De laatste 2 ochtende dat ik waker werd had ik en beurs gevoel ter hoogte van me schaambeen wat door trek naar mijn heupen. Volgens mijn moeder is dit normaal en is het omdat alles daar zijn eigen gaat verplaatsen/verweken. Daar naast moest ik al veel plassen maar moet ik nu na 1glas drinken wel 5 x in het uur naar de wc heb me eigen op een blaasontsteking laten testen maar dat is het niet. Kom dit omdat de baby groei?
Ja. Hoort er allemaal bij. Ik heb ook sinds week 8 last van mn heupen. Als ik te lang op mn zij lig dan beginnen mijn heupen heel vervelend en pijnlijk te tintelen. Het is verstandig om een voedingskussen aan te schaffen voor in bed, dan kan je die tussen je benen doen als je op je zij ligt. Dit ligt erg prettig. Het vele plassen komt doordat je baarmoeder nu letterlijk naast je blaas zit. Naar mate je zwangerschap vorderd zal je baarmoeder hoger gaan en heb je minder last van je blaas. Pas aan het einde van je zwangerschap komt het dan weer terug
Maantje...zou als ik jou was naar de fysio gaan voor bekken instabiliteit. Ik heb al maanden pijn in mn schaamstreek en dacht ook aan de druk van de blaas enz maar nu zijn mijn bekken en heupen erbij gekomen en kan amper bewegen. Draaien in bed is echt verschrikkelijk. Dus die druk op het schaambot hoort ook bij bekken instabiliteit.
Bedankt voor de tips maar zou bekken instabiliteit niet al vroeg zijn. Mijn tanten heb het beiden zwangerschappen heel erg gehad en die kom zo langs dus leg het haar ook nog even uit waar precies het is etc meschien weet zij er wel meer over en of een goeden fysio
Hier vanaf 7 weken al aan huis gekluisterd vanwege mijn bekken, dus echt ga alsjeblieft naar de bekkenfysio/osteopaat dan ben je er nog op tijd bij ! En inderdaad met een kussen tussen je benen slapen, je bed al op klossen zetten (kost je minder kracht in en uit bed gaan) klinkt misschien allemaal heel overdreven omdat je 'pas' 12 weken zwanger bent maar echt in een rolstoel wil je niet belanden !
Ik heb in mijn eerste zwangerschap ook lang afgewacht en dacht dat de pijn die je omschrijft erbij hoorde. Achteraf had ik veel eerder naar de bekkenfysio moeten gaan. Met goede oefeningen en een paar simpele adviezen kun je veel pijn voorkomen. Dus niet afwachten en naar de fysio. Kan geen kwaad 😜
Bekken instabiliteit word vaak overschat...Zo van ohhh dat hoort erbij en dat zal wel de druk zijn van de blaas en de darmen en de baby. En nu kijk ik naar mezelf. Ik heb er veel te lang mee gewacht. Voor die paar weken ga ik ook niet meer naar de fysio maar ik zal wel al vroeg in de ziektewet. Wel werk met veel bukken en tillen. Heb weken alleen last gehad van de schaamstreek en nu sinds een maand zoiets de heupen en bekken erbij. Dus overschat het niet en je kan t echt wel heel vroeg krijgen.
Oké heel erg bedankt! Ik heb 2 jaar terug een gbp gehad ben toen meer dan 50 kilo afgevallen heb daar na fysio gehad om mijn spieren terug goed te krijgen omdat alles losser stond doordat er opeens zo veel gewicht plus vet weg was. Weet wel dat je daar na veel kans heb op rug/bekken problemen. Dus ga hier zeker niet te lang mee doorlopen heb met 8 weken na 2 uur te hebben moeten autorijden 1 week pijn rond mijn stuitje gehouden. En dacht nu ook dat het door mijn blaas kwam.
Oh meis dan zou ik zeker gaan. Maar wat goed dat je zoveel bent afgevallen! (Ik had t van mij ook kunnen verwachten omdat ik eind 2012 5 weken thuis heb gezeten met rug en heup klachten maar nog te eigenwijs hier , eigen schuld dikke bult in mijn geval)