hoi meiden, als ik straks borstvoeding ga geven moet ik dan nu al zo'n kolfapparaat in huis hebben? Of kan je dat straks ook nog wel doen als je merkt dat je het nodig hebt. Wat is handig?
ik wil ook borstvoeding gaan geven, maar ik wacht nog ff met het apparaat omdat het op een of andere manier misschien niet lukt. Ik heb zoiets van je kan het altijd nog halen
ik had hem voor de bevalling al gekocht, enmaar goed ook want Esmee pakt de borst niet ,ik kolf het nu af en geef het per fles. ik ben blij toe dat ik er 1 heb aangeschaft.
Ik heb een Avent handkolf gekocht, voor het geval dat, wil niet meteen wennen aan zo'n electrische die je kan huren. Als die nodig is, dan ga ik die wel gebruiken, maar liever niet. Ik laat 'm wel in de verpakking zitten totdat ik 'm nodig heb, maar vind het toch fijn om in huis te hebben.
Ik zou ook wachten met aanschaffen tot na de bevalling. Ik had ook een kindje dat niet bij mij wilde drinken en heb 6 maanden fulltime gekolfd. Als ik van te voren een kolf had gekocht was ik vast en zeker voor een handkolf gegaan. Nu heb ik er eerst een gehuurd en doordat hij zelf dus niet bij mij dronk heb ik een weliswaar dure, maar geweldige electrische kolf gekocht. Als ik het met een handkolf had moeten doen had ik het absoluut niet volgehouden.
Ik zou wachten tot na de bevalling. Misschien heb je hem niet nodig. En als je hem maar heel kort nodig hebt adviseert je kraamverzorgster waarschijnlijk om er 1 te huren bij de thuiszorgwinkel
Ik zou ook wachten tot na de bevalling. De kraamzorg kan je dan ook helpen met een kolf uit te zoeken. Ik heb hem ook na mijn bevalling gekocht.
Ik heb 'm sowieso nodig (als de borstvoeding lukt dan). Mijn nichtje heeft goede ervaringen met een handkolf, ook voor 3 dagen per week werken, een electrische kolf kan altijd nog denk ik dan. Ik ga eerst 2 dagen werken en als de baby zo'n 5 maanden is, 3 dagen, maar dan heb je al veel minder voedingen. En ik denk dat het altijd wel handig is om ook een handkolf te hebben, als je ergens naartoe gaat en voor de zekerheid dan een kleine kolf mee kan nemen, die geen stroom nodig heeft (en dus niet zo'n lawaai maakt).
Wat is het verschil tussen een handkolf of een elextrische kolf? Bedoelen jullie met elextrische kolf die van avent.. die rond de 60 euro kost?
Even heel simpel gezegd: een handkolf daar moet je zelf mee kolven/met je hand bewegen, een elektrische kolf zet je op je borst, je drukt op een knopje, stelt de gewenste zuigkracht in en je hoeft hem alleen nog maar vast te houden. Ik kolf dubbelzijdig en gebruik ze allebei, maar van die handkolf krijg ik soms een beetje lamme hand. Gelukkig ben ik met 10 minuten klaar . Ik had geen kolf gekocht van te voren. Verder heb je verschillende merken kolven, de bekendste zijn denk ik Medela en Avent. Heb zelf de beste ervaringen met de eerstgenoemde. Fijne zwangerschap verder dames!
ik heb hem erna gekocht. ook op advies. mijn kraamhulp had er zelf eentje bij zich ik zou hem later halen, want je hoort ook vaak dat het niet lukt het bv geven, en dan zit je dus met dat apparaat.
zou hem pas na de bevalling kopen. Je weet niet hoevaak je hem gaat gebruiken. En ook ik was 1 van de gelukkigen die fulltime moest kolven omdat Sam te vroeg geboren was. Heb dan ook de Medela PISA (Pump in Style Advanced ), en helaas die kost geen 60 euro... maar hij is wel heel fijn! En wie weet gebruik ik hem bij de tweede weer.