Kamers tekort... ervaringen gevraagd.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Onze 3e baby zal de eerste maanden bij ons op de kamer slapen. Ook i.v.m. borstvoeding, prima.
    Onze kamer is vrij ruim en alles past nu prima, zelfs een commode erbij en baby's eigen ladekast.
    Het plan was de zolder helemaal klaar te hebben, maar helaas zijn daar voorlopig geen centjes voor.
    Daarom zal de baby na een tijd ( half jaar, jaar?) bij middelste broer op de kamer gaan slapen, die is bijna 3 jaar als de baby geboren wordt.
    (grote broer willen we echt zijn eigen kamer gunnen en er zijn huiswerk laten maken enzo)
    Nu bekruipt me de angst een beetje dat dat helemaal niet gaat lukken.
    Dat de twee kleintjes elkaar misschien wakker gaan huilen/roepen.;)
    Wie heeft hier ervaring mee???:(

2. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    bij ons moet een eventuele ook gaan hokken... een vriendin heeft een jongen en meisje die samen hokken, ik geloof dat ze 6 en 8 zijn nu en ze vinden het alleen maar gezellig. Een andere vriendin heeft met haar zus een kamer gedeeld en vond het ook alleen maar leuk.
    Verder heb ik er dus nog geen ervaring mee.

3. appelthee

appelthee Niet meer actief

hoi hoi

ik begrijp je probleem,

maar ik zou het gewoon proberen
    toen wij vorig jaar op vakantie gingen waren er ook maar 2 slaapkamers. en de boy's ( toen 7 maanden en 2.5 jr ) hebben op 1 kamer geslapen en joh wat vonden ze dat leuk :D ..
    afgelopen mei hebben we de badkamer doen verbouwen en hebben ze ook een week op 1 kamer geslapen en het ging hardstikke goed.
    ok soms werd de een wakker van de ander of 1 dag waren ze iets eerder wakker
    maar goed dat kan nu ook gebeuren

4. juffie2008

juffie2008 Niet meer actief

hai wij wonen in een appartement en hadden maar één slaapkamer..
    Wij hebben nu een tussenmuur laten zitten dat de kids iig hun eigen kamertjes hebben en wij, hihi slapen in de woonkamer.
    DAar hebben we een soort 3e slaapkamer gecreeerd dmv meubels anders te schuiven..
    Je ziet het nauwelijks.

Dus creatief zijn met de ruimte die je hebt :)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het zal wel loslopen denk ik. Eva en Lisa hebben een eigen kamer, maar op vakantie 2 maanden terug sliepen ze bij elkaar en dat ging erg goed. Ze hebben ook wel lopen keten (ja, op zo'n jonge leeftijd al ;)), maar gingen binnen een half uur gewoon slapen. Lisa werd altijd een paar keer per nacht huilend wakker, maar Eva sliep daar gewoon doorheen. We kunnen haar natuurlijk ook uitleggen dat Lisa even huilt en ze gewoon weer kan gaan slapen.

6. Emz81

Emz81 Lid

24 jul 2011
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er geen ervaring mee..maar misschien zou je van die gordijnpanelen van Ikea kunnen gebruiken? Scherm je het toch wat mee af, het geluid dan wel niet maar denk dat dat wel wat mee zal vallen in het begin..

7. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Leuk om te lezen dat het heel goed kan gaan!:)
    Wel erbij vergeten te vermelden dat middelste broer vrij druk is, vroeg wakker en laat in slaap valt en voordat hij in slaap valt gerust een uur kan zingen, roepen, of met bedje gaat schuiven....;) Maar misschien is dit een fase...

8. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je het een spannend idee vind. Maar probeer het te zien als een luxeprobleem, misschien kun je het dan wat mee relativeren. Heb je een moeilijke slapen, dan kun je je jongste altijd nog langer dan een half jaar op jullie kamer houden.
    Bij alleen maar keten, kun je misschien een kamerscherm er tussen zetten.
    Komt vast goed!!

9. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Kun je niet op zolder plek maken voor jullie bed zodat jullie daar kunnen slapen?
    at hebben wij namelijk gedaan.
    ben ook zwanger van de 3e en zouden de zolder opknappen maar door wat tegenvallende financieen kunnen we het volgend jaar pas echt opknappen.
    We hebben de zolder nu gewoon opgeruimd en schoongemaakt en ons bed neergezet zodat wij er kunnen slapen. Niet luxe ofzo, gewoon ons bed en kledingkast en klaar.
    Zo heeft wel elk kind zn eigen kamer...

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Bij ons slapen de oudste 2 nu sinds een paar weken samen op 1 kamer, dat gaat prima. Ze zijn 3 en 6 jaar. We zijn er mee begonnen in de schoolvakantie, de eerste paar nachten waren wat kort :) maar het ging steeds beter en nu slapen ze gewoon de hele nacht. Soms is er 1 eerder wakker, de ander wordt daar niet eens altijd wakker van. Met naar bed gaan gaat het ook goed, ze gaan tegelijk, meestal is het na een kwartier al stil, en zo niet, gaan we er ff heen en zeggen dat ze echt moeten gaan slapen, dat werkt eigenlijk altijd. O ja, ze liggen in een juniorstapelbed, dus geen afscherming ertussen ofzo, maar als ze liggen kunnen ze elkaar ook niet zien.
    Succes en 't komt vast goed!

11. becky

becky Actief lid

12 jan 2011
    283
    0
    0
    huismama
    Waddinxveen zuid-holland
    Hier ook 1 slaapkamer te weinig.
    D is 11 en G is (over 3 weken) 5 en die slapen nu op 1 kamer. Beide jongens en de kleinste jongen gaat lekker in de babykamer.
    Als D naar de middelbare school gaat krijgt hij alleen een kamer en gaan de 2 jongsten bij elkaar, zit dan 5 jaar tussen de 2 jongens.
    (Maar hopenlijk hebben we dan een eensgezinswoning dat zou helemaal beter zijn)

Als de ruimte er niet is, is die er gewoon niet. Is goed balen (hier iig wel) maar kan gewoon niet anders.

12. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn zusje en ik hebben vroeger ook samen een kamer gedeeld en dit ging prima.

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Het dagverblijf vertelde pas dat ons zoontje van 2,5 jaar nu met 2 andere kindjes gaat kuiten, en lachen tijdens het middagslaapje:D
    Grappig om te horen hoe dat dan gaat bij die kleintjes, alleen hoplijk is dat over een jaar over bij ons dan.......

14. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik heb vroeger ook een slaapkamer gedeelt met mijn broertje.. en het eerste half jaar heeft hij ook bij mijn ouders geslapen..
    op gegeven moment hoefde mijn broertje niet meer in het babybed toen hebben mijn ouders een stapelbed gekocht en deze in het midden van de slaapkamer gezet en je kon er nog net om heen lopen zo hadden we toch allebei een eigen plekje.
    ik was toen 6 jaar.

15. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Mijn zus heeft een meid van 4 en een tweeling van bijna 2. De meid daarvan ligt (tot zolder klaar is) even bij haar grote zus. Tweeling samen ging niet meer. Jongen huilde meisje wakker.

De tweede meiden keten soms wat af, maar vinden het super. Het slapen gaat steeds beter.

16. Wij hadden/hebben ook een tekort aan kamers, maar dat komt doordat de zolder nu onbewoonbaar is (je kan er alleen gebukt lopen). Wij nemen een dakkapel, maar kunnen dat ook betalen (heb er voor gespaard + krijg een gedeelte van mijn ouders).

Is de baby ook weer een jongen? Want 2 jongens op 1 kamer gaat denk ik beter dan een jongen en een meisje op 1 kamer.

Je kan ook in jullie kamer misschien een muurtje plaatsen? Dat de baby daar iig een apart kamertje om in te slapen heeft. De eerste 2 jaar hoeft de slaapkamer toch niet groot te zijn.. als ik kijk wat Jason in zijn kamer doet, dan is dat alleen slapen en aangekleed worden.

17. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Wij hebben 2 meiden op 1 kamer,
    1 van 3 jaar en de ander is 1jaar...en dit gaat perfect!
    en de baby heeft hier een eigen kamer.

In het begin was het niet altijd gelijk stil, en waren de dames nog wel is de nodige tijd wakker, maar nu is het op bed leggen en ze slapen...
    En tja een enkele keer zijn ze eigenwijs en is het nog een tijdje onrustig op die kamer maar ze vallen meestal al vrij snel in slaap.

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    In ons vorige huis hebben de oudste twee een poosje samen op 1 kamer geslapen (de zolderkamer). ze waren toen 10 en 8.
    Wij hadden met kasten een afscheiding gemaakt. Het ging wel maar niet van harte...
    In dit huis hebben we gelukkig de mogelijkheid tot het maken van een kamertje, dmv het maken van een muur op de 2e verdieping waardoor we dus 6 slaapkamers hebben. En elk kind lekker een eigen slaapkamertje.
    Maar op vakantie sliepen de jongste twee samen en de eerste dagen was dat keten (ja ook met 16mnd en net 3 ;)) maar als het nieuwe eraf is, is dat ook wel klaar ;). Ging prima.
    Van een vriendin slapen haar oudste twee dochters (4 en 3) ook samen en dat gaat ook heel goed.
    Voor mijn oudste twee pakte het dus niet zo goed uit maar das ook jongen/meisje en al wat ouder. Hoewel ze nu ook wel vaak bij elkaar 'logeren' maar dan is het niet gedwongen. Als ze nog jong zijn hebben ze nog geen eigen space nodig.

19. MMT

MMT Lid

29 mrt 2007
    57
    0
    0
    Bij ons slapen de meiden (nu 6,5 en 3) al 1,5 jaar samen.
    Wij hebben een woningbrand gehad goed jaar terug en in de woning die we toen huurden sliepen ze samen op een kamer.. Er waren wel kamers genoeg maar wilde niet naar de andere kant van de woning om 1 van de 2 te laten slapen.

Daarna bij het uitzoeken van nieuwe meubels hebben we een soort stapelbed gekocht..
    De meiden vonden het prachtig en de oudste gaf aan dat ze in ons eigen huis ook graag samen wilde slapen. Ook al hebben we genoeg kamers.
    Dat gaat hier hartstikke goed.
    Voor de a.s. baby hebben we gewoon een eigen kamertje.

Deel Deze Pagina