Zoo irritant! Ik wil niks bereiken met dit topic, gewoon even zeuren . Er zijn mensen die constant mijn voornaam verkeerd schrijven. En het vervelende is dat de mensen die dit doen, mensen zijn die ik minstens 10 jaar of zelfs al vanaf mijn geboorte ken. Onder andere familie (mijn half zussen, tantes etc.) en schoonfamilie. Zo staat mijn naam regelmatig verkeerd op enveloppen van kerstkaartjes. Maar het meest domme is nog wel... op facebook! Ik heb bijvoorbeeld gisteren een status geplaatst op fb. En heb nu 2 reacties van familieleden die beide in die reactie mijn naam verkeerd schrijven op 2 verschillende manieren. Terwijl mijn correcte naam gewoon 5 cm boven hun reactie in dikke blauwe koeienletters staat! Ik gebruik gewoon mijn echte naam op FB. Is het nou echt zo moeilijk om even te kijken hoe je iemands naam ook alweer schrijft . En mensen die ik nog maar net ken. Nieuwe collega's, kennissen etc. die schrijven mijn naam wel allemaal goed. Ontbreekt het ze gewoon aan interesse of doen ze het gewoon expres? Zooo frustrerend!
Ik irriteer me daar ook aan! Bij mij is het een korte ei, lange ij issue vaak. Maar inderdaad dan krijg ik een antwoord op een mail en daarin schrijven ze het dan fout, dan denk ik hè? Je hebt toch gezien hoe je het schrijft. Soms schrijf ik expres de naam fout terug, weet niet of het kwartje dan valt.
Haha, heel irritant inderdaad.. Ik krijg ook de meest gekke variaties te lezen Ik heb het niet bij bekenden, wel bij heel veel bedrijven en instanties.. Dan denk ik; hóé moeilijk is het nou om even te lezen en iets letterlijk over te typen? Als ik iets nodig hebt (reparateur voor m'n laptop, kraamzorg, notaris, wat dan ook) en ze kunnen m'n naam niet goed overschrijven, ga ik ook echt meteen door naar de volgende..
Haha ik ken het! Daarom had ik besloten dat mijn dochtertje dat niet mee gaat maken. Wat denk je? Gelijk na de geboorte werd haar naam al verkeerd geschreven op d'r enkelbandje.
Dat doe ik ook wel eens Als ik weer eens iets krijg als 'Geachte meneer Sheddiks', dan reageer ik eerst nog een keer normaal, met m'n naam én 'mevrouw' ervoor, maar dan vetgedrukt. Als ik dan wéér een e-mail krijg die gericht is aan 'meneer Sheddiks', richt ik m'n e-mail daarna aan de concurrent van het bedrijf waarmee ik mail
Het ligt er aan wie het doet. Het stoort me vooral dat mijn eigen halfzussen na 26 jaar zogenaamd niet weten hoe mijn naam geschreven word. Het zou me ook niet boeien als een collega mijn naam verkeerd zou schrijven. Maar het zijn constant dezelfde mensen die best dicht bij me staan zeg maar.
Ik heb dat ook, maar heb het los gelaten en maak me er niet meer druk om. Op mijn werk heb ik zelfs jarenlang een verkeerd e-mail adres gehad, maar ook dat kon me na maandenlang erover geklaagd te hebben niet meer boeien. Ze hebben het pas veranderd toen ik getrouwd was en ook mijn achternaam veranderd was.
Grrrr ja. :x De o en a worden omgedraaid, de laatste a wordt vervangen door een o, de o wordt vervangen door een a en ik ben zelfs wel eens Tamara genoemd, terwijl dat in de verste verte niet op mijn naam lijkt.. In m'n achternaam komt ...aij... voor en daar maken de wel eens ...oi... van. Vriend heeft natuurlijk een duitse naam, met een ü en zonder h, dat wordt vrijwel altijd gewoon met u geschreven en een h erbij. En de naam van onze dochter is ook heel moeilijk voor sommigen. Heb hier op het forum allerlei varianten voorbij zien komen, terwijl mijn reactie, inclusief onderschrift, er pal boven staat. Soms lach ik er om, soms kan ik dat heel slecht hebben.. :x
Jups, helaas erg herkenbaar. En je zou verwachten dat de gemiddelde Nederlander de naam: JOYCE wel zou kunnen schrijven of uitspreken. Maar ik heb alle verbasteringen al voorbij zien komen. Het allerergst was dit: Djois of tjoice, van een ex-schoonmoeder (thank god 'ex'). Wat een verschrikking. Een tante van mij noemt mij sjois en een oudtante zei voordat ze doodging altijd josje. Sommige mensen noemen mij José. Nou ja, allemaal fout. Het is Joyce. Geen joice, geen sjois, geen tjoice, geen jocye, geen ebola maar JOYCE. GET IT? Verder heb ik het ook nog eens dubbel, want iedereen doet mijn achternaam ook nog eens fout. Het is 'van R'. En weet je wat iedereen doet? Ze laten de 'van' weg. Ik ben niet mevrouw R. Ik ben mevrouw van R. En ik blijf het corrigeren want instanties blijven het doen. Ik hang gewoon wanneer ik hoor 'goedemiddag mevrouw R' op met de boodschap: bel maar terug als je wel mijn naam goed kunt uitspreken. Hoe moeilijk kan een naam zijn? Ik bestel ook nooit meer iets bij een bedrijf waar ik via internet bestel en nota bene zélf het formulier invul met: van R, en ik het pakketje krijg thuis gestuurd voor mevrouw R. Dat is dan eens en nooit weer. Het voelt zo asociaal om de 'van' weg te laten. Echt te erg gewoon. Ik heb er echt bezwaar bij en protesteer onophoudelijk Wil je beginnen met het bloed onder mijn nagels vandaan te halen, moet je mevrouw R zeggen.
Ik vind het ook irritant! Bij mijn dochter haar naam gebeurt het geregeld. Zelfs op de kaartjes die mensen stuurden stond het soms fout, terwijl ze zelf een kaartje van ons gehad hadden. Dan ben je gewoon dom. Ook onze achternaam gaat geregeld fout. Dan word er bijv. van voor gezet.
Haha, ben gelukkig niet de enige! Inderdaad, de meest gekke varianten komen voorbij. Soms zo erg dat het er niet eens op lijkt. Heb net maar onder de reacties op fb, de reactie geplaatst: Maarre, dames ik heet .... he 1 van de dames heeft al gereageerd met de vind-ik-leuk knop haha. Normaal zeg ik er nooit wat van eigenlijk, maar kan het nu niet zo goed hebben
Mijn leidinggevende schrijft al 17 jaar mijn naam verkeerd Ach ik kon op mijn 3e al mijn naam spellen ivm altijd verkeerd uitspreken van anderen. Ben het wel gewent... Mijn hele gezin moet trouwens hun naam spellen/ wordt verkeerd uitgesproken. En dat terwijl ik bij de jongste dacht dat dit niet mogelijk was
Ik ben er ook al zo aan gewend, ik hoor het niet eens meer. En het heeft mij ook niet tegengehouden om mijn dochter een naam te geven die ook echt wel verkeerd kan worden geschreven . Op mijn werk zagen ze pas dat ik net anders heette doordat een naambatch werd ingevoerd. Ik heb er gelukkig zelf geen last van.
Een probleem om niks of tja leuk is anders. Mijn dochter haar naam woord altijd fout geschreven. Ze heeft dan ok geen makkelijke naam. Zelfs haar papa spelde haar naam toen hij haar naam door moest geven na dat ze geboren was aan de verpleegkundige terwijl haar naam juist een naam is die in zijn cultuur vaak voor komt haha. pff. ( ze heet Karishma) veel mensen schrijven karisma of charisma ( charisma is toch echt iets anders) Niet te druk om maken er zijn belangrijkere dingen. Mijn naam spellen ze ook wel eens fout. En heb echt wel een naam die regelmatig voorkomt, Ik heet Patricia.
Ik probeer altijd wel goed op te letten. Mijn geweldige buurvrouw (sinds kort geen contact meer mee) Noemde mij vanaf begin af aan elles. Na tig keer hebben opgenoemd dat dat niet mijn naam was maar opgegeven en luisterde ik gewoon niet meer naar.
Klinkt heel gek maar jou naam spel ik ook altijd verkeerd. Misschien toch een stuk woordblindheid ik. Heb er moeite mee ook al staat het voor mijn neus geschreven. Ik kan de letters maar niet goed neer zetten en het gaat geheid fout als ik het niet na kijk.