Babyshower! Nog tips?

Discussion in 'De lounge' started by Bellabella, Apr 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Ik organiseer een babyshower volgende week voor mijn zus die nu 30 weken is. Ik heb er echt zin in! Het is natuurlijk een verrassing en we gaan spelletjes doen voor cadeautjes. Lekkere hapjes en non-alcoholische cocktails zijn er natuurlijk ook bij.:D
    Ik heb al een luiertaart gemaakt, voor de leuk en versiering (is super leuk geworden!). Ze weet niet wat het wordt dus we doen alles lichtroze en blauw.

Hebben jullie een babyshower gehad of meegemaakt en misschien nog tips wat ook leuk is om er bij te doen ofzo? Ik wil namelijk niet achteraf denken: "shit, had ik dat maar geweten!";)

2. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    raad de buikomvang ;) hahahahahaha

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    - Snelheid luier verschonen op een pop
    - Raad het babyhapje (diverse babypotjes (fruit is veel lekkerder) raden wat er inzit)
    - Poll maken: Wat wordt het en wanneer geboren

4. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Deze spelletjes deden we al allemaal behalve de poll maken... Dat is inderdaad een goeie! Ga ik zeker doen, dank je!

5. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Wie het geslacht goed raad mag later een avondje komen oppassen!

6. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Rompertjes beschilderen/versieren. Wij hadden gewoon witte rompers van de zeeman en stiften (speciaal voor stof)

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    verschillende chocoladerepen smelten en in een luiertje doen, en dan laten raden wat het is

dus snickers, mars, milkyway etc, lekker ranzig hihi

8. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    4,807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Laat alle bezoekers een babyfoto van hun van vroeger mailen en zet die op dvd. Je zus kan dan raden wie bij welke foto hoort, erg leuk! en voor elk goed antwoord mag ze een cadeautje openen :D
    en kinderliedjes draaien, stopzetten, zodat zij het afmaakt :)
    Veel succes erg leuk!

9. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

IPV koekhappen, snoepspeentjes (look o look) happen.
    Raad de babyfoto (iedereen neemt een babyfoto mee van zichzelf).
    Raad het geslacht.
    Raad de buikomvang.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb geen tips maar vind het een superidee. word hier eindelijk ook een beetje bekend!
    Heel veel plezier.

11. Macfan

Macfan Niet meer actief

Ik heb een paar maanden geleden een babyshower gegeven voor een "vriendin" het zou een kleine babyshower zijn MAAR het werden er uiteindelijk 35 personen die wouden komen.
    alles had ik verder geregeld met haar man.
    we kregen van hem de sleutel een dag van te voren en hebben ons die dag verzameld in haar huis, voor dat ze thuis kwamen.
    ze MOEST namelijk met haar man winkelen :)

ze kwam thuis en iedereen had zich verstopt in haar keuken/gang zo dat als ze binnen kwam meteen iedereen zag.
    Ze vond het geweldig.
    Ik heb de babyshower gedaan toen ze ongeveer 30 weken zwanger was zo dat ze nog niet veel last van haar buik enzo zou hebben.

we hebben die dag eerst taart gegeten (ik had een taart laten maken van een zwangere buik in het blauw / wit )
    er stonden hapjes op tafel, spekjes enzo...

en natuurlijk de kado's uitpakken!
    daarna hebben we het spel gedaan,
    - raad de buikomvang van de moeder ( bij de xenos hebben ze helle leuke plastick afzetlinden die je kan afknippen op jou geschatte buikomvang van de as mama)
    -en het "help ik moet bevallen spel"
    dan krijg je een ijsklondje met een babytje er in ... die doe je in een doorzichtig plastick beker, en vul je met gewoon kraanwater zo snel mogelijk aangezien ze al meteen langzaam gaan smelten.
    dan geef je iedereen een beker en als je baby helemaal ijsvrij is dan moet je roepen IK BEN BEVALLEN! de dames hadden de grootste lol.. je mag natuurlijk niet de baby en het water aanraken, en moet dus echt wachten.
    als prijsje had ik een fles cellebration ofzo gegeven en als evt 2e en 3e prijs een kinder chocolade ei.

einde van de dag kreeg iedereen van mij een bedankje.
    een appel in de chocola gedoopt met muisjes er onder geplakt , en een kaartje bedankt voor het mogelijk maken van de babyshower.

ze vonden het allemaal een erg leuke dag haha

12. Macfan

Macfan Niet meer actief

De buik taart

13. Macfan

Macfan Niet meer actief

de appels

14. Macfan

Macfan Niet meer actief

de ingepakte appels

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Jeetje wat een leuke reacties allemaal!
    @ knikker: ook die spelletjes doen wij, alleen het babietje in ijsblokje kende ik niet en lijkt me erg leuk! Hoe heb je die precies gemaakt? De taart heb ik ook al besteld! Super leuk. Ook natuurlijk lichtroze en blauw bonbons.
    Wij gaan haar ook verrassen. Ze denkt nu dat ze een lunch heeft met het werk van haar vriend. Wij staan dan in de tuin te wachten met allemaal roze en blauwe ballons.. Ik kan niet wachten!

16. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    @ nancy: die kinderliedjes afmaken hadden we ook nog niet: Welke had je allemaal gebruikt en had je die gedownload?

Wij gaan trouwens geen rompertjes beschilderen maar een canvas doek met een thema (ik zit aan boerderij te denken) die ze dan kan ophangen. Ook leuk, toch?

17. Macfan

Macfan Niet meer actief

18. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Poeba is inderdaad niet heel goedkoop nee. Fijn dat je gaat zoeken! Dank je!

19. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,082
    1
    0
    Gooi
    Alhoewel, ik zie nu dat het 10 euro is, valt ook wel mee eigenlijk..

20. Macfan

Macfan Niet meer actief

komt ook nog veel verzendkosten bij ...
    € 8,27 voor 1 zo een ding!

maar ik heb ze! Baby Favor Bruin/Blank PP1321178 | Baby Shower & Geboorte | Sisters in Wonderland 12 baby's voor 2.50 en ze passen gewoon in de meeste ijsblokjes dingen.. ik had die blauwe van de blokker.

wel eerst de helft van het klontje vullen samen met de baby en het water en zodra het bevroren is de rest bijvullen anders gaan je baby's drijven en komen ze niet mooi ingevroren onder het ijs

Share This Page