Is dit "gewoon" gekneusd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 23 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Vanmorgen op de parkeerplek van het zwembad mega hard door mn enkel gegaan. Dr zitten daar onwijze kuilen, en normaal let ik altijd op, maar ik keek even niet naar beneden en maakte een smakker. Ik heb zelfs ons zoon best hard laten vallen, maar kon hem gelukkig nog op zn billen draaien (echt, als die op zn hoofd was gevallen he :( )

Het duurde ruim vijf minuten met huilen voor ik met onwijze pijn de laatste 50 meter naar de auto kon lopen. Gelukkig een automaat, dus kon terug rijden.

Maar, het zakt niet de pijn. Ik heb echt heel veel pijn..vooral na even rust (al is dat 5 minuten wc) dan ga ik door de grond als ik er weer een beetje op moet leunen. Trap lopen is een drama en met een peuter is dit niet handig.
    Maar, is dit een gewone kneuzing? Of moet ik morgen toch de huisarts bellen? De zijkant is blauw, maar dat kan ik niet zien omdt ik hem niet zo kan bewegen.

2. HvO

HvO Niet meer actief

Ik zou sowieso bellen denk ik! Naast dat het misschien niet gebroken is, kun je ook nare dingen met je banden hebben!

Volgens mij als je een breuk hebt word je ook misselijk etc.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.229
    28.208
    113
    Als je je voet niet kan bewegen dan moet je naar het ziekenhuis.
    Verder kan een kneuzing echt mega veel zeer doen.
    Ik zou gewoon even bellen voor advies.

Beterschap! :)

4. HvO

HvO Niet meer actief

Oh en sterkte natuurlijk! :eek:

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mn zwager had vorig jaar zn banden ook gescheurd, daar ben ik meer bang voor. Een breuk niet, dat zal vast nog pijnlijker zijn..

Ik kan hem heel voorzichtig bewegen. Naar boven en beneden doet veel zeer en opzij lukt niet.
    Morgen toch maar even bellen :(

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je kan ook de pech hebben dat er iets gescheurd is bij je banden/spieren dus ik zou sowieso niet afwachten maar nu bellen.

7. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Oei.. het klinkt niet best! Heb je al gekoeld? En goed hoog gezeten met je voet?
    Ik zou morgen sowieso even de huisarts bellen. Al is het maar voor goede pijnstilling in combinatie met je zwangerschap!
    Mocht je naar de huisarts gaan, neem dan geen pijnstilling zodat je een zo zuiver mogelijk beeld hebt. Wel heel vervelend zeg! Je zal je kapot geschrokken zijn zo met je zoontje in je armen!:eek:

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Serieus? Zou dat dan zoveel haast hebben?

Ik voel me al zo'n kneus. Dit overkomt mij weer he..

9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik zou toch nu even bellen hoor! Kan ‘gewoon’ een kneuzing zijn, je banden kunnen gescheurd zijn en een fractuur lijkt me ook niet uitgesloten.

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik vind het inderdaad vrij dik en naar wat je schrijft, denk ik dat je het best dit kunt doen;

Blijven koelen!!
    Röntgenfoto laten maken
    Indien niet gebroken, ren drukverband laten aanleggen.

Ik heb zojuist 2 weken met een flimk gekneusde enkel gelopen en omdat ik eigenwijs was op alle bovenstaande punten, kan ik na 3 weken nog niet normaal lopen.

11. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Voor dit soort dingen is die hap nou juist.voor dingen die niet kunnen wachten.

Bailey07 vindt dit leuk.
  12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Ik zou ook even ritje hap doen

13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou even bellen, toen mijn zoontje zoon bult had had hij een scheurtje in zijn enkel zitten. Ik zou er sowieso even naar laten kijken door een professional, voor ons is het hier alleen maar gissen. Wij zijn ook geen dokter.

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ja dat ik mn zoon vast had vond ik het ergste. Heb de gemeente ook een bericht gestuurd want dr zitten enorme kuilen, je auto stuitert er ook als een gek door terwijl ik heel zacht rij..

Pijnstilling slik ik niet, juist omdat ik zwanger ben.
    Nog niet gekoeld, heeft dat nu nog zin? Vanmiddag moest ik eerst een halfuur naar huis en toen lunchen en uk naar bed. Kon niet koelen toen..

15. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde gehad, met het afstapje bij ons bij de keukendeur. Mn enkel klapte helemaal dubbel. Ik kon niet meer lopen, heb er 2 dagen heel erg veel pijn aangehad. Maar daarna ging het vanzelf weer beter. Een verzwikking kan heel erg veel pijn doen. Ik heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om de ha hiervoor te bellen, gewoon rustig aan doen en het even aankijken.
    Vind hier de hap sowieso niet voor hoor ;) Als je twijfelt kan je morgen altijd even de ha bellen om die er naar te laten kijken.

jupke vindt dit leuk.
  16. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Ik denk dat het voor de zwelling nu niet zo heel veel zin meer heeft, voor de pijn echter wel. Ik zou het zeker een paar x per dag 10/15 minuten koelen!
    Hopelijk doet je gemeente er snel wat aan, dit is ook niks zeg.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik ga nu eerst maar koelen. Heb echt weinig zin om nu nog naar het ziekenhuis te moeten, oppas voor zoon en gedoe.

Ik bel morgenochtend gelijk!

Louise11110 vindt dit leuk.
  18. yaro

yaro Niet meer actief

Zeker de hap bellen. Gezien je omschrijving en de zwelling zou ik zwaarder letsel uit laten sluiten.
    De hap is absoluut hiervoor hoor, niks om je een kneus voor te voelen ;) succes!

Athina vindt dit leuk.
  19. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Gewoon bellen, er zijn ook artsen die huisbezoek doen trouwens.

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Heb niet alles gelezen, maar mijn eerste reactie is dat het eruit ziet/klinkt als een fikse verstuiking. Dat is ook logisch, aangezien alle banden in je lichaam slapper worden op dit moment (lang leve progesteron :rolleyes: ). Dat kan heel pijnlijk zijn en daar kun je ook echt niet op lopen dan. Maar ik zou zeker langs de huisarts(enpost)/SEH, die zijn ervoor.

Bailey07 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina