Hoi allemaal, Na een tweede mislukte ICSI behandeling denken wij erover om ons geluk in het buitenland te zoeken. We hebben halverwege april een afspraak staan in Brussel (Jette). Voor deze afspraak moeten we de resultaten van verschillende onderzoeken meenemen, waaronder een uitgebreid bloedonderzoek, echo op de 2e tot 5e cyclesdag, uitstrijkje en nog een paar dingen. Ik heb deze onderzoeken nog nooit gehad en ik vroeg me af of iemand weet of ik dit bij een commerciële kliniek kan laten doen, of ergens anders. Het liefst in het noorden van Nederland, ergens anders mag ook (is altijd nog dichterbij dan Brussel ). Mochten jullie verder nog tips hebben dan hoor ik het natuurlijk ook graag! Alvast bedankt!
Ja hier hetzelfde gehad. Ik heb het uitgebreide bloedonderzoek via mijn huisarts gedaan. En echo en uitstrijkje heb ik niet gedaan en vroegen ze ook niet om. Ook omdat ik al ivf pogingen had gehad denk ik (net als jij). De arts vond vooral het bloedonderzoek belangrijk en de uitkomsten van de eerdere pogingen (dosis, opbrengst, bevruchtingen ed). Dus van tevoren had ik dat allemaal op papier gezet.
In Gent wilden ze deze onderzoeken zelf allemaal doen, ik had m'n hele dossier geprint en meegenomen maar daar is amper naar gekeken, op basis van het gesprek tijdens de intake mocht ik meteen bloed laten prikken en bellen zodra ik ongesteld was voor een echo.
Bedankt voor jullie reactie! @DR87: ik zie dat je ook in Brussel bent geweest, en misschien weet jij dit: ik heb in april dus een afspraak. ‘S ochtends met een arts, ‘smiddagds met een verpleegkundige. Hoelang was bij jou nog de wachttijd na die afspraak? In de mail staat het namelijk alsof ze daarna meteen gaan beginnen, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Die tweede afspraak is met een counselor denk ik? Bij die afspraak gingen ze de startdatum vaststellen. Ik was in december geweest en kon in februari starten. Maar ik weet niet hoe nu de wachttijden zijn. Ik startte net voor Corona.
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ben hier terecht gekomen omdat ik in Mei ga starten met ICSI in Brussel. Ik ben er alleen net achter gekomen dat mijn NL ziekenhuis niet mee wil werken met de bloedonderzoeken tijdens de behandeling. Follikel metingen willen ze wel doen. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het bloedonderzoek tijdens de stimulatie via de huisarts misschien wel aangevraagd worden? En zijn de resultaten dan dezelfde dag nog beschikbaar? Ik heb begin maart de intake gehad en kan half mei starten. Ik zag dat hier ook naar gevraagd werd in een eerder bericht. Dank alvast voor jullie hulp!
Ik heb de bloedonderzoeken tijdens de stimulatie in Düsseldorf via mijn huisarts gedaan. Maar ik vond het wel elke keer stressen of het op tijd binnen was, omdat het ook weer voor een bepaald tijdstip daar binnen moest zijn. Dit ging niet altijd goed, dus toen we naar Jette overstapten heb ik besloten om op en neer te gaan. Het voelde voor mij ook beter om ook de follikelmetingen daar te laten doen, ondanks dat mijn ziekenhuis dit wel wilde doen, het komt allemaal toch heel nauw. Ik moest 2 uur op en neer. Maar ik kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen een mogelijkheid is. Misschien even met je huisarts bespreken?
Bedankt voor je snelle reactie! Ik heb een afspraak met de huisarts gemaakt. Voor mij ook 2 uur naar Brussel.. even kijken wat er in NL mogelijk is!