Mijn migraine komt grotendeels vanuit mijn nek/schouders. Mijn spieren spannen zich uit zichzelf aan, daar heb ik meestal de aanvallen door. De dokter denkt dat fysio gaat helpen. Ik heb al eens eerder fysio gehad en toen hielp het niet, maar goed...het is het proberen weer waard! Die paracetamolletjes helpen helemaal niks...alleen als ik gewone hoofdpijn heb is het te doen, maar de aanvallen moet ik maar gewoon uitzingen Heb vandaag toch maar de stap genomen om het uit te leggen aan mijn leidinggevende. Gelukkig een erg positieve reactie, dus hoef niet bang te zijn voor mijn baan
Gelukkig dat je een positieve reactie kreeg op je werk! Mja, nou hopen dan dat de fysio gaat helpen! Gewone Paracetamol werkt bij mij idd. ook niet. Wel de paracetamol/codeïne, maar ja, die mag dan ook weer niet. Ik moet nu eerst wachten óf tot ik weer ongesteld word (kan ik iig. weer naramig e.d. nemen voor m'n migraine) óf dat ik zwanger ben (dan kan ik gaan aftellen...)
ik had bijna elke dag hoofdpijn en regelmatig een migraine aanval ....voor de zwangerschap slikte ik paracetamol en smeltableten voor de migraine ...volgens de huisarts zouden zwangere vrouwen weinig tot geen last hebben van migraine ...toen ik eenmaal zwanger was was het over helemaal weg ...... had niet verwacht dat er nog zoveel meiden last van migraine zouden hebben tijdens de zwangerschap sterkte meiden !
Nou, ik ben vandaag weer ongesteld geworden dus ik mag de komende dagen áls ik weer hoofdpijn/migraine krijg, 'lekker' weer aan de Naramig of Paracetamol/Codeïne...!
@hanna76 Balen joh dat je toch nog ongesteld bent geworden, voordeel is wel dat je nu wat aan de migraine kan doen. Hopelijk is het de volgende ronde raak! @sybje Had jij dan last van migraine als je ongesteld moest worden? Want dan is het logisch dat je er nu geen last van hebt, omdat je niet meer die enorme hormoonschommelingen heb. Geniet er in iedergeval maar flink van dat het nu weg blijft! Mijn migraine heeft overigens ook veel met het weer te maken. In de zomer heb ik nauwelijks last en zelfs op vakantie heb ik nog nooit een aanval gehad. Dus ik hoop heel erg op mooi weer, dan voel ik me misschien weer een stukje beter.
nee ik had geen mirgaine als ik ongi werd dat was daar niet aan gerelateerd bij mij ..het kwam gewoon wanneer het kwam helaas ...ben idd blij dat het nu even weg is ..... succes meiden !
Ik heb ook al jaren last van migraine. Ik kreeg hier imigran tabl voor. Ben ook bij de huisarts geweest toen we hebben besloten om zwanger te worden en hij gaf ook aan dat ik dan geen tabletten mocht nemen. Wel paracetamol maar dat zijn net snoepjes als ik een aanval heb. Die helpen ook niet. Het liefst ga ik naar bed en kom er dan pas na 1 of 2 dagen weer uit. Mijn migraine is ook niet aan mijn hormoonhuishouding gerelateerd maar ik heb een tijdje bijgehouden wat ik allemaal at en wat ik deed. Daaruit kwam dat als ik veel suiker binnenkreeg door snoep/chocola/cola ik eerder migraine kreeg, en bij slaaptekort. Ik ben nu dus al weer een tijdje radicaal gestopt met producten waar suiker in zit. En probeer genoeg rust te nemen. De huisarts gaf aan dat ik als ik een aanval voel opkomen eens moest proberen om een half uur te gaan hardlopen. Nu ben ik een trainingsschema begonnen voor hardlopen en ik heb nog geen last weer gehad. Ik doe dit 3 keer in de week. Misschien helpt dit ook bij jullie? Het is het proberen waar in ieder geval.
Als ik migraine heb loop ik ook graag buiten. Wandelen wel te verstaan. Misschien dat de frisse lucht goed is.
Nou ik dacht ook toen mijn huisarts dat zei dat het grote flauwekul was. maar het helpt echt. Hoe het precies werkt weet ik niet meer zo goed. Hij heeft het me wel uitgelegd, doordat je actief bezig bent verandert er iets in je hersenen door bepaalde stoffen die dan worden aangemaakt geloof ik. Klinkt een beetje vaag maar ik ben niet zo goed in die medische taal. Als ik een aanval voel opkomen ga ik een eind hardlopen of gewoon een stevig eind wandelen. En dan gaat het daarna meestal wel beter of over. Alleen niet zo handig als je op het werk bent. Daarom heb ik in ieder geval mijn afdelinshoofd ingelicht dat ik op het moment mijn medicatie niet kan nemen. Ze was hier vol begrip voor. Altijd wel prettig
Hoi Hoi, Ik heb zelf ook migraine al vanaf mijn 8e jaar ben nu bijna 30 en ik gebruik zomig 2.5 mg dit middel is tijdens je zwangerschap toe gestaan je mag het alleen slikken op het moment dat je een aanval krijgt en je mag maar 2 tabletten in 24 uur in nemen.. neem wel de smelt tabletten die zijn het beste omdat die gelijk in je bloed terrecht komen. Succes! gr shirley