Ojee me kat gaat er aan geloven. Het is een lieverd hoor, echt mijn engeltje, maar hij sproeit, hij doet zijn behoeftes in huis. Voor de rest hij speelt met de hond, ze slapen samen maar hij is soms wat kibbig tegen de andere kat. Nu heeft hij een lichte achterstand, met 13 weken bij moeder weg gehaald, maar meneer wou geen vast voer, was ook klein voor de leeftijd ( daarom ook extra lang bij mama gebleven) hij ziet met 1 oog niet zo goed. Hij gedraag zich ook nog als een kitten, toewel hij 14 mei al 2 wordt. Hij trappelt en sabbelt, kroelt in je nek weg, wil altijd in je kruipen, tis hem alleen nog niet gelukt. Kan bijna alles met hem doen mede omdat hij mij in het begin zag als zijn "moeder" omdat hij extra zorg kreeg ivm zijn achterstand. Nu ben ik dus best wel een beetje zenuwachtig, maar het moet wel gebeuren het gebeurd in januarie afspraak moet ik nog maken, maar ik wil na mijn eigen dierenarts, die is goed met dieren. Maar ik maak me zorgen dat hij straks niet meer wil eten,weet ook niet wat ik kan verwachten kwa verdoving en hoelang hij hersteltijd nodig heeft. Wat was het ongeveer bij jullie? En wat raden jullie aan kwa binnen en buiten rondlopen? En kwa eten, moet ik even speciaal voer voor hem halen of wat makkelijk vlees?
Toen onze kat gecastreerd was was hij erg duf, maar de volgende dag was hij weer helemaal de oude.. Hij is qua gedrag niet erg veranderd nog steeds even speels als altijd. Sproeien is wel minder geworden. Qua eten heb ik niks speciaals gehaald.. Zorg dat alles binnen bereik staat voor hem en geef hem een rustig plekje waar hij kan bijkomen waar geen andere katten of dieren bij kunnen komen. Je kan zelf wel een beetje aanvoelen wanneer hij weer naar buiten kan. Gewoon als hij echt weer de oude is en goed eet en drinkt. De wond moet ook mooi dicht zijn. Bij mij was dat de volgende dag alweer geloof ik. het is alweer ene tijdje geleden.. De poes sterriliseren vond ik veel heftiger. Ze kreeg zon kraag en probeerde steeds te lopen maar viel steeds om, heel zielig. Die moest ook 3 weken binnen blijven.
Voor een kater hoef je je helemaal geen zorgen te maken hoor! Als hij thuis komt, is hij misschien wat suffig van de narcose (hier niet, aangezien ik hem vrij laat op kwam halen). Maar dat ik hem opgehaald heb, heb ik thuis even nagekeken of ze hem niet overgeslagen hadden, ik kon helemaal niets aan hem merken Hij at meteen weer, kwam meteen weer bij me. Wat lekker eten voor hem halen kan natuurlijk nooit kwaad, maar denk niet dat het echt noodzakelijk is
Hahah ja sterilisatie is veel heftiger, gelukkig heb ik een mannetje. Hij gaat na de ingreep na boven, met kattenbak en slaapmand en voer en water waar hij soweiso een nacht blijft. Zo heeft hij geen last van de andere kat en hondje. Maar zit er echt tegen aan te kicken hij is mijn schatje, vind het zo moeilijk om ene diertje achter te laten bij de dierenarts
Kater helpen is zo gedaan... ze zijn wel grappig de eerste dag... soort van.. de weg kwijt... maar na een dagje roes uitslapen zijn ze helemaal de oude. Ik hoop wel dat je optijd bent... meestal als een kater is begonnen met sproeien ben je al te laat.....
Ja wat te snoepen haal ik wel voor hem, het stelt me een stuk geruster deze berichten te lezen. Misschien toch te veel over hem "gemoederd" Metzijn achterstand. Al is hij nu wel redelijk normaal hoor, behalve het kittengedrag, maar hij groeit nu op met een normale kat. Dus hij begint ook ondeugd uit te halen. Hij kan soms kusjes geven en hijdoet dan ook of hij kusjes geeft en dan wilje een kus terug geven en dan draait hij ineens de kont om
nou mijn kat leeft bij me moeder, dankzij zijn achterstand anders wordt ie nooit een kat. Nu groeit hij met ene kat en hond op, dus hij heeft gezelligheid. Bij mij zou hij maar alleen zijn, dit leek ons het beste. Hij doet het nog maar pas, maar hij is alwel ene paar weken bezig de boel te "terroriseren" als ik weg ben, ben altijd net zo gemeen als hem dus hij haalt bij mij niks uit. Als hij mij bijt, bijt ik terug, krapt hij mij krap ik terug. En heb al van te voren door wat hijgaat doen. Helaas weet me moeder het nog niet allemaal dus hij kan nog ongein uithalen. En Tja dan met het sproeien erbij wordt ons toch wel te veel.
hier ook 2 katers laten castreren. inderdaad net 2 zatlappen toen ze thuiskwamen... wilden op de vensterbank springen, maar lukte niet echt na een paar uur al niks meer aan te merken, stond er echt van te kijken dat ze er geen last van leken te hebben. en mijn oudste kater was ook al 1,5 jaar en sproeide al even, maar ik heb geluk gehad: hij sproeit nu niet meer
ik heb beide katten in hun reismand gelaten om echt goed wakker te worden (deurtje open)... bakje eten en water ervoor gezet zodat ze er makkelijk bij konden... toen ze echt goed wakker waren heb ik de handdoek verschoond in de reismand en teruggelegd.... daar hebben ze de rest van de nacht in gelegen en de volgende dag nix kunnen merken aan ze!! owja voor mij was het wel handig met de reismand want daar sliepen ze ook in.. een gewoon stoffen mandje vonden ze allebei nix
Castratie kater is niet heel boeiend (qua ingreep). Ze krijgen hiervoor een hele lichte narcose. Wordt een sneetje in de balzak gemaakt en daar wordt de bal door naar buiten gedrukt. De zaadleider en ader worden afgeknoopt en idem dito met de andere bal. Komen geen hechtingen in, omdat het maar 2 hele kleine sneetjes zijn. Genezen gewoon als een normaal wondje. Wij raden altijd wel aan om de kat niet naar buiten te laten gaan op de dagvan de operatie, nog even te wachten met eten geven (kan wat misselijk zijn) en verder warm nte houden. Maar sommige katten zijn zo snel weer de oude dat ze al gelijk weer willen eten ed. Dan mag dat ook gewoon, maar de kans is er wel dat ze wat overgeven. Ik zou dus gewoon het normale voer aanhouden en als je hem toch wilt verwennen na zo'n zware dag, dan zou ik voor iets licht verteerbaars gaan, dus desnoods een kipfiletje of witvisje gaan. Als je nog iets wilt weten laat je het maar weten!!
de kat slaapt het liefst op de kussen van de hond, nu vindde hond dit niet erg want we hebben verschillende van dezelde kussens, normaal zijn die voor de bench, maar die gebruikt ze niet meer voor de hond sinds die zinnelijk is. En zijn ze verplaats na de hondenmand. De slaapplek is opzich geen probleem zolang de hond er maar minimaal 1 x op geslapen heeft, anders wil ie niet.
Een witvisje wat moet ik me daarbij voorstellen? ( ik eet geen vis) maar kan altijd even ophalen voor hem. Gebakken of gewoon zo geven?