een maand rust gehad van behandelingen (leek me wel handig tijdens het inwerken). Maar nu zijn we weer begonnen. Ik heb mijn directe leidinggevende hier wel van op de hoogte gesteld, want tsja, je zult idd af en toe even weg moeten. Ze had er alle begrip voor en wenste me zlfs toe dat ik snel zwanger mocht raken!
Tijdens mijn sollicitatie heb ik open kaart gespeeld, en verteld hoe en wat. Ik ben zelfs ter plaatse aangenomen, en ging dus weg met baan. Zelf ben ik van mening dat openheid erg belangrijk is, en dat als je eerlijk bent dit alleen maar gewaardeerd word. Succes met je keuze. Groetjes Elvira
Tijdens mijn sollicitatie heb ik er niks van gezegd, omdat ik toen neg geen zekerheid had van de behandelingen. Toen ik er begonnen ben, heb ik het wel meteen gezegd, en ze nemen het llemaal heel positief op. Dat ik af en toe even weg moet, vinden ze ook geen probleem, ze proberen me soms zelfs vrij te geven dan. groetjes