Ik leerde in een ander topic dat HG schimmelreiniger eigenlijk niet meer is dan gewoon bleek . Fijn dat ik dat weet, scheelt me geld als ik het weer eens nodig heb. Wat ik wel vaak gebruik voor onze kachel is HG kachelruitjesreiniger. Ik vroeg me af of iemand weet of dat ook gewoon een ander huis/tuin/keukengoedje is?
Mijn vader reinigt de ruit van de haard met een krant in oude assen gedoopt, niet nat maken, gewoon zo erover wrijven. dat werkt dus echt supergoed en kost niks
Heb ik ook nog staan! Heb ik heel m'n aanrecht mee verprutst. geen fan van. Maar die kachelruitjesreiniger is ook agressief, heb ik de natuursteen rondom de kachel mee verprutst. Ik verpruts nogal veel
Oh ja dat doe ik niet. Normaal twee keer per jaar maar nu met de energieprijzen is de kachel elke dag aan en moet ik hem wel vaak schoonmaken.
Ik gebruik meestal een ovenreiniger(spay of schuim) werkt prima. De tip van krant ga ik ook eens proberen.
Ook hier team vochtig papiertje keukenrol, even in de oude as dippen, wrijven maar en klaar is kees. Kachel staat hier ook bijna dagelijks aan en ruiten zijn als nieuw!