Mieren in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dat is echt heel vervelend... Lijkt me juist zo erg als ze in je keuken komen! Daar maak je je eten namelijk klaar!!
    Ik ga poeder voor buiten proberen, misschien kan je ongedierte bestrijding benaderen? Misschien weten zij iets! Zeker omdat je al veel geprobeerd hebt en niks werkt..

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb er ook last van. Alle etenswaren goed afsluiten en je keuken goed schoon houden. Ik heb stuivers gelegd op de plek waar ze binnen komen en zout gestrooid. Mierenlokdoosjes helpen helaas niet. Ik ga ook even kijken naar dat poederspul.

Ze zitten ook overal in de tuin. Hier voor een groenstrook en dat was afgelopen jaar verschrikkelijk, het was gewoon een plaag. Om de 30 cm zat er een nest. Zal dit jaar ook wel weer zijn. Ook pissebedden en slakken overal. Aankomende winter mag van mij heel streng worden.

3. misa

misa Niet meer actief

Ja rood geld heb ik ook al neergelegd. Vorig jaar hadden we ook echt een invasie van mieren. Krioelde vanuit 1 plek. Stuivers ervoor en klaar...! ;)

4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Hoe herken je een nest? En kan je er gewoon gif op strooien buiten?

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Bijvoorbeeld bij Intratuin verkopen ze het. Meng het gewoon met kokend water, daar door verbrand je er al veel en het loopt natuurlijk ook hun holletjes in :D werkt hier altijd!

6. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ga het zeker proberen, las ook poeder die je zo kan strooien en die nemen ze mee naar hun hol, en geven ze door aan mede mieren en roeit het nest binnen een week uit. Ga dat proberen!

7. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier gisteren ook weer mieren binnen.
    Heb het nest gevonden onder een bloembak daar overheen kokend water met citroen sap (zo'n flesje) overheen gegoten liep mooi hun hollen in. Langs raam citroensap gespoten en mierendoosjes 4 stuks neergezet 2 buiten 2 binnen. Het is niet zo dat ze mieren lokken maar mieren willen (eten) meenemen naar hun nest zo roeien ze zelf hun hele nest uit. Dat kan wel week duren voordat je resultaat ziet. Ook binnen meteen alles extra goed gepoetst met dettol. mieren laten een geurspoor na zo weten anderen mieren de weg belangrijk dus om ervoor te zorgen dat ze de weg niet weten.
    Sindsdien geen enkele mier meer gezien tot nu toe ze moesten eens durven!
    Bij ons bij intratuin stikt het van mierendoosje, poeders en spray.

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja ik ga die korrels kopen en even goed dweilen met schoon maak azijn. Kokend water is zo irritant. Hele tijd lopen met waterkoker haha. Buren zullen wel denken :p

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mieren leggen geursporen aan waarme ze de weg terugvinden. Die moet je dsu steeds uitwissen. En ze hebben daarom een hekel aan sterke geuren, dus dat houdt ze weg.

Dus heel veel dweilen met iets wat flinkt ruikt. En de plekken waar ze binnenkomen sterk laten ruiken. Ik spuit deo, wrijf de vloer met onverdunde allesreiniger, spuit azijn etc. Maakt niet zo uit. Als je muntjes neerlegd moeten het wel gulden stuivers zijn. In euro stuivers zit geen koper.

Daarnaast de nesten buiten uitroeien als dat dan nog nodig is. Poeder rond de ingangen van hun nesten vind ik zelf het beste werken.

10. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Wat hier heel goed hielp vorig jaar, was eerst de boel stofzuigen/dweilen en daarna bij de deur (waar hij sluit zeg maar) een randje waspoeder strooien. Daar kwamen ze hier binnen. Nooit meer een mier gezien.

11. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mierenpoeder langs de buitenmuren van je huis strooien.. Ze komen toch daar ergens binnen en ze nemen dat mee het nest in waardoor het nest uitsterft.. Is hier het enige wat helpt!

12. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou is de kat er met de stuivers vandoor :x

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Hier vorige week ook een invasie gehad ieuwww... Heb lokdoosjes neergezet en poedergestrooid van HG. Volgende dag waren ze weg

14. tuc

tuc Niet meer actief

o vreselijk he die mieren....ik heb er ook zo'n hekel aan. De ene keer werken die doosjes prima en de andere keer voor geen meter.

15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    stofzuigen doe ik elke dag, wil straks even dweilen met warm water en schoonmaakazijn. en ik ga mierenpoeder van bayer bestellen en dat buiten strooien, ik zie wel eens van die mieren hoopjes tussen de tegels. nu met de regen zijn ze weg, maar straks zullen we ze vast weer zien, die poeder moet helpen. onze voordeur is aan de onderkant niet helemaal dicht volgens mij, aan de binnenkant zit wel een rubberen tocht strip, maar ze kunnen door dat kiertje vast binnen komen! dus moet het buiten aanpakken.

Deel Deze Pagina