Hoi, wij gaan volgende week voor het eerst zelf een ballon-boog maken. Ik vond een filmpje op internet van balloon-vines. Strips van 2,95 = 5 meter. Elke meter 75 gaatjes, En dan per cluster van 4 erin doen, paar gaatjes overslaan en dat weer. Ziet er superhandig uit in dat filmpje. Was van plan dat te bestellen. Nu zie ik net op youtube 3 reacties onder het filmpje, die allemaal negatief zijn. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet... Heeft iemand ervaring met ballonbogen maken en/of met deze balloon-vines in het bijzonder? Ik hoor het graag!!!
Wij hebben laatst nog zo'n boog gemaakt en daar hebben we niets speciaals voor gekocht. Gewoon zo'n elektriciteitsbuis. Ballonnen opgeblazen, aan elkaar geknoopt en dan vastgemaakt rond die buis. Wel vastzetten in parasolvoeten of iets anders zwaars.
Oké dankjewel. En hoe heb je ze aan mekaar geknoopt? Per 2 of per 4? Hoe ben je ongeveer te werk gegaan om ze vast te maken aan de buis? Wij hebben een frame van verwarmingsbuizen, bovenin een gesloten hart, daaronder 2 poten die de boog vormen. De parasolvoeten zijn al voorzien van houten klosjes met gat precies groot genoeg waar de buis in kan zodat het stevig staat. En hoe lang zijn jullie ongeveer bezig geweest en met hoeveel personen? bedankt alvast!
Ik heb dat gebruikt voor m'n oudste zoontje zijn eerste verjaardag! Ging heel goed! Is wel veel werk maar ziet er heel mooi uit.. Succes
@ wonderbaby: heb je die balloon vines gebruikt bedoel je? Zo ja: is het echt zo lastig die ballonnen door gaatjes te krijgen? Zo ziet het er op het filmpje niet uit. Maar dat schrijft iemand op YouTube wel vandaar... Hoe lang waren jullie ermee bezig?
Ik heb de boog ook gemaakt met pvc pijp (karwei) en 2 parasolvoeten (ikea 5 euro per stuk) Ik heb clusters gemaakt van 4 ballonnen met 2 kleuren en draaide die om de boog heen. Op youtube staan veel flimpjes als voorbeeld hoe je dit moet doen ( balloon decorations) Wij zijn met 2 personen een uurtje bezig geweest, maar hadden wel een electrische pomp...... Balloon vines is veel meer werk, dan de bovenstaande manier