JA ze zijn er weer en met een groot aantal op ons net gelegd terras wie weet een goed middel om ze weg te krijgen zodat ze ook wegblijven Alle tips zijn welkom
Ja er zijn meerder oplossingen: Wat wij op de camping doen: van het huidige nest af een spoor van bijv hagelslag maken naar een plaatst waar je ze graag wilt hebben en daar een bultje neerleggen, ze gaan dan vaak een nieuw nest maken bij de plaatst waar de bult ligt. Misschien helpt dat ook op het terras.....
ook wij hebben er weer eens last van! ze zaten van de week gewoon in de woonkamer hele kuddes! dus het wordt weer tijd om bakpoeder te halen,ik kreeg die tip van een tante en het werkt super. het is niet gevaarlijk gewoon een huismiddeltje wat super werkt!
bak poeder? wat moet ik daar dan mee doen?? op de mieren gooien? ik word ook gek van ze.. ze lopen door t hele huis en nog t ergste...!! ook op t aanrecht wie heeft DE gouden tip tegen mieren?? lokdoosjes etc helpen niet
Wat ook helpt ik weet niet of je munten thuis hebt liggen die van hetzelfde materiaal zijn gemaakt als de 5 centen voorheen (voor de euro's) helpt ook goed. Ik legde een 5 cent bij de deur waar ze door kwamen en toen hield het op.(hoe het kan weet ik ook niet) Was een oma weet raad tip
Oh, ik lees ook mee! Hier ook door de kamer en de keuken, wordt er gek van. Ze zaten gisteren zelfs in ons keukenkastje!
Oh bah bah, Wij hebben er vorig jaar zo'n last van gehad Hoop toch wel dat ze dit jaar weg blijven hoor Enige manier bij ons vorig jaar was om te spuiten met een bus anti-vlooien tapijt spray, dan bleven ze een week weg en dan kwamen ze weer
Ik heb ze hier ook,hele kuddes jakkes! Weet ook echt niet wat ik eraan moet doen behalve de mierenholletjes dichtstoppen met kiezelsteentjes hihi
Tja de mierenholletjes dichtstoppen gaat hier zo moeilijk, woon op een bovenwoning Ze kwamen via het afvoerputje op het balkon zo me keuken in
Wij hadden hier vorig jaar ook heel veel last van op ons terras, ik ben (heel dieronvriendelijk) met kokend water over het nest gegaan.... Maar ze waren toen wel weg.... Wat je ook kan doen is ook dieronvriendelijk maar het helpt wel, is om mierenpoeder (geen idee hoe het heet) maar dat is een soort vergif, dit doe je dan ook op het nest, en weg zijn ze....
ik deed altijd deodorant op het nest spuiten in de gaatjes werkte ook erg goed.ze gingen dan allemaal dood. groetjes
ik deed altijd deodorant op het nest spuiten in de gaatjes werkte ook erg goed.ze gingen dan allemaal dood. groetjes
Wat goed helpt is zout op de meest voorkomende plekken gooien en dan kokend water eroverheen. Werkte bij ons altijd gegarandeerd
ik heb er ook last van. Even googlen leverde deze huis-tuin-keuken tips op: Bladeren uitstrooien: Lavendel, tijm, marjolein, tomaat, varens Planten neerzetten (rond de te beschermen planten): Boerenwormkruid, afrikaantjes, goudsbloemen, maggyplant Uitstrooien: Rode peper, koffiedik, kruidnagel, knoflookpoeder, gebroken eierschalen, kalk, gesteentemeel Uitgieten (op de looppaden): Uien- en knoflooksap A: de truc met de stuiver: stuiver op zo'n mierenpad leggen waar ze je Hele Huis binnengaan, weg mier, Ik ben nogal mierofiel maar ook nieuwsgierig, dus ik stripte wat elektradraad en prikte dat tussen de bemierde terrastegels. Dat vond het volkje niet leuk. Daar liep het met een enorme boog omheen. Daar was geen mier te bekennen na een tijdje. Ze waren verderop gaan zwoegen. (Annet) A: Maak een mengsel van poedersuiker en droge gist. De mieren nemen dit mee naar hun nest en eten zich min of meer dood. (Frits) A: Keukenzout op/rond de mieren gaatjes, evt inspoelen met kokend water. A: Kokend water in nestingang gieten. Een aantal keren herhalen. A: Heeft u last van mieren in het gazon, strooi er fijngenipperde rauwe uien tussen. (Ciska's tante) A: Een theelepel borax mengen met 4 of 5 eetlepels honing of Marple Syrup en dit op een meloenschil bij het mierennest leggen. De werkers nemen het mee en zo wordt het hele nest uitgeroeid. Dit recept helpt ook tegen wespen. Je moet het afdekken zodat de bijen er niet van eten. (Alan) A: (Milieuonvriendelijk) Bleekmiddel tussen de tegels en kieren spuiten
Bah! Krijg gelijk weer de kriebels, Vorig jaar hadden wij ook een mierenplaag in de keuken....en ze zaten werkelijk OVERAL. Verschrikkelijk! Dit waren trouwens niet de gewone huis tuin en keuken mieren, maar een kleine rode mier, ook wel de faraomier genoemd. Hier kun je dus absoluut niets aan doen (lokdoosjes etc helpen niet). Het enige was, al het etenswaar in afsluitbare bakken doen (voor mensen die nu een boterham eten NIET VERDER LEZEN: nam een eierkoek mee naar mijn werk, nam een hap en zag ineens een hele mierennest krioelen over me koek heen......heb hierna nooit geen eierkoeken meer gegeten. Mieren zaten in de suiker, in gekleurde hagelslag, ontbijtkoek....werkelijk overal). En elke keer als je iets klaar gemaakt had op het aanrecht, alles schoonmaken met alles reiniger. Dus totale hygiene in de keuken. In de zomer waren ze dan ook zo goed als weg en heb ze tot nu toe ook niet meer terug gezien. Ik hoop ook echt van harte ze dit jaar ook niet meer terug te zien!!
heb ze vandaag ook weer ondekt en gooi gewoon een paar flinke scheuten gloor de hollentjes is. niet echt diervriendelijk maar dit gaat ook onder de pootjes zitten en gaat zo heel het nest door. moet zeggen zie nu al effect en heb het ongeveer 2 uurtjes geleden gedaan.
bij mij op het kinderdagverblijf stikt het er ook van!! Kunnen geen gif gebruiken ivm met kids. En ja al die andere dingen, ze blijven komen. Lekker warm en genoeg te eten. De kids beschouwen ze inmiddls als huisdieren haha
Meiden zie dat julie een boel tips hebben gegeven, bedankt daar voor. krij namleijk, helaas, nog steeds geen mail dat er een bericht geplaatst is al staat er wel dat ik een abbo hier op heb... Ik ga ze uit proberen..... Gloor denk ik maar als Teun niet in de buurt is zoals vandaag ( KDV)