Mn zoontje zn oor zit al een paar dagen dicht. Ik heb dit nog nooit eerder bij de hand gehad, ook niet bij mezelf. Maar bestaan er huis-, tuin- en keukentrucjes om hem er vanaf te helpen? Of lukt dat alleen bij de huisarts met uitspuiten?!
is hij niet verkouden of geweest oid? Anders zou ik gewoon een aantal keer op een dag zn neus sprayen. Heb eigenlijk nooit een kind meegemaakt waarbij het oor uitgespoten moest worden.
Bij mijzelf doe ik het tegenwoordig zelf aangezien de huisarts daar 2 afspraken voor wil maken. 1 Voor bekijken van het oor en 1 voor het daadwerkelijk doorspuiten. (kan die 2x claimen en ik 2x snipperuren opnemen als ik aan het werk ben). Gewoon met zo'n injectiespuit zonder naald erop. Daarmee doe ik dan hetzelfde als de huisarts doet een paar keer spuiten. Wel eerst even 2 dagen met olie druppelen in de oren. Of je dat bij een kind kan gaan doen durf ik niet te zeggen. Bij jezelf kan je namelijk goed voelen hoe hard je kan spuiten en bij een kind niet.
Zelf probeer ik het zelf wel eens met een grote spuit, maar bij kinderen geen risico's nemen en even langs de huisarts.
Zelf druppel ik wel eens met olie. Op een wattenstaafje kan ook, eventjes inwrijven. Maar of ik dat bij mijn kleine zou doen, geen idee. Bel anders even voor advies naar de huisarts. Als er huis-tuin-keukenmiddeltjes zijn stellen ze die vast liever eerst voor.
Oei.. Ik zou nooit zelf uitspuiten en ik doe het beroepsmatig bij anderen.. Als je het even fout doet heb je je trommelvlies kapot en pak je te koud water dan voer je eigenlijk een test uit om hersendood vast te stellen, waardoor je urenlang draaierig en misselijk blijft (uitlokken van oculovestibulaire reflex).. Slaolie druppelen is het enige wat je zelf kunt doen. Ook niet pielen met wattenstaafjes, maakt het alleen erger.
Wij druppelde altijd met olie, dat moet ook voordat de huisarts ze uitspuit. Hier raden ze slaolie aan, maar zo goed als iedere olie werkt wel. Gebruik hier gewoon zonnebloem olie. Dat 3x per dag druppelen, na 2 dagen niet opgelost? kun je meteen naar de HA, zeggen dat je hebt gedruppeld en meteen een afspraak Door te druppelen maak je het zacht
Oeps, vandaar dat ik de vorige keer bijna van mijn stokje ging.. volgendd keer warmer water gebruiken.
Ok, bedankt voor de tips! Ik heb alleen zonnebloem olie in huis maar heb het idee dat het er meteen uitliep?! Maar je kan het dus ook met een watje doordrenken en dan in zijn oor doen? Dat uitspuiten durf ik niet zo goed hoor... Kan je niet gewoon met de douchestraal erop!
zonnebloem olie is goed.. druppelen even in de oor laten zitten halve minuut en dan eruit laten lopen .. zo los je het vuil op en komt het er mee uit.. dat aantal keren per dag herhalen je kan morgen ook bij de kruidvat otalgan halen dat werkt ook super
je kan ook zelf proberen te spoelen wat mijn pa altijd doet door kleine gehoorgangen onder de douche de douchestraal op je oor en water erin laten lopen zo krijg je wel druk door het water wat erin gaat en dan er weer uit laten lopen
Ok, ga het morgen proberen, hij slaapt nu Kan het ook vanzelf weer oplossen zonder uit te spuiten ( al dan niet op een niet professionele manier zoals onder de douche?
ja hoor kan gewoon dat er wat oorvuil zit,.. en dan los je het gewoon op met water en anders de olie en anders toch h.a ritje
Ik zou persoonlijk niet zelf dokteren met een oor maar naar de ha gaan. Kan hij gelijk zien of het oor verder niet ontstoken is. Mijn dochter had een paar maanden terug een prop in haar oor en moest uitgeloten worden. Bleek daarachter een fikse oorontsteking te zitten. Vorige week had ze een loopoor (veel vuil wat uit oor kwam lopen). Loopoor ontstaat als er door druk in het middenoor door een oorontsteking een gaatje in het trommelvlies ontstaat waardoor het vuil naar buiten loopt. In zo'n geval mag het oor juist helemaal niet nat worden. Ik zou dus eerst laten vaststellen wat er gaande is en ga juist niet met wattenstokjes in het oor! Dan duw je het vuil alleen maar dieper het oor in.
autch! Hij is er verder niet ziek bij, dus ik verwacht geen ontsteking. Hij is ook niet verkouden of snotterig. Met wattenstokjes doe ik eigenlijk zelden ivm dieper duwen van viezigheid. Heel af en toe wat oppervlakkig met van die baby wattenstokjes die wat dikker zijn. Ik probeer komende dagen wel eerst met olie en evt onder de douche en anders maar een ritje huisarts.
Bij de drogist kun je zelf een flesje halen waar een soort water gemengd met iets in zit en een spuitje erop. Kun je zelf met 1 druk in t oor spuiten. Kom niet op de naam. Is een wit met groen doosje en flesje