Wij worden echt GEK van de mieren in huis... we weten niet waar ze vandaan komen maar lopen in ons hele huis! weet iemand wat we (behalve mierenlokdoosjes want die hebben we al) nog meer kunnen doen om deze beesten uit ons huis te krijgen?
Wij hebben mierengif gestrooid maar alleen op plekken waar onze kleine meid niet in de buurt kon komen. We hadden vorige week allemaal vliegende mieren in een hoekje van het huis zitten die we gelukkig vroeg opgemerkt hadden. Misschien is het goed om na te gaan waar de mieren vandaan komen? Als er veel mieren zijn zit er meestal een nest in de buurt. Als je die bestrijdt zal de plaag snel over zijn.
Bij ons heeft mierenpoeder het best gewerkt. Mierenlokdoosjes waren niet afdoende. Dan waren ze maar eventjes weg. Probeer het mierenpoeder zo dicht mogelijk bij het nest te strooien. Of buiten waar ze je huis binnen gaan, dan kan je dochter er niet bij.
Ik heb een bakje met cola ingegraven in de tuin, na een dag zaten er hoooonderden mieren in, verzopen ....
Hmm ik las laatst ergens dat als je zout oplost in heet water dat ook heel erg effectief is als je het sprayt.
Ik lees even mee. Wij hebben meerdere lokdoosjes staan. Om het huis meerdere malen gesprayd met mierengif, maar ze blijven maar komen. Trof net weer een hele kolonie aan in de afwasmachine Heb die maar gedood en vervolgens de machine schoongemaakt. Hoe ze erin komen, geen flauw idee. Zie ze ook altijd in de prullenbak. Vrees dat ze ergens onder de grond of in de muur binnen een nest hebben.
Bij mij hielp Mieren poeder het beste. Ik heb het in water opgelost en het rondom ons huis tegen de muren aan gegoten. Verder goed blijven dweilen op de plekken waar ze lopen. Ze laten een soort van geurspoor achter naar de plekken waar ze voedsel hebben gevonden. Onze kraamhulp was een ware poetsheldin en toen zij er was waren alle mieren verdwenen. Ook moet je lokdoosjes buiten zetten aangezien ze mieren LOKKEN. Misschien heb je dat al maar dit was dus voor mij een echte eye-opener.....
Ieder jaar hebben wij mieren. Volg de stoet en strooi bij de ingangen van de nesten Bayer mierenpoeder. Wij hebben alles geprobeerd en dit is het enige wat werkt. Erg goed spul. Te koop bij tuincentra of online. Bayer Piron mierenmiddel 200 gr - Bayer mierenpoeder - Bayer bestrijdingsmiddelen - Bestrijding - Nu goedkoop te bestellen bij De Oosteinde Online.nl Succes!!
Heb hier vorig jaar de tip HG spray gekregen. Had toen ook zo ongeveer alles geprobeerd en idd HG rules!
Ik denk dat dit bijons ook het geval is.. we hebben gezocht maar kunnen niet echt een mierennest vinden.. bedankt voor alle tips.. misschien toch de HG spray dan maar proberen.. Muntjes heb ik ook geprobeerd maar binnen no time had dochter ze te pakken.. dus die heb ik weer weg gehaald.. we gaan steeds met gekookt waker langs het hele huis.. maar ze blijven komen.. zo vies! maar goed.. de HG dan maar is proberen.. al vind ik hem wel prijzig! Bedankt voor alle tips in ieder geval!
Bij ons werkte dit middel het best na meerdere gebruikt te hebben https://www.gamma.be/nl/assortiment/ecostyle-mieren-spray-400-ml/p/B316792
Hier werkten die muntjes 2 dagen.. Denk dat ze vooral tijdelijk het geurspoor camoufleren.. Daarna liepen ze er vrolijk overheen in ieder geval. Wat hier het beste werkte is een enorme schoonmaakaanval zodra de erste mieren zijn gespot. Inclusief de vloer doen na elk koekje en elke maaltijd dus. Maar goed.. Ze hebben inmiddels de complete invasie gestart.. Dus dan werkt dat een stuk minder.