Zwanger worden van eerste kindje, late eisprong

Discussion in 'Zwanger worden' started by Debbie91, Jul 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

Apr 29, 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje. Zit nu in ronde 1 maar ben er achter gekomen dat ik een late eisprong heb.
    Cyclus tussen de 29 en 35 dagen, eisprong op dag 23 -24...
    Er zit dus maar ongeveer een weekje tussen mijn eisprong en menstruatie...
    Dit is de eerste ronde dus ik weet niet hoe het uitpakt... Maar lees al op verschillende sites dat vrouwen met een late eisprong minder vruchtbaar zijn.....
    Iemand hier met een late eisprong?? Wat zijn de ervaringen hiermee???

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Je bent niet minder vruchtbaar met een late eisprong; je bent alleen minder vruchtbaar als je luteale fase (de fase tussen eisprong en menstruatie) kort is (normaal gesproken is dit ongeveer 14 dagen).

Heb jij een late eisprong, is er dus niks aan de hand. Hoe weet je dit overigens? Testen/voel je het?

3. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

Apr 29, 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat bedoel ik eigenlijk met late eisprong. Mijn eisprong was rond 23 juli en ik moet ongeveer 30 juli ongesteld worden. Daar zit dus maar een week tussen.
    Ik voelde het in mijn buik maandag 21 juli, ovulatietest was toen licht positief... En 23 juli weer een ovulatietest gedaan en toen was 'ie duidelijk positief...
    Met buikpijn bedoel ik echt extreme kramp in mijn onderbuik. En 23 juli dus 'geklust' en dat was eerlijk gezegd ook geen pretje..

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Extreme kramp is geen kenmerk van de eisprong. Je voelt hooguit een plop of een steek. Napijn kan wel vervelend zijn maar is nooit extreem.

Ik denk dat je luteale fase dan veel te kort is. Dan heeft de eicel niet genoeg tijd om in te nestelen. Hier is zeker iets aan te doen maar wel in het ziekenhuis. Ik zou dit met je huisarts bespreken; dan krijg je misschien een verwijzing.

Je kunt dan utrogestanbolletjes krijgen die je moet inbrengen in de luteale fase om deze te verlengen.

5. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    Ik heb hier ervaring mee. Ik heb een LF VAN 7 dagen. Ik heb bij mijn eerste zwangerschap utrogestanbolletjes gekregen en ben in die ronde zwanger geworden. Maar het is je eerste ronde, dus eerst maar eens kijken wat je LF de volgende ronde doet. Pas als dit elke cyclus zo kort is, kun je naar de ha. Eerder word je waarschijnlijk toch niet geholpen.

Maar hoe weet je eigenlijk wat je LF is? Het is toch pas de eerste ronde en je moet nog ongesteld worden? Waar is die 30 juli op gebaseerd? Misschien heb je wel gewoon een langere cyclus met een normale LF! Hoop het voor je.

6. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

Apr 29, 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik sinds januari al geen anticonceptie meer. Mijn kortste cyclus was 29 dagen en de langste 35... Dus heb ongeveer een gemiddelde genomen. 30 juni was de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Ik heb me nooit bezig gehouden met mijn eisprong omdat ik tot nu toe niet bezig was met zwanger worden.
    Nu ben ik er aan de hand van ovu testen achter gekomen dat ik de eisprong op dag 24 van mijn cyclus had. Het kan inderdaad zijn dat ik nu een lange cyclus heb maar dat lijkt me stug, hij is maar 1 keer 35 dagen geweest en verder 30 of ietsje langer.....
    Misschien zie ik wel beren op de weg hoor ik moet deze maand inderdaad maar afwachten...

7. merel80

merel80 Bekend lid

May 3, 2009
    812
    39
    28
    O, nu snap ik het:). Ik dacht dat je net gestopt was met AC. In dat geval is je lf wat aan de korte kant. Als het een paar maanden zo blijft, toch maar naar de ha gaan hoor! Dan zou ik het goed registreren(fertilityfriend bijvoorbeeld) en temperatuurmethode toepassen. Dan kun je aan de ha ook echt iets laten zien( anders sturen ze je weer weg voor een half jaar om dat alsnog te gaan doen)

8. nani1234

nani1234 Actief lid

Jul 18, 2014
    237
    11
    18
    Kan ook zijn dat je deze cyslus alleen late eisprong hebt, aangezien je niet weet wanneer je eisprong in de vorige cycli was.
    Hou er evt rekening mee dat je 7 dagen later ongi kan worden dan je uitgerekend hebt.

Maar ik wens je veel succes toe en duim voor je;)

9. Siss

Siss Actief lid

Apr 2, 2014
    151
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Zag dat iemand vertelde dat extreme kramp niet met eisprong te maken heeft... Maar dit klopt niet

Extreme kramp heeft wel met je eisprong te maken maar dit is het rijpen van het eitje , dit geeft kramp. Dit kan een aantal dagen voor je eisprong beginnen en wanneer je ei gesprongen is is dit weg of bij a weg.

Heb dit ook gehad en daarvoor ook bij gynaecoloog geweest omdat het leek op blinde darm ontsteking..

Succes!

10. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Ik heb in ronde 2 & 3 mijn ei gevonden dmv ovu-testen, ook pas rond dag 25 en ben er toch zwanger door geraakt.. Had wel een LF van ongeveer 12 dagen

11. Debbie91

Debbie91 Bekend lid

Apr 29, 2014
    523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties! Ik ga het goed bijhouden inderdaad Merel! Zodat ik meteen iets heb bij de huisarts als het zo ver komt...

En Siss dat klopt, op internet lees je ook veel verhalen dat vrouwen hun ei erg goed voelen... Voorheen heb ik een cyste op mijn linker eierstok gehad, dat deed ook zo'n vreselijke pijn. Ben een tijdje geleden nog bij de Gyn geweest om te checken of die er niet meer zitten. Alles zag er goed uit en ik was rijkelijk bedeeld met eitjes volgens hem, haha!

Gefeliciteerd met je zwangerschap Rainbow! Fijn om te horen dat jij met een late ei ook zwanger bent geraakt, dat stelt me gerust...

Weet iemand eigenlijk of je je ei elke maand rond dezelfde cyclus dag hebt????

12. Screamxme

Screamxme Niet meer actief

Mijn ei had ik vorige maand dag 31 pas en deze ronde op dag 27..eerste cyclus weet ik ff niet. Maar mijn lf is iniedergeval verlengt sinds ik tarwekiemolie slik.. aanrader!

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Idd even je temperatuur de aankomende maanden bijhouden.. Wel elke dag op hetzelfde tijdstip rectaal meten en Voor het opstaan.

En je eisprong hoeft niet elke cyclus op dezelfde dag te zijn, zie mijn handtekening..ik heb altijd een lf van 13 dg maar de eisprong is de ene keer vroeg en de andere keer laat

Misschien is je eisprong toch eerder dan dat jezelf denkt omdat je het niet meet

Share This Page