Werken bij TNT?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey dames,

ik zit met wat vraagjes. Ben mijn huidige baan helemaal zat en wil totaal iets anders. Nu is het niet gemakkelijk aan een baan te komen maar zag bij TNT best wat vacatures. Als bezorger, maar ook als "medewerker voorbereiding". Weet iemand wat dit precies inhoud?

Wie is er bezorger en vind je het leuk? Mij lijkt het op zich wel leuk omdat ik dan lichaamsbeweging met geld verdienen kan combineren.
    Plus dat de arbeidsomstandigheden al vele malen beter zijn dan bij mijn huidige baan.

Wie helpt me met mijn vragen?

2. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik weet dat het doordeweeks niet veel oplevert..als bezorger.
    Maar als je het daarvoor niet doet en gewoon voor je 'plezier' doet dan is het ideaal.

3. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Ik ben 3 jaar postbezorger geweest bij TNT. Het is zwaar werk, want je moet door weer en wind, maar het was ook hartstikke leuk met die meiden. En ook met de mensen waar je de post bezorgt krijg je een leuk contact. Medewerker voorbereiding zit je binnen, post sorteren en de tassen inpakken. Voor de lichaamsbeweging is het goed. Ben toen in een paar maanden tijd 7 kilo kwijtgeraakt. Ik verdiende ongeveer 500 euro per maand. Werkte 4 dagen en 2 wijken op een dag. En vaak werkte ik de zaterdag er ook nog bij als er iemand niet kon.

4. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Kan ik me bij aansluiten,ik heb het 2 jaar gedaan.
    Idd zwaar,vooral met weer en wind ,kerst,volle tassen gladheid kou hahah
    Maar ook erg leuk,na een tijdje kennen mensen je en had ik bij warme erwtensoep bij de deur of een kopje koffie waar je de volgde postzak op kon halen...en lekker buiten natuurlijk.
    Kan het nu niet meer doen met mijn bekken maar had het anders weer gedaan.

5. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Ik sluit me aan bij Brianda1980 en allwoman.

Zelf ben ik postbezorger.Ik weet hoe zwaar het werk is,omdat ik in verleden zaterdagwerker,postbode ben geweest.

Voorbereiding wil zeggen,dat je wijken klaarmaakt.Dus grote poststukken tussen post dat machinaal in elkaar is gestopt zetten.En misschien ook hah klaarmaken(ik weet het niet,ik werk niet binnen)

Van de zomer is het lekker,maar van de winter en kerst is het zwoegen.
    Maar zoals een van de dames zegt,mensen hebben altijd een lekkere kop soep,chocolademelk,kopje koffie klaarstaan.

Van de winter nog voor mijn verlof liep ik als hoog zwangere met een bolderkar de post te bezorgen.En dan hoorde ik de mensen zeggen.
    Pas je wel op,dat je niet valt...En knap dat je ondanks je zwangerschap door de sneeuw loopt.Echt super lief van hun

alleen is het zo,dat je,je kind niet mee mag nemen tijdens je postbezorging.Je kind is niet verzekerd,mocht er iets mee gebeuren.

daarom heb ik 4 keer in de maand een oppas.En als mijn man thuis is,ga ik de post bezorgen.Zo wisselen we elkaar af

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Fruity, ik zal daar na het eerste jaar al meer verdienen dan ik nu doe en dan nog kunnen stijgen. Nu heb ik al 8jr dezelfde baan en ga nooit meer omhoog!

brianda, hoeveel uren werkte jij dan?

allwoman, hoe werkt dat dan met tassen ophalen?
    En hoe zit het met de uren? Op de site staat bijv ma t/m za 1 wijk, en dat is dan 2 uur per dag ofzo. Maar als je snel loopt ben je toch eerder klaar? (bij wijze van spreken?).

7. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik hoefde niet voor te bereiden,de post was al "gezet "en lag in vakjes gesorteerd,dat bundelde ik op volgorde van lopen,stiekje erom en dan op volgorde in je tassen.Halverwege de wijk had ik adresjes waar ik de volgende lading kon halen.Ik had 3 wijken ,de ene keer ben je sneller klaar dan de andere keer idd.

8. brianda1980

brianda1980 Actief lid

26 nov 2007
    125
    5
    18
    Ik werkte ongeveer 4 tot 5 uur per dag. Had een grote ochtendwijk en een kleine middagwijk. Lag er ook aan of je reclame erbij had of niet. Ik werd wel voor de tijd betaald die voor de wijk stond, dus als je over je tijd heen zat liep je dus voor niks. Nadeel was ook dat je de post pas om een uur of 11 kon ophalen. En de kerstperiode hadden we allemaal een hekel aan. Je kon ons echt oprapen na die 2 weken :D.

9. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Je kunt ook afspreken dat de post bij je thuis gebracht wordt.

Hier wordt de post thuis gebracht.
    Maar straks moet ik het op een adres halen,maar dat is 5 min van me vandaan,dus niet zo ver

Ik heb overigens maar 1 wijk.In 1.5 uur ben ik klaar

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Okee dames bedankt.... ik denk wel dat ik het ga wagen,.... vind het superspannend want ben direct na school hier gaan werken en ben er nu 8 jaar.... pfoeee!

Deel Deze Pagina