E liep meteen met zo’n doosje in haar klepje rond, ook al gilde ik 10 keer NEEEEE Vandaar dat mijn man in de avond de hele straat hier plat spuit
Wij hebben altijd van die lokdoosjes. Het concept ‘dat is gif’ begrepen de kinderen gelukkig. Wel zette ik ze altijd zoveel mogelijk uit het zicht, ook zodat andere kinderen ze niet als of oppakten ed.
Het is verschrikkelijk. Ik mocht Luc 8(!!) weken niet tillen. Mijn man werkte thuis en zelfs als hij verschoond moest worden, moest ik m’n man roepen. Uit pure noodzaak heb ik het weleens gewoon op de grond gedaan maar nadat het hele laminaat daarna onder de kak zat, vond ik dat niet meer zo’n puik plan Maar goed; ik zal je topic niet vervuilen met mijn misère. Nogmaals sterkte en ook met de mieren
Ik heb nu HG lokdoosjes besteld en of ze werken kan ik nog niet zeggen. Ik geef het 2 weken de tijd en als dat niet werkt dan de spuitbus. Als laatste optie heb ik nog een vriend die bij Rentokil werkt.
Hier werken alleen lokdoosjes. Verder strooi ik nootmuskaat (helpt ook maar vervolgens zoeken ze gewoon een andere opening in huis). Ik ga straks even lokdoosjes halen en die zet ik dan elke nacht neer...overdag zet ik ze weg.
Nou, vrijdag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen... En wat denk je... Zaterdag BOMvol met mieren. Op het aanrecht, in de kastjes, in de vaatwasser, hele vloer vol. Ja sorry hoor, maar het is MIJN huis, eruit blijven. Wou ze weg en ben dus niet zo diervriendelijk gebleven en direct grof geschut gebruikt; spray in de kiertjes overal en wit gifpoeder van de boerenbond langs de deur en raamkozijn. Weg ermee!