Mierenplaag in huis

Discussie in 'De lounge' gestart door Paris91, 18 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    De HG spray, kneiter duur maar FANTASTISCH!!!

2. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Met alleen je huis schoonmaken of iets strooien in huis ben je er niet. Je moet de bron, de nesten, aanpakken. Wij hebben bijna elk jaar meerdere nesten in de tuin. Wij gebruiken 'mierenbuffet'. Is blauw spul in doosjes. Werkt als een zonnetje! Zodra we de doosjes neerzetten gaan ze er meteen op af! Meteen geen mier meer in huis. Wel strategisch neerzetten in de buurt van de nesten :thumup:

3. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook al jaaaaaren mieren, als we van vakantie terug kwamen was het aanrecht gewoon zwart, echt om te huilen.

Sinds 2 maanden HG mierenspray, voor het eerst geen mier meer gezien. Zooo blij mee!!!

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Zo hadden we hier 1 groep indringers via een kier door de specie (!) langs t kozijn van de schuifpui. Dat wandelde doodleuk door de keuken.

Vervolgens ineens via de spui uit t hoekje van de wc (zit bij ons ook met een buitenmuur aan de achterkant van de woning).

Vervolgens via een kier bij de voordeur...Zag ze ineens in de woonkamer en trof een polonaise in de gang.

Daarna kwam ik ze WEER tegen in de gang, dit keer via een kier onder de dorpelsteen van de voordeur. Heb m nu van buitenaf afgeremd, wij hebben toch een afdak en dat stuk blijft droog.

Klerebeesten zijn wel erg fanatiek dit jaar

JongetjeM vindt dit leuk.
  5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hier laatst ook last van gehad en ze bleken van buiten naar binnen te komen. Dus zou ook doosjes buiten neerzetten. Bij ons hielp het en geen mier meer binnen gezien.

6. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ja het is echt vreselijk dit jaar. Mijn tuin en kas stikken van de mieren en mijn huis dus ook..:mad:
    Heb zon hekel aan mieren! Elke keer duiken ze ergens anders op.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Mijn moeder is er al helemaal panisch van, wij hadden vroeger in de keuken een hoge bruine kast staan. Echt zo'n jaren 70 model. Met daarin de broodtrommel de berucht brabantia blik/metalen.

In de schoolpauze, ik was denk ik 8 of 9, at ik thuis en ze pakte t brood uit de trommel echt he-le-maal zwart van de mieren. Sindsdien moet ik die krengen ook echt niet in mn huis zien.

Vorig jaar ging dat nog prima met bakpoeder en poedersuiker, jaar ervoor ook. Maar ze zijn dit jaar echt op een rampage. In mijn familie nu meerdere die echt helemaal koekoek van ze worden. Best apart, menigeen gaat toch al de nodige decennia mee zeg maar. Waar die beesten last van hebben ???

8. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Oké die hg mierenspray moet ik maar eens gaan halen dus.
    Kan ik dat ook buiten gebruiken?

9. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Alles met citroen! allesreiniger,citroen vochtige doekjes , dubro multiontvetter citroen enz. Ze kwamen elk jaar door de megakieren bij onze voordeur, even buiten langs de rand met citroenallesreiniger insprayen en klaar.
    Dit jaar voor het eerst in de keuken en kan de bron niet vinden :mad: Veel kieren enz..
    Tegen de avond komen ze en gisteren de hele bestekla vol omdat manlief een zoet iets erin had laten vallen..
    Nu alles schoongemaakt met citroenspul enz..
    Zijn er net weer van visite en zie ze nog niet...

10. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Babypoeder hebben ze een hekel aan :cool:
    Vijf cent muntjes plaatsen, mieren hebben niets met koper en lopen hier niet overheen:eek:

11. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    “Mijn” mieren trekken zich daar echt niks van aan helaas.
    En kaneel, nootmuskaat boeit ze niet.
    Desinfecteer kunnen ze niet tegen, maar ruimt ook niet op en in mijn kas durf ik dat ook niet.

12. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Dat zou echt mijn ultieme nachtmerrie zijn, ben niet bang voor spinnen maar van mieren wordt ik kriegelig. Brrr!

13. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Vreemde mieren :mad:
    In de kassen zou ik dat zeker niet doen :(

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Lokdoosjes zijn hier geen opt ivm. de kinderen en de kat.
    Ik heb in een leeg flesje een flinke bodem schenkstroop gedaan, dat op z'n zij gelegd en met de opening naar het mierennest. Binnen enkele dagen een heel massagraf aan mieren, ik overdrijf niet als ik zeg te schatten dat er zo'n 500 of meer in zitten..

Vero0504 vindt dit leuk.
  15. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Ik heb jaren geleden mieren in huis gehad, maar ze kwamen van buiten.. buiten hebben wij altijd veel mieren.. vanaf april.. in de voortuin.. de buren ook..
    Zodra ik de eerste mieren buiten zie strooi ik gif buiten…sinds ik dat doe heb ik geen mieren meer in huis gezien..
    mijn tip; ze komen van buiten ergens binnen je huis in.. dus buiten gif strooien..

16. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Wij hadden er van de week ook last van. Goed op zoek gaan waar de mieren vandaan komen dus proberen ze te volgen daar waar we veel mieren zagen lokdoosje geplaatst verder voor de ingang waar ze veel binnen kwamen bij ons mierenpoeder gestrooid. Eerst waren er nog wel wat mieren maar volgende dag al niet meer.

17. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Poedersuiker en bakingsoda (geeeeeen zilversoda/schoonmaak soda!!!) kan je veilig inzetten kan geen kwaad voor je planten. Sommigen groeien er zelfs beter van!

Bakingsoda zit in bakpoeder, maar is los te krijgen in pakjes. Ook bij de coop/jumbo bij de toko vaak wel goedkoper. In een kas blijft t wat droger dan buiten (of in elk geval controleerbaarder) dan strooi je wat makkelijker consequent een nieuwe lading. Kost geen drol, werkt als een malle en veilig voor huisdieren en kinderen.

18. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk die beesten. Hier voornamelijk in de bijkeuken last ervan.. daar staat ook de prullenbak. Die leeg ik nu bijna dagelijks en maak hem dan ook schoon. Verder strooi ik mierengif bij de deurpost, dat houdt ze wel buiten. Maar met kleine (rondkruipende) kinderen zou ik dat niet doen.
    De lokdoodjes werken meestal wel, geef het even de tijd.

19. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Bedankt voor alle tips tot nu toe!
    Toch ben ik er nu al helemaal vanaf !!! :eek::eek:
    Ik heb binnen de hele looproute bespoten met glassex, sowieso alles extra goed gepoetst met schoonmaakazijn, de deurmat bestrooid met baking soda, buiten voor de voordeur 2 lokdoosjes neergezet en voor de voordeur koffiedik gestrooid en 5 cent muntjes neergelegd. Vandaag geen mier gezien :thumup:

(Maar misschien komt dat ook wel door alle regen??)

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Niet in de volle regenslag zeg maar. Dus heb je een afdak prima, dorpel van de grond af waar geen regen op komt ook goed. Tis nogal waardeloos voor t grondwater en zal ook geen 6 weken standhouden dan vandaar dat ze t afraden. Hier zit t wel langs de kozijnen en bij de dorpel van de schuifpui, daar komt geen water en wel mieren, nouja die kwamen daar.

aardbei1707 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina