Een beetje gebaseerd op de gastvrij en gierige topics en een beetje op een verhaal dat ik van het weekend hoorde. Ik ben benieuwd of jullie berekend zijn om spontane visite mee te kunnen laten eten? Nu gaat het niet om het feit of het past in je ritme (want zoals ik in een eerder topic aangaf is het doordeweeks vanwege de kinderen hier geen optie) maar puur of je rond etenstijd genoeg hebt voor meer mensen of kunt improviseren? Op de camping van het weekend verteld iemand dat zij (gezin van 4) altijd precieze boodschappen doen, geen voorraad oid en afgemeten koken. Zij houden nooit iets over en hebben dus ook geen vriezer met extra maaltjes. Ik vond dat best bijzonder dus ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Hier kan dat dus altijd wel. Sowieso heb ik een vriezer waarvan ik heel zp een week te eten kan geven en ik heb dus wel voorraad dingen. Mocht er in het weekend ineens mensen op de stoep staan terwijl het eten al op staat of net klaar is heb ik altijd een pot erwtjes,wortelen en bv een rookworst op voorraad.
Wij hebben altijd genoeg verschillende menu's in voorraad Dus ja er zou voldoende zijn En anders is de vetpan ook altijd nog in trek hoor Dat slaat niemand af haast
Nee niet altijd. Maar we wonen 2 minuten bij een Albert Heijn vandaan. Dus dan is het zo bij gehaald.
Ik zou denk 9 van de 10x wel iets op voorraad hebben. Maar dan wordt het dus wel een van alles en nog wat maaltijd, wat ik zelf niet erg vind. Het komt trouwens vaker voor dat ik last minute nog even naar de supermarkt fiets als de visite blijft hangen, zodat ik een mooie/lekkere maaltijd op tafel zet. Of idd: de afhaal/thuisbezorgd.
Het ligt eraan of ik net boodschappen heb gedaan voor een aantal dagen, dan zal ik genoeg in huis hebben, of dat het weer tijd is om boodschappen te doen, dan is de koelkast bijna leeg. Ik eet bijna altijd vers dus heb geen grote voorraad in de vriezer. Vers vind ik namelijk stukken lekkerder.
Het zou denk wel kunnen maar ik heb weinig voorraad in huis, wel altijd eieren en brood in de vriezer maar niet een hele voorraad met van alles en nog wat. Als het nodig is haal ik wel iets in huis.
Het zou hier niet kunnen. Eten afgepast en vriezen vrijwel niets in(alleen de kippen/groentesoep die ik in 1 grote pan maak). De rest gewoon vers. En als iemand blijft eten is bijhalen toch ook niet raar? Net of het gek is dat je afgepast kookt... Ik vind niet dat je alles zo maar kan in vriezen. Word er vaak niet lekkerder op en hoelang bewaar je zoiets ?
Ja hoor kan wel wat bij elkaar rapen en in elkaar flansen. En ook een Turkse supermarkt om de hoek die altijd tot laat open is en heerlijke broden en nog van alles verkoopt.
Voorraad genoeg maar we koken geen ladingen extra dus als mensen op het laatste moment besluiten om te komen eten als het eten al half op tafel staat dan is het gewoon even improviseren (waar we ook best goed in zijn )
Nee, dat zou bij ons niet spontaan kunnen. We hebben een kleine voorraad, bewust, omdat we zo geen overbodige dingen hebben. We koken vaak op recept en kopen zo ook in. Maar we zijn niet de beroerdste om naar de supermarkt te gaan om bij te kopen, mocht dat nodig zijn.
Als er net de grote boodschappen gehaald zijn, dan wel. Zijn we halverwege de week, dan niet. Maar supermarkten op 700 meter afstand en anders Chinees/snackbar/pizzaria
Ongeveer 3x in de week eters, maar houd er geen rekening mee. De Jumbo is op 2 min en iedere dag tot 22:00 uur open. Dus komt wel goed. Plus ben zeer creatief met koken dus kan altijd wel wat extra's bedenken
Wij halen in principe boodschappen voor de hele week en de hoeveelheden zijn afgemeten op 4 personen. Aan het begin van de week zouik dus ern extra maaltijd kunnen koken, later in de week niet. Maar er komt hier echt nooit spontaan iemand aanlopen rond etenstijd.
Ik denk vaker niet dan wel. Kijk ik kan dan wel iets ánders koken. Maar hetgene wat wij eten is wel vrij afgemeten. We eten 4 x per week hello fresh en dat is voor 2 personen, eten we met 3 van.
Nee bijhalen is zeker niet raar. Ik zie dat ik een stukje vergeten ben in mn post maar kan het niet meer aanpassen. Die mensen gaven ook aan dat ze niet ineens naar de winkel gaan als er spontane visite is of iets gaan halen, dat willen ze niet. Dus spontaan mee eten op welke manier dan ook is daar onmogelijk.
Improviseren kan altijd, maar dan wordt het een ratjetoe. Een vriezer met extra maaltjes hebben we ook niet, we hebben drie vriezerlades, die zijn zo vol. Wel ligt er vaak wel wat patat en rösti in ofzo, maar dus geen complete maaltijd. Een enorme voorraad hebben we ook niet, maar meestal wel voor een dag of 2/3 eten in huis (tenzij we die dag net boodschappen moeten doen ). En we hebben altijd wel een of meerdere blikken knakworst in huis. Groente in blik/pot worden hier niet gegeten, dus ook dat hebben we niet in huis. Als er spontane visite komt, die ook nog mee zou willen eten, dan halen we wel wat.
Meestal kook ik wel afgepast omdat ik niks wil weggooien. Maar als er iemand is die onverwachts wil blijven eten kan dat wel gewoon. Ik heb altijd wel iets in huis om wat extra’s erbij klaar te maken. Desnoods snij ik aardappels voor patat en bak ik wat snacks erbij. En anders haal ik wel wat. Ik vries nooit eten in. Maar ik heb meestal wel kip of gehakt in de vriezer dat kan ik dan ook ontdooien en gebruiken.