Ongerust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bergje27, 6 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bergje27

Bergje27 Lid

5 nov 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

De afgelopen week heb ik best wel wat buikpijn en steekjes gehad. Ik zat verstopt en voelde me totaal niet lekker.

Nu had ik vanmorgen bruine afscheiding na het plassen (afvegen).. Is dit normaal of moet ik me zorgen maken?:(

Maandag heb ik mijn eerste echo.. Wat denken jullie?
    Hebben meer mensen dit gehad? en ging het over of is het een teken dat er iets verkeerd is..

Liefs..

2. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Als je last had van opstootje heb je de afgelopen dagen vast hrd geperst, dan kan het zijn dat er een vaatje gesprongen is. Een beetje bruin bij afgeven is niet direct een reden om je zorgen te maken. Echter als je echt bloed verliest zou ik gelijk de VK of gyn bellen. Daarnaast zijn zij er ook voor om je gerust te stellen. Dus als je je echt zogen maakt, dan zou ik gewoon bellen. Succes

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hee meid,

Bah, onzeker zo he? Bruine afscheiding opzich is geen reden tot zorgen. Het kan prima dat er een klein vaatje is gesprongen. Zolang het niet doorzet of je erge kramp krijgt is het niet erg, al weet ik dat iedereen je dat kan vertellen maar je t liefst ieder half uur naat de wc gaat om te.controleren.
    Ik heb van week 6 tot 12/13 regelmatig bruinige afscheiding tot helderrood, met afvegen of soms ook wel als een beginnende menstruatie. Maar, ik ben nu 32 weken zwanger van een gezonde, boven gemiddeld groeiend kindje!
    Het kan fout gaan maar t is niet zo dat het direct fout is! Neem een paracetamol, kruik op je buik en rustig aan, dan is t hopelijk snel gewoon over!

4. Bergje27

Bergje27 Lid

5 nov 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie snelle reactie!
    Ik probeer me er ook geen zorgen over te maken.. maar voel nu natuurlijk alle kleine dingetjes in mijn eierstokken etc. en wil inderdaad steeds naar de wc lopen om te checken ;)

Ik bel de huisarts vanmiddag als ik nog twijfel en anders wacht ik maandag de echo af..

Maak me dan vooral zorgen omdat een vriendin van me zwanger is en totaal NIETS voelt.. moet ik dan maar denken zolang ik nog iets voel, is het goed? haha ;)

5. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik had in het begin ook last van krampen en steekjes. Alles is even ontregeld natuurlijk, dat moet je niet vergeten. Ik heb zelf ook met geloof 6 weken bruine afscheiding gehad en dat kwam omdat ik 1,5 km achter de tram heb aangerend omdat ik me spullen was vergeten :p ik ben nu 12 weken
    Zolang het geen rood bloed met felle krampen en steken word. Don't worry en probeer te genieten!

6. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Ik zou even je verloskundige bellen voor een spoedecho, de meesten snappen je zorgen en dan kan je echt wel snel terecht. Het kan gewoon goed zitten maar het kan ook niet goed zitten en dan is het wel fijn om dat te weten. Kans ong. 50%. En met 7+4 kunnen ze echt al wel een goede echo maken. Succes!

7. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Mee eens het enigste wat je onrust kan Weg nemen is een echo !

8. Bergje27

Bergje27 Lid

5 nov 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat snap ik.. maar het is vrijdag middag en a.s. maandag heb ik een echo gepland staan, ik zal het wel even af moeten wachten denk ik.

Super bedankt meiden! X

9. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

T/m week 16 had ik regelmatig bruin en rood bloedverlies. Bleek later een onschuldig poliepje op de baarmoedermond. Er zijn veel redenen waardoor je wat bloed kunt verliezen terwijl alles goed is met je baby.

Bij de miskraam begon ik ineens heel ruim te vloeien. Heeft ook bijna 2 weken geduurd. Was echt heel anders dan die kleine beetjes in de eerste zwangerschap.

10. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Joppie, dat is toch voor iedereen anders, ook elke miskraam verloopt anders. Niet om jou bang te maken Bergje... Als je rustig genoeg bent om tot maandag te wachten dan zou ik dat gewoon doen. Op zich kan je toch niks aan de uitkomst (goed of slecht) veranderen dus dat vind ik wel sterk van je! Misschien stopt het bloeden ook wel en ben je morgen of overmorgen al geruster. Voel je je nog zwanger?

11. Bergje27

Bergje27 Lid

5 nov 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Daniellel,

Er is niets veranderd aan mijn gevoel.. Het is maar een beetje bruine afscheiding geweest. Voel me verder nog helemaal hetzelfde.

Ik kijk het even af.. ik kan er idd niets aan veranderen en heb maandag lekker een middag vrij met mijn man, dus gaan we samen kijken hoe het ervoor staat. Hopend op SUPER nieuws en de eerste echo, hopelijk met een kloppend hartje! <3

Super bedankt, ik hou jullie op de hoogte.

12. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Gelukkig maar, dat je je hetzelfde voelt is positief! Ik duim voor je maandag. :)

13. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Hoe was de echo, Bergje?

14. Bergje27

Bergje27 Lid

5 nov 2015
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden!

Sorry! Ik was nog niet eerder in de gelegenheid om een berichtje te schrijven.. maar heb gisteren avond nog aan jullie gedacht.

De echo was GOED! er was een hartje en alles zag en mooi uit! :)

GE-LUK-KIG!!

Ik moet nu over 2 weken naar de verloskundige voor een termijnbepalende echo.. ze denken dat ik in mn 8ste week zit.

Daarna doen we de combinatie test.. dus een hoop spannende dingen voor de deur. maar het eerste hebben we overleefd!

tot snel! liefs!

Deel Deze Pagina