Migraine.. hoe kan je het dragelijk maken??

Discussie in 'De lounge' gestart door corina83, 10 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hij zou eens aan de dokter Relpax moeten vragen miss werken die ?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb zelf imigran...maar heb na mn zwangerschap het nog maar 1 keer hoeven gebruiken.
    Dus zwangerschap thank you! Hihi

maar goed...daar heeft je man idd niets aan (hoewel...in Amerika was er weer een vent zwanger ;))

Ik heb zelf best veel gehad aan een boek waar heel veel instond.
    Over migraine in het algemeen...maar ook ervaringen van andere...medicijnen en behandeligen e.d.
    Ook over hoofdpijnklinieken staat er dacht ik een stuk in!

bol.com | Mijn hoofd en ik, Noortje Russel | Nederlandse boeken

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Hier zelf een heftige migraine patient. Pillen werkt niet....
    maar ik heb nu iets gevonden, en heb al een hele tijd geen aanval gehad...en als ik ze krijg is het sneller over en minder heftig!

Acupunctuur!

Geen troep in je lijf (pillen)...maar je lijf wordt in balans gebracht. En ik heb echt vanaf mijn 12e bijna wekelijks aanvallen gehad. Waarbij is dus ook echt mezelf leeg kon kotsen van de pijn.

Mijn verzekering vergoed het ook, dus ik ben enkel af en toe een uurtje kwijt aan tijd. maar tien keer liever een uurtje 'kwijt' dan een migraine aanval!

Ow, en véél water drinken!

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Misschien moet ik dat ook maar eens proberen. Voel je die naalden?????

5. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Nee, die naalden voel je nauwelijks. Het is een hééél klein prikje. Het zijn ook hele dunne naalden hé, niet te vergelijken met ziekenhuis-dingen. Je ziet bijvoorbeeld ook totaal geen bloed ervan (hééél soms heb ik een heel klein rood vlekje, maar zelfs een druppel valt het niet te noemen)

6. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Okee, thnx :D Zal eens op internet gaan rondkijken of het hier in de buurt zit.
    En wat betreft drinken, doe ik ook echt te weinig ... op mijn werk de hele dag koffie en thee.

7. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

koffie droog je van uit (raar maar waar). Ik heb voor mezelf ingesteld dat ik na 12 uur geen koffie meer drink. Doe maar 2 bakkies in de ochtend, en na het eten eentje.
    En ik probeer 6 glazen water te drinken, en dat scheelt echt een heleboel hoofdpijn bij mij!

Acupunctuur: ik kan het je echt aanraden! Hou wel in je achterhoofd dat je in het begin even tijd nodig hebt om in balans te komen. Dus je migraine is niet weg na 1 sessie!
    Bij mij duurde het 2 maanden ongeveer voordat ik echt STERK verschil merkte. Nu ga ik nog maar eens in de maand (om het bij te houden) in het begin ging in 1 keer in de week.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bedankt voor de tips.
    Van die koffie vind ik een goeie. Dat ga ik ook maar eens doen.

9. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

10. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    #30 linnie83, 10 feb 2010
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
    ik heb/had ook een hele zware vorm van migraine. Bij mij ging eerst mijn hand tillen en dan ging dat langzaam naar boven. Tot me mond en tong ging tintelen, dan leek het net of ik stikte en verlamde ik aan 1 kant van mijn lichaam. Wist wel wat ik wilde zeggen,maar kon niet uit mijn woorden komen.
    Hier ook heel veel medicijnen geprobeerd, maar niks hielp.
    Alleen een donkere kamer en slapen. GEen licht en geluid in mijn buurt, want dan moest ik gelijk overgeven. Bij mij kwam het omdat mijn homoonspiegel van slag was. Ik heb migraine met aura
    Hoop dat je man snel geholpen kan worden,w ant het is geen pretje om zo vaak migraine te hebben

11. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Er zijn verschillende factoren die een aanval kunnen uitlokken. Bijvoorbeeld heftige emoties (stress, woede, zorgen, verdriet), vermoeidheid, weersveranderingen of overmatig inspannen. Ook bepaalde voedingssupplementen kunnen migraine uitlokken: caffeïne (koffie), chocolade, alcohol of bijvoorbeeld kaas. Het kan per patiënt verschillen wat de precieze veroorzaker of ‘trigger’ is om een migraine-aanval te krijgen.

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bij mij is de migraine 3,5 jaar geleden begonnen toen we samen gingen wonen. Werd op een zaterdag wakker omdat ik het gevoel had dat mijn been sliep. Helaas sliep niet alleen mijn been, maar ook mijn arm en kon ik moeilijk praten. Heb zitten huilen op de bedrand omdat ik niet wist wat ik had. Het was zo heftig dat ik ook koorts had en moest overgeven. Mijn vriend moest voetballen en mijn ouders zijn toen gekomen en hebben onderweg zetpillen gehaald bij de apotheek. Op maandag naar de huisarts gegaan en het was migraine.

Daarna nog ontzettend vaak migraine gehad. Op een gegeven moment voelde ik het gewoon opkomen en wist ik al hoelaat het was. Hoevaak ik niet een afrit heb genomen om m'n ogen dicht te doen in de auto....

Sinds dat samenwonen begonnen ook allergie klachten op te spelen. Ik ben hiervoor toen naar een Kineoloog geweest en heb NAET therapie gevolgd (even googelen) Heb haar toen ook verteld van mijn migraine en kreeg van haar een soort van oefeningen mee om te doen. Deze hebben toen super geholpen om de aanvallen te verminderen.

Inmiddels is het ruim 1 jaar geleden dat ik een aanval had en het rare is....sinds die tijd wonen we dus in een ander huis! Toen ik nog thuis woonde had ik er nooit last van en in dit huis ook niet. Geen idee hoe het komt, maar ik vind het nog steeds supervaag....

Ik hoop dat je snel een goede oplossing kan vinden voor je man. Als medicijnen niet helpen (want die hielpen bij mij dus niet) probeer het dan eens alternatief. Nee heb je en ja kan je krijgen, succes!

13. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Wat een lieve mensen zitten er hier op het forum.

Acupunctuur.. denk niet dat ik daarmee hoef aan te komen bij hem hahaha hij is panisch voor naalden, stomme is alleen hij heeft wel weer een tattoage.. Dus misschien dat hij accupunctuur ook nog wel aandurft.
    Ik sms hem elk uur dattie een glas drinken moet pakken, ik weet dat hij gewoon veel te weinig drinkt, hij vergeet het vaak te pakken.
    Wat dat betreft is het net een klein kind waarvoor je alles neer moet zetten haha, uit zichzelf pakt hij het niet.

We hebben al meerdere alternatieven geprobeerd en niets hielp..
    Dat boek, dat zal hij wel niet lezen haha dus dan lees ik het wel, kijken wat voor tips daarin staan.

Dank jullie wel allemaal voor het meedenken!! Echt mega lief van jullie!

14. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Als je zó'n last heb van migraine en er écht vanaf wilt - dan denk ik dat je gewoon alles moet proberen. Bang voor naalden? Nou ik vind ze ook niet fijn, maar wat ik al zei: het is niet te vergelijken met naalden uit het ziekenhuis! Je voelt ze echt niet zitten!

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Ja zoiets heb ik dus ook.. ik voel die pijn niet hij wel, dus hij zal zich er toch een keer overheen moeten zetten.
    Continue sumitrapan slikken is ook geen pretje..

16. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    Heeft hij ook veel last van stress????

Ik was ook elke keer bang zo'n aanval te krijgen net als annie en dan kreeg ik het ook als ik me druk maakte.
    Die cirkel is moeilijk te door breken, maar met rust en veel praten heb ik die toch doorbroken

17. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Stress ongetwijfeld... Hij weet pas een week dat hij weer een baan heeft, daarvoor werkloos geweest voor bijna 2 maanden.
    Dus dat levert de nodige stress op ivm geldzorgen ook.
    En hij kan al zo lekker stilzitten :$
    Hij is nu ook al een week aan het kwakkelen met zn gezondheid, paar dagen flinke koorts gehad, gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    Aan de voedingssupplementen die je opnoemt kan het niet liggen.. koffie drinkt hij niet, chocolade hebben we al een tijd niet meer in huis, alcohol drinkt hij ook niet en kaas vindtie niet te vreten hahaha.
    Maar ik ga me maar eens verdiepen in het boek wat langskwam.

En nogmaals, jullie zijn allemaal schatten!

19. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

mijn moeder had ook heel veel last van migraine, vaak was ze maar 3 dagen pijn vrij. idd altijd boven de wc hangen.
    sinds ze geen tot weinig koffie drinkt gaat het beter,
    zelf heb ik nog maar 1 of 2 migraine aanvallen gehad sinds ik een spriaal heb inplaats van de pil (maar dat wordt voor je man zo lastig)

koffie was bij mijn moeder de grootste boosdoener

las net dat hij geen koffie drinkt, drinkt hij thee met caffeine(theeine) dus engelse (standaart) thee??
    en wat juist vaak helpt is toch een beetje chocola eten, mijn moeder heeft altijd reep chocola in huis liggen, vaak eet ze maar 2 blokjes en dat schijnt al te helpen

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    @Denemarkw:
    Thee drinkt hij niet en misschien inderdaad een klein stukje chocolade dat dat wel helpt.
    Normaal ligt er altijd wel chocolade in huis maar laatste tijd niet meer.

Dank je! :)

Deel Deze Pagina