GEEN LOKDOOSJES! ze heten niet voor niets LOKdoosjes je maakt het probleem vaak alleen maar erger ermee. Wij hebben sinds we hier wonen elk jaar last van mieren, dit jaar waren ze er al in maart (!) daarom hebben we dit jaar besloten maar eens de verdelger te bellen. deze heeft een paar druppeltjes gif (op een plek waar geen kind en dier bij kan) te grote van een spelden knop en ik heb niets geen mieren meer gezien. blijf wel op mn hoede bij mij in huis gingen ze ook altijd uitvliegen(!) in de keuken als in honderden mieren van alles geprobeerd. afwasmiddel kan je in elk geval het gebied waar ze komen inperken (kring om ze heen trekken) dat gif van bayern moet je erg mee oppassen dat is een zenuwgif die verdelgers niet eens meer mogen gebruiken tegenwoordig gebruiken ze kakkerlakkenverdelger wat ook bij mieren helpt en ja het helpt
Ik heb volgens mij ooit ergens gehoord dat ze ook niet van kaneel houden. Geen idee waarom, maar een vriendin van mij had haar hele raam (daaronder) vol zitten en ze waren daarna allemaal weg! Ze gebruikte gewoon van dat poeder.
ik zie het verschil tussen die faraomier en gewone mier niet. heb gekeken op google. wat is nu precies het verschil?
inderdaad koffiedik werkt heel goed. en knoflook helpt ook goed. ik knijp het uit en smeer het op de buiten drempel. geen mier meer die naar binnen wil. de stuivers, lokdoosjes en gif werkte hier dus voor geen meter.
volgens mij wat ze eten en waarmee ze verdelgd kunnen worden. farao mier gaat volgens mij niet op zoet af waardoor bepaalde gif/lokstoffen niet werken. bij mij gingen de mieren ook niet op zoet af maar toch heeft het gif van de verdelger wel geholpen.
Wij hadden vorige week ook een heleboel mieren, zie liepen echt in kolonne door de keuken naar de prullenbak. Ook in / op de prullenbak zaten er veel. Ik wil nu liever geen gif gebruiken ivm zwangerschap. (Misschien te voorzichtig hoor, maar als het niet nodig is dan liever niet!) Anyway: ik heb met mijn boerenverstand gewoon de prullenbak leeg gemaakt. Ik gooi nu alles maar buiten weg. 't Is even iets verder lopen, maar dat is geen straf met dit weer. De mieren die op dat moment binnen waren heb ik met de stofzuiger te grazen genomen. Sindsdien heb ik geen mier meer gezien binnen. Ze hebben geen voedsel meer; probleem opgelost. Nu vraag ik me alleen af... of ze terugkomen als ik straks de prullenbak binnen weer ga gebruiken. Ik hoop dat ze dan al een andere plek hebben gevonden en ons huis vergeten zijn (?). We zien wel. Voorlopig is de container buiten net zo makkelijk!
Ik kwam ergens de volgende tips tegen: * Voeg spleten of barsten in de muur, deuren, vensters en planken zo belet je dat ze binnen komen. * Laat geen etensrestjes achter op de vloer of op de tafel, en laat geen voedsel onafgedekt staan * Mieren houden niet van koper, waspoeder, citroensap en kaneel, leg deze op de plaats waar de mieren het huis binnenkomen.
O ja ook een goede proberen elke dag te stofzuigen en dan te dweilen. dan zijn ze het spoor kwijt zegmaar. Als je trouwens afkit of invoegt vinden ze ook wel weer een weg (ervaring )