Migraine? Of toch wat anders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inge88, 6 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik ben vanmorgen misselijk opgestaan en vanaf de eerste keer braken direct gruwelijke, echt erge hoofdpijn. Mijn hoofd lijkt wel te ontploffen. Wordt steeds erger na braken. Ik heb dit in deze zwangerschap 1 keer eerder gehad en toen ook bij de huisartsenpost beland. Dienstdoende huisarts dacht aan migraine. Vandaag op mijn werk ook meerdere die dachten aan migraine. Ik heb echter voor mijn zwangerschap nog nooit migraine gehad.

Zelf twijfel ik omdat de hoofdpijn pas komt ná het braken. Ik denk dat het met de druk te maken heeft die op mijn hoofd komt te staan als ik overgeef.

Herkent iemand dit?? En nog veel belangrijker, Heeft iemand tips? Ik ben zo beroerd, ben naar huis gebracht van het werk was een helse rit en lig nu op bed met een zonnebril op en het liefst nog een doek over mijn hoofd.. Heb al 2 paracetamol op. Opstaan durf ik niet ben bang dat ik dan weer moet overgeven en de hoofdpijn nóg erger wordt.

Man wat verschrikkelijk :(

2. Ganzje

Ganzje Actief lid

5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    #2 Ganzje, 6 mei 2013
    Laatst bewerkt: 6 mei 2013
    ik heb migraine maar hier begint het andersom .. hoofdpijn bonkend aan 1 kant steeds erger tot ik er misselijk bij word en moet overgeven. had het tijdens de zwangerschap van mn oudste dochter ook heel erg! tot week 16 ongeveer. (maar heb het als ik niet zwanger ben ook)

oja en zetpillen gebruiken, werkt beter. (kots je dr niet uit)
    koude doekjes op je hoofd en proberen te slapen!

zou zowiezo een dokter bellen en vragen om advies ...

beterschap!

ps: zorg dat je voldoende drinkt!

3. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik heb het ook van de week gehad met mijn
    hoofd momenteel heerst er griep
    en ik had voorholdontstekking
    dienstdoendearts is hier geweest en heeft
    tip gegeven om lekker ouderwets te stomen
    zonder middeltjes erin
    zo ging het bij mijn over hopelijk is dat
    wens je succes en sterkte

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    klinkt meer als spannings hoofdpijn...kan je ook enorm ziek en misselijk van worden....ik moet dan altijd in het donker en stil op bed gaan slapen......

Drink veel water, neem een paracetamol (niet alleen maar para, want daar krijg je meer hoofdpijn van...staat in de bijsluiter zelfs!) en na een uur een ibuprofen of naproxen (heet die zo??) Wissel in ieders geval de pijnstilling af van elkaar.

Drink nog meer water en ga op bed liggen, laat je even niet storen voor een dag...slaap en slaap en slaap...donker en geluidloos...dat helpt bij mij. Vaak word ik dan vanzelf wakker, soms nog met hoofdpijn (teken dat ik nog meer moet slapen) en als ik dan weer verder slaap en weer wakker word is de hoofdpijn en misselijkheid weg.

Zou zeker even voor de zekerheid contact op nemen met je ha, maar als je geen andere verschijnselene van migraine hebt zullen ze deze diagnose niet zomaar maken......(zoals friemels zien of vlekken enz)

Sterkte ermee!

5. beccie86

beccie86 Actief lid

12 sep 2012
    299
    0
    0
    Ik heb er zelf ook erg last van.
    Bij me oudste ook gehad en alleen dat het echt begon na het overgeven.
    Ja mag helaas alleen maar paracetamol innemen, maar dat werkt bij mij toch niet.
    Omdat ik er nu ook weer last van heb kreeg ik vandaag van de gynecoloog de tip, nog meer water drinken en erg minderen in suiker houdende producten. Omdat suiker het soms ook op kan wekken.
    Maar het blijft vervelend want er is gewoon een stuk minder aan te doen tijdens de zwangerschap.

6. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Dank jullie voor de adviezen!

Ja daarom twijfel ik dus of het migraine is, omdat het juist begint met overgeven. Spanningshoofdpijn zou best kunnen. We hebben er net een verhuizing opzitten en nog niet alles is klaar. Daarnaast mega druk nog op het werk..

Volgens mij mag ibuprofen en naproxen in de zwangerschap niet?

PM zetpillen heb ik wel dat is zeker een goede tip want de gewone pillen komen er idd snel weer uit.

Ik ben wat meer water gaan drinken ben alleen bang dat het te laat is.. Vanmorgen naar de wc en nu heb ik het vermoeden er ook nog eens een blaasontsteking bovenop te hebben :(

Zo maar eens een heet bad of douche nemen even ontspannen en stomen en hopelijk scheelt dat wat. M'n moeder komt mijn dochter halen dus dan ga ik de rest van de dag maar eens bij slapen!

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Er mag wel meer niet. ...maar idd had niet gezien dat je zwanger was...dan alleen pcm, maar drinken erbij kan nooit kwaad. Slaap lekker.

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Oh en bij het water....zoute ships eten.van zout tekort lan je ook zo pijn krijgen. Het is warm dus zweet je meer en je verbruik is meer in de zwangerschap.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Bij mij had het met mn bekken te maken. Braaf oefeningen doen en het is over. Pmol hielp bij mij niet.

10. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik heb de eerste 3-4 maanden ( uitzondering van 1e 5-6 weken)dag en nacht zwmigraine gehad ( ik noem het zo omdat ik er nooit eerder last van heb gehad).

Ik had last van een lage bloeddruk. Mij werd toen geadviseerd drop en zout te eten door de vk, mijn ha weersprak dit. Veel water te drinken heeft wel geholpen, niet direct, maar werd wel 'aangenamer', want ik kom werkelijk niks meer. Zo een pijn deed het. Heb jij getest op bd?

Sterkte! :)

11. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Met je bekken? Die link zou ik nooit leggen? Hoe komt dat dan precies? En voel je dan ook echt wat in je bekken? Want daar heb ik eigenlijk geen last van

Olicha: laatste keer bij de VK was mijn bloeddruk 'netjes' laag volgens de VK. Ik denk wel dat ik haar even ga bellen vandaag, even advies vragen. Op mijn werk kan ik wel even mijn bloeddruk meten dat is wellicht wel verstandig ja! Dank je voor je tips.

Voor nu gaat het al wat beter. Mijn hoofd blijft wel 'zeuren' en ik blijf misselijk maar ik kan nu tenminste wel al wat licht verdragen en ik heb wat gegeten en gedronken (en het is binnen gebleven!). Blaas zeurt ook een beetje dus ben flink aam het drinken.

Deel Deze Pagina