Migraine en zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vincel, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vincel

Vincel Niet meer actief

hoi hoi,

even een vraag met korte inleiding.

van mijn 15e tot 20 heb ik hele erge hevige aanvallen van migraine gehad, soms 3 dagen achter elkaar iedere week. Ik was er plotseling ineens vanaf, dus geen midicijnen meer slikken en alles weer kunnen.

Nu ben ik bijna 4 maanden zwanger en sinds enige weken heb ik weer om de 3 dagen een migraineaanval, nu is het zo hevig dat dit mijn 4e dag wordt...ik moet overgeven, (hou niets, echt niets binnen), kan nauwerlijks tegen licht, de gordijnen in iedere kamer is dicht en ik heb ontzettende hoofdpijn en paracetamol helpt niet.

het huishouden, mijn werk en (denk) mijn man ook, ook al zegt hij dat hij het alleen maar erg voor mij vind.

Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen?

alvast ontzettend bedankt,

groetjes Maaike

2. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    ik heb geen verstand van migraine wel weet ik dat het super vervelend is (vriendin heeft het ook altijd)ik zou de vk bellen en vragen wat je wel mag hebben kwa medicijen of de ha vragen!

sterkte

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou even naar de huisarts gaan/bellen om te kijken of er misschien iets is wat je mag nemen. Verder zou je kunnen kijken of hoofd/nek/schouder-massage iets kan helpen. Dat hielp mij meestal wel iets van mijn hoofdpijnen af.

Zou ook goed op letten of je nog wel genoeg vocht binnen krijgt en binnen houdt, daar kan je hoofdpijn/migraine ook erger van worden.

Succes en beterschap!

Groetjes Rosa

4. memke

memke Actief lid

15 jun 2007
    217
    0
    0
    Friesland
    Wat vervelend voor je!
    mijn moeder heeft het ook gehad, en ik zou toch maar even huisarts bellen,of die misschien wat medicijnen voor je heeft die je tijdens zwangerschap mag hebben.Anders zou ik het echt niet weten
    Sterkte ermee, en ik hoop voor je dat het snel over is

5. bloempje27

8 apr 2007
    96
    0
    0
    Ik heb zelf ook altijd last van migraine maar sinds ik zwanger ben heb ik er geen last van.
    Ik zou de huisarts raadplegen. Want zwanger en medicijnen gaan soms niet samen.
    Drink genoeg en hou je rustig dat is wat ik je mee kan geven.

Veel succes. Ik weet wat het is, en het is geen pretje. Sterkte

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    bekend verhaal! heb vooral tot aan de 20ste week van mijn zwangerschap erg veel last van migraine gehad....dat begon ook altijd s'nachts en hield nog eens 4 dagen aan :rolleyes:
    mijn oplossing: zetpillen 1000 ml gram van paracetamol!
    je voelt je echt een stuk beter dan ;)
    grtz Ramona

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Tot ongeveer 5 maanden heb ik bijna iedere dag last gehad van hele erge hoofdpijn, iedere keer vanaf een uurtje of 1 's middags. Ook was ik extreem moe. Het was geen migraine, dat heb ik vroeger wel gehad. De eerste aanval kan ik me nog goed herinneren al was ik 3 jaar.

Wat mij nu erg helpt is minder werken. Vanaf week 19 werk ik 2.5 uur per dag minder, van 09.00 tot 15.00 uur. Zodra ik thuis ben ga ik rusten tot een uurtje of vijf. Na een paar weken ging het al veel beter. Natuurlijk heb ik nog steeds wel eens hoofdpijn, maar echt veel minder. Alleen geen Paracetamol die helpt :cry: .

Probeer wat minder te werken.... Sterkte

8. Vincel

Vincel Niet meer actief

Hoi bedankt voor alle goede tips,

de HA is vandaag afwezig, maar morgenochtend ga ik toch even bellen of ik nog langs kan komen.

Ik hou niets binnen, dat vind ik nog het ergste, is dat niet heel slecht voor het kind?

Ik werk alleen op maandag en woensdag. (vanwege reuma) Dus ik durf al niet minder te werken, vanwege een moeilijke baas....tja, ze zijn niet allemaal super.

nogmaals heel erg bedankt voor de goede tips.

9. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Toevallig heb ik het ook! Ik had voor mn zwangerschap stuk minder last van en sinds twee weken ofzo haast elke dag heel erg hoofdpijn!
    Ik sta ermee op en ga ermee naar bed.. ben daardoor ook heeeeeeel erg moe!

Ik denk dat ik ook de ha maar even bel, of de vk!
    Succes ermee!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kindje neemt op zich wel wat ie nodig heeft qua voedingsstoffen, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Vaak zelfs ten koste van jou!Bij een zwangerschap is het echt: eerst het kindje en dan wordt jou lichaam "gevoed". Heb zelf in de eerste weken ook alles er uit gegooid wegens misselijkheid, ben toen 11 kilo afgevallen. Vk en gyn waren daar helemaal niet bezorgd over.
    Je moet alleen heel erg opletten dat je niet uitdroogd, dat is namelijk echt niet goed. Niet voor jou en ook niet voor je kindje. Als je denkt dat je wel aan het uitdrogen bent omdat je ook geen vocht binnen houdt, kun je dat bij de ha of de vk laten checken. Dan moet je wat urine meenemen en daar doen ze dan een test mee.

11. Pooh69

Pooh69 VIP lid

31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Die gebruik ik ook bij migraine aanvallen en die mogen we idd gewoon hebben en werken het snelst!

Beterschap!

12. bouchere

bouchere Niet meer actief

hoi hoi ,
    ik heb er tot nu toe geen last van gehad tijdens mijn zwangerschap(maar daarvoor erg en met regelmaat)
    nu hebben huisarts en verloskundige al in beginstadium van mijn zwangerschap gezegd ,dat als ik een aanval krijg en hij is ECHT niet te dragen,dat ik gewoon mijn imigran 50 in mag nemen.
    weet niet of het voor iedereen geldt ,maar als niets helpt kan je allicht even overleggen met huisarts en verloskundige.
    sterkte,migraine is echt waardeloos
    groetjes
    diana

13. Vincel

Vincel Niet meer actief

ik heb de 1000 mg zetpil gekregen, en nu maar hopen dat het heel snel aanslaat, want ik hou het niet meer uit....

14. Minie79

Minie79 Lid

8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Ik hoop voor je dat het werkt. Had er zelf ook veel last van, voor de zwangerschap en in het begin. Bij mij hielp paracetamol wel wat, in ieder geval genoeg om te kunnen slapen. Ik mocht mijn gewone medicijnen, zomig, absoluut niet meer slikken. Rond een week of 16 verbeterde het bij mij wel een heel stuk, heb er nu nog nauwelijks last van.
    Sterkte!

15. sporty78

sporty78 Actief lid

15 jan 2007
    195
    0
    0
    mijn vriendin had erg veel baat bij acupunctuur, is dit misschien iets voor je?

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Hoi Hoi

Ik zit een stap verder, ik ben Clusterpatient. Ik weet niet welke medicatie je gebruik bij je migraine..injecties? neusspray? smelttabletten?
    Ik moest door mijn zwangerschap al mijn medicatie laten liggen, en heb via mijn neuroloog zuurstofcilinders in huis gekregen voor mijn aanvallen. Ik zou het sowieso met je HA overleggen, of anders met een neuroloog wat je het beste kan gebruiken want de meeste medicatie is niet goed voor de ongeboren baby. Ik wens je heel veel succes !

Deel Deze Pagina