Migraine en zwanger...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Rammel, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb ook altijd last gehad van spanningshoofdpijnen en migraines. Gebruik sumatriptan hiervoor. Sinds m'n eerste zwangerschap heb ik echt veel minder last van migraines en andere hoofdpijnen.

Nu bij de tweede zwangerschap heb ik er helaas erg veel last van. Een aantal weken terug had ik 3 dagen achter elkaar migraines met overgeven en al. Ik wist echt niet meer waar ik het zoeken moest. Je mag helaas niets anders nemen dan paracetamol. Heb nl ook al bij de gynacoloog geinformeerd.

Ik heb eens gehoord dat in 1/3 van de gevallen de migraines verminderen met zwangerschap, bij 1/3 blijft het gelijk en bij nog 1/3 wordt het erger.

Heel veel sterkte en ik hoop voor je dat het nu weg blijft.

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb de imigrantabletjes....helpt een klein beetje...dus ben eigenlijk wel benieuwd naar die pillen die jij zegt. Maar woon helaas ver van Duitsland af dus dat zal hem niet worden. (of kan je het ook bestellen ofzo?)

Ik heb tijdens mijn zwangerschap 2 keer een aanval gehad en dat was rond de 4/5 weken...net als jij...toen wist ik niet dat ik zwanger was en heb zonder na te denken mn medicijnen genomen.
    De tweede keer was met een week of 7
    Ik wist toen al dat ik zwanger was en heb het gewoon over me heen laten komen en het viel me eigenlijk reuze mee! Het scheelde haast niets met een aanval met medicijnen!

Na de zwangerschap heb ik het ook pas 2 keer gehad. de 1e keer dacht ik dat het wel weer mee zou vallen en heb eens geprobeerd zonder medicijnen..dat viel best tegen! HAhaha!
    Dus de keer daarna weer wel gebruikt!
    Van mij mag het zo weinig blijven! 1 keer in de 5 maanden vind ik wel prima!

3. Patriestwin

16 jun 2009
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 1 aanval gehad maar toen lag ik ook in het ziekenhuis ivm zwangerschapsvergiftiging, heb zo weinig hoofdpijn gehad toen ik zwanger was. Ik kreeg morfine toen tegen de hoofdpijn en een zetpil paracetamol en dat hielpheel goed, ik viel in slaap en na een paar uur was het veel minder.

Deel Deze Pagina