Hoi dames, Sinds kort ben ik weer begonnen met het slikken van de pil. Voor mijn 2e zwangerschap heb ik een tijdje een andere pil geslikt maar die beviel mij niet. Ik werd daar enorm chagrijnig en humeurig van Nu slik ik dus een andere pil als toen maar ik merk nu al (na een week) dat ik enorm emotioneel ben. Kan dat? of zit het tussen mijn oren? of is het nog een nasleep van de bevalling? (de bevalling is inmiddels al bijna 6 maanden geleden) Ik kan weinig hebben, kan overal wel om janken en maak me druk om van alles. Op sommige momenten ben ik gewoon vrolijk en kan ik de wereld aan, en zo in de middag begint het ineens om te slaan. Tegen de avond kan ik weinig meer verdragen. Ik vat veel dingen negatief op terwijl het misschien niet eens zo bedoeld was van die ander. Ik hoop hier wat herkenning te vinden?
Ik heb hier ook last van, precies wat jij omschrijft! Nou is mijn dochter inmiddels al 16 maanden Ik zelf ben ook depressief geweest dus dit is wel een bekende kwaal voor mij, vooral in de winter ben ik neerslachtig. Ze zeggen wel dat je minimaal een jaar moet ontzwangeren.. Ik gebruik nu zelf ook vitamine D en foliumzuur tabletten, deze had ik te kort. Ook vitamine B12 was aan de lage kant deze gebruik ik nu ook, vitamine D te kort kan ook depresieve gevoelens geven, misschien dit even laten testen?
Hoi, het kan zeker aan de pil liggen. Was bij mij wel het geval, na 3 maanden pil en totaal niet mezelf zijn ben ik overgestapt op het Mirena spiraaltje. Veel minder hormonen en weer mezelf zijn. Succes.
dat kan zeker aan de pil liggen. niet iedereen reageert even goed op de bom hormonen die je dagelijks binnen krijgt
Bedankt voor de reacties. IK denk idd ook dat de pil de oorzaak is. Extra vitaminen slikken is ook een idee ja.. ga ik dat eerst proberen.