Hoge bloeddruk en hartkloppingen (9 weken)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pippa2, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hallo Allemaal,

Ik post hier bijna nooit maar lees hier wel (erg) veel. Maar nu heb ik toch jullie advies nodig. Anderhalve week geleden ben ik voor het eerst naar de Vk geweest. Ik had toen een onderdruk van 90 mijn bovendruk weet ik niet meer. Ik ging er toen heel nuchter mee om. Het is de eerste keer en wie weet volgende keer beter. Maar na wat op internet te hebben gelezen maak ik me wel iets meer zorgen. Ik lees heel veel dat vrouwen er last van krijgen als ze wat verder heen zijn maar niet zo zeer van vrouwen die het al vroeg in de zwangerschap hebben.
    Ik vraag me dan ook af wat betekend dit voor de rest van de zwangerschap? Zijn er ook vrouwen die de eerste keer een hoge bloeddruk hadden en later niet meer?
    Nu komt er bij dat ik vrijdag op eens last kreeg van hartkloppingen. Niet even een minuutje maar bijna de hele dag door. En sinds dien dus elke dag. Gister avond lag ik in bed durfde me haast niet te bewegen zo erg was het.
    Wat zeggen jullie ervan? Valt het allemaal wel wat mee of toch maar even met de vk bellen?
    Ik maak me best zorgen. Dus hoop dat jullie me wat advies kunnen geven.

2. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Ik ben nu 2 keer bij de verloskundige geweest en had ook beide keren een onderdruk van 90
    De volgende keer moet hij echt lager zijn zei ze,maar ik heb altijd een goede bloeddruk gehad.
    Nu heb ik zelf een bloeddrukmeter gekocht en mijn bloeddruk is harstikke goed.
    Ws komt het bij mij door de onbewuste spanning als ik daar heen moet,misschien is dat bij jou ook het geval.
    Ik heb ook zo,n last van hartkloppingen gehad in het begin van de zwangerschap,ben nu 18 weken.
    Als ik de trap opliep voelde ik mijn hart in mn hoofd kloppen,en soms als ik gewoon op een stoel zat ging mn hart ook als een razende tekeer.
    Heb de verloskundige gebeld en zij zei dat het geen kwaad kan.
    Je hart moet nu veel harder werken omdat hij meer bloed moet rondpompen,dus kan absoluut geen kwaad hoor,maar eng is het soms wel.
    Ik had hier een topic over geopend en zag dat heel veel meiden dit hebben dus dat stelde mij wel gerust.
    Heel veel sterkte ermee,en vooral genieten van je zwangerschap he? ;) ;)

3. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hoi Tanja,

Bedankt voor je antwoord. Voel me vandaag al een stuk beter en met het antwoord van jou erbij nog beter. Ik moest het even van iemand anders horen. Wij hebben ook een bloeddruk meter. Als ik meet zit hij meestal tussen de 77 en 83 wel goed dus. Voorheen had ik zelfs een lagebloeddruk. Maar de vk zei wel dat ik hem de volgende keer even mee moet nemen dan kunnen we even kijken of hij betrouwbaar is. Mijn gevoel zegt dat wij een heel mooi gezond meisje gaan krijgen. Maar gister dacht ik dat ik een hartaanval zou krijgen.
    Nu maar op naar 9 jan dan heb ik mijn eerste echo. En 12 jan tweede afspraak vk. En hopelijk is mijn bloeddruk ook gewoon mooi en klopt mijn eigen meter!

Wanneer moet je weer naar de vk? Ik hoop dan ook dat je bloeddruk mooi laag is!

Bedankt in iig!

4. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    Spannend zeg, zo,n eerste echo,maar wel heel leuk.
    Dus jouw bloeddruk is thuis ook gewoon goed.Maar je kunt hem voor de zekerheid altijd even vergelijken met die van de verloskundige.
    Ik moet morgen weer heen,misschien moet ik die van mij ook even meenemen.
    En 12 januari de 20 weken echo,dat is helemaal weer spannend natuurlijk.
    Ben blij dat je je vandaag beter voelt,het is lastig en eng,maar er gebeurt ook zoveel in je lichaam.

suc6 de 9e

groetjes van Tanja ;)

5. Pippa2

Pippa2 Actief lid

11 nov 2008
    444
    0
    0
    Hoi..

Ik ben benieuwd hoe je bloeddruk is vandaag. Ik hoop goed natuurlijk. Altijd handig om die meters even te vergelijken. Gewoon voor de zekerheid.
    Trouwens 12 jan moet ik na de vk en 9 jan 1e echo.
    Die twintig weken echo duurt nog wel even ;)
    Succes vandaag!

Deel Deze Pagina