Uiteten en Varkenshaas??

Discussion in 'Gezondheid' started by Vlinderr, Apr 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik hoop dat er iemand snel kan reageren...'t is namelijk nogal laat en morgen is het al zover. ;)

Morgen ga ik na mijn werk uiteten met mijn team. Ik heb op Internet de kaart bekeken en wil graag een varkenshaasje. Biefstuk doe ik sowieso niet. Maar mag je varkenshaas? Vaak is dit wat rosé... ;)
    Anders zal het wel een ''simpele'' schnitzel worden ofzo..

2. Mus

Mus Bekend lid

Sep 13, 2008
    870
    11
    18
    Female
    Arnhem
    Hi! Je mag het wel, maar wel vragen naar een goed doorbakken exemplaar. Jammergenoeg wordt het dan alleen vaak wat droger en is het lekkere ervan af.. ik spreek uit ervaring ;)

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Afgeraden wordt om rauw vlees te eten (oftewel niet helemaal doorbakken). Varkenshaas is eigenlijk lekker als ie rosé is en dat is niet helemaal doorbakken. Er zit dus een klein risico aan. Je kunt vragen of ze 'm helemaal willen doorbakken voor je maar daar wordt ie niet lekkerder van.
    Het risico is erg klein maar het is echt aan jou wat je daarmee wilt.

PS: Ik heb wel varkenshaas gegeten tijdens mijn twee zwangerschappen (alleen thuis en dan maakte manlíef 'm zodanig dat ie maar heeeeel licht roze was)

anoukvanroon likes this.
  4. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Ik heb gewoon 9 maanden lang alles afgezworen wat lekker is (varkenshaas, biefstuk, entrecote, tournedos) gewoon puur omdat ik doorbakken zonde van een goed stukje vlees vind en dan beter aan een schnitzel kan gaan knabbelen :D
    Dat is tenminste nog eetbaar als die doorbakken is.

Straks haal ik de schade wel weer in ;)

5. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ligt eraan, wij zijn nog meerdere malen uit eten geweest toen het goed ging met mij. En daar heb ik ook varkenshaas op, zelf carpaccio, wild zwijn en nog veel meer jammieeeeeeeej. Maarja, dat was dan ook wel een restaurant :D Hihihi:D

Daar heb je vaak ook geen kaart, de man daar weet wat ik lekker vind en dat ik zwanger ben. En daar koken hun dan naar. De carpaccio was 2 sec aangebakken dus mocht en daar proefde je niks van:D Allemaal zulke dingen, hun gebruikte echt de ervaring van hun topkok:p Dus daar nog 3 keer geweest als ik nou echt eens zooooon zin had in vlees!!

Sorry het water loopt me nu weer in de mond:D:p

6. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Je kunt kijken of ze gevulde varkenshaas hebben, als er iets van kaas in zit of (en) spek er omheen is het wel lekker als het doorbakken is want dan is het niet zo droog. Ligt er dus aan hoe het op de kaart staat en of ze een beetje willen meewerken. Smakelijk alvast!

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hmm ik heb vorige week dus een heerlijke varkenshaas gehad, niet bij nagedacht dat dit rauw kan zijn. :) Twas wel erg lekker!

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb toch voor de veilige weg gekozen, een schnitzel. Smaakte ook wel goed. ;) Na de zwangerschap haal ik de ''schade'' wel weer in. Haha.

Share This Page