Ervaringen FBTO zorgverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door K0pjeThee, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Hier nog maar een topic over ervaringen.

Ben van plan het een en ander te switchen en vraag mij af hoe de ervaringen zijn van de zorgverzekering van FBTO.

Eerst las ik dat je bijv. de tandartsverzekering aan en uit kunt zetten en dat er voor simpele dingen zoals een controle, of vulling geen wachttijd is van een half jaar.
    Nu las ik deze week in de polisvoorwaarden van 2013 en hierbij stond dat er een wachttijd is van een half jaar, voor de rest staat er niets.
    Zou de polis van 2013 veranderd zijn? En zal je in 2013 voor een eenvoudige vulling of controle tòch een wachttijd hebben van een half jaar?

Hoe is verder de service?

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb hem voor volgend jaar aangeschaft en wat ik begreep is dat als je die module meteen aanzet dat je dan gewoon meteen verzekerd bent..
    Anders idd half jaar wachten totdat je er gebruik van kan make

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Klopt dat er voor de tandarts verzekering nu ook een wachttijd is, maar niet als je nieuw bent.

Wij zijn vorig jaar naar fbto gegaan en ben tevreden hoor. Wij blijven dus!

4. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wij zijn ook hèèèl tevreden..ook nu in de zwangerschap,zoveel gratis en leuke cadeautjes:D

Mijn man zet zijn tandarts verzekering ook steeds aan en uit;)

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier gaan we ook overstappen :) je krijgt trouwens als je lid bent van de wij voordeelclub, daar ben je automatisch lid van als je de blije doos hebt aangevraagd en ophaalt bij prenatal tot je jongste kind 5 is... dan krijgt je allerlei kortingen ook op de gezinsplanning scheelt weer een paar euro per maand :D hihi kwam ik gisteren per ongeluk achter dus gelijk gebeld en het is nu al doorgevoerd ;)...

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij zitten ook bij FBTO en ben echt zoooo tevreden.
    Gezinsplanning pakket is ook echt leuk, ze vergoeden zelfs een pretecho en nanny care matje!
    Verder ook echt tevreden over de verzekering. Declareren gaat erg vlug en ze zijn erg makkelijk. Ben echt heel positief over FBTO.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij zijn vorig jaar overgstapt, ben ook erg tevreden!

Het enige minpuntje vind ik dat ze in november ineens met dingen komen die achteraf toch wel van mijn eigen risico af gaan en ik dus ineens 220 moest betalen.

Ik ging er vanuit dat die gemaakte kosten binnen mijn gezinsplanningmodule vielen, maar dat was dus niet zo. Ze stonden dus ook pas in november op mijn lijstje op de site. Terwijl het ik in maart bij de gyn was geweest.

Maar goed...ik heb een regeling getroffen zonder moeite, dus dat was dan wel weer positief.
    Verder is het wel zo dat toen ik iets declareerde wat ik had voorgeschoten ik het binnen een week terug had. Supersnel dus!

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    man en ik zijn ook vorig jaar overgestapt en tot nu toe heel tevreden!
    succesvol aan en uitzetten van tandartsmodule, ik vond het goed!
    ergens wel jammer dat dit gaat veranderen..maar ook wel logisch, was altijd best een raar trucje.

maar heb ze al even gemaild, maar wie weet kan iemand hier me nog even helpen..dit staat in hun mail:

Wanneer heeft u geen wachttijd? U kunt de module in 2013 meteen gebruiken.
    U heeft nu de module Tand en laat de module in 2013 aan staan
    U heeft dit jaar de module Tand uitgezet en zet de module per 1 januari 2013 weer aan

Als ik dit toch goed lees, dan kan/moet ik 'm nu toch in december aanzetten, zodat hij per 1 januari ingaat? Toch?

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja hij moet per 1 januari aan staan als je er meteen gebruik van wil maken. Als je hem later aan zet heb je een wachttijd van 6 maanden.
    Vind het ook wel logisch dat dat nu zo is. Denk dat dat ook niet geheel de bedoeling was van FBTO afgelopen jaar.
    Maar vind het wel erg prettig dat je modules zo uit kunt zetten. Zo heb ik de gezinsplanning ook pas aan staan sinds ik zwanger was en gaat ie na de bevalling weer uit, toch handig!

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    thanks duchess, dacht het al maar toch fijn!
    en ja idd ook heel handig, zeker met zwangerschap!
    tot hoeveel zetten jullie tandarts aan vr vlgnd jaar?

11. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    up !

Nog meer mensen met ervaringen?

Bedankt voor degene die al gereageerd hebben, dat van de WIJ korting is een goede tip ! Vindt het dan wel jammer dat die tandartsregeling is veranderd..

Deel Deze Pagina