Mieren in huis, wat helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ssaarr, 24 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ons terras aan de voorkant is al gedeeltelijk verzakt door die overijverige beestjes. Zie hier een paar milieuvriendelijke tips. Ben niet van het gif. We hadden ooit schoonmaakazijn gebruikt tegen het onkruid, toen waren die kordate diertjes compleet de weg kwijt en als een parade bij ons naar binnen gestapt. ;)

2. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier werkte een spuitbus ook het beste. Vorig jaar hadden we ze via de achterdeur. Vorige week na die heftige regen ineens via de voordeur. Gaatje gevonden dus die dicht gekit en overal met die spuitbus gespoten buiten. Bye Bye mieren :)

3. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Hoebedoel je verzakt? Daar kunnen mieren toch niet veroorzaken?

4. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0

Oh jawel. Ze verplaatsen het zand onder de tegels ivm tunnels. Zie je ook aan de zandhoopjes tussen de stenen. We hadden een verzakking aan de voorzijde. Daar bleek het nest te zitten. Bij mijn moeder zijn zelfs betontegels van 60x60 compleet verzakt door mieren

5. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

18 apr 2011
    1.300
    2
    38
    Jeetje, ik wist helemaal niet dat mieren dat kunnen veroorzaken. Wat rot voor jullie

6. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    De WITTE lokdozen van de (grotere) praxis, waar in het zwart mierenlokdoos opstaat en verder geen bedrukking, die zijn hier iig het beste. Ook hier hele miereninvasies in huis gehad, vond het zo ranzig, overal mieren. Koop er meteen 6 ipv 2 en verwissel ze de eerste keer na een paar dagen.

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ach we moeten de voortuin toch opknappen. Het verbouwen van een mierenstulpje doen we er dan even bij. :D;)

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Waar ik eerder hier zei dat lokdoosjes niet hielpen, ik heb ze nu bij de action gekocht. Deze helpen wel en zijn veel goedkoper dan de vorige.

9. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.564
    1.866
    113
    Vrouw
    Hier kwamen ze binnen door een kiertje bij de voordeur, zo door de gang en de keuken in.. ik had van alles geprobeerd maar niks hielp. :( Bleef stofzuigen..
    Ik weet niet meer hoe ik erachter kwam maar ik heb toen waspoeder (lidl) bij de voordeur in de kier neergelegd en daar gingen ze met een grote boog omheen. Dus buiten bij de voordeur (waar ze naar binnen kwamen) ook een schepje waspoeder neergelegd en ik heb ze niet meer gezien! :D

Deel Deze Pagina