toevallig vorig weekend 3 daagjes ziekenhuis gehad met status migrainosus. Dus ben vers van de neurologiepers. Volgens de neuroloog: eerst domperidom nemen (bij een migraine-aanval sluit je maag nl eerder af dan dat je hoofdpijn krijgt. daarom dat pijnstillers niet werken). Dan paracetamol, en als dat niet helpt ibuprofen. Helpt het nog allemaal niet dan Zomig. De neuroloog zei dat mijn hersens in vuur stonden (na ecg) en ook mijn spraak was aangetast (ik was echt weg van de wereld). Dus direct infuus gehad met vitamine B1 en B6, paracetamol, iets voor de bloedvaten, en iets voor de misselijkheid. Ook nog magnesiumampullen via een spuitpomp en valium voor mijn hersens echt lam te leggen. Nu sibelium als onderhoudsbehandeling (maar gisteren auto-ongeluk gehad omdat ik duizelig werd hiervan). En nu dus Apranax en Inderal. Dus hele boterham hier
Na vele medicijnen gehad te hebben eerst red-bull met ibuprofen. Bij toeval achter gekomen. Wel even gaan liggen met zo min mogelijk prikkels. En voor mijn zwangerschap kon ik het al af met pcm met een slok koffie of alleen stekje koffie. Bij mij werkte de maxalt verslavend en averechts, daar ben ik 5 jaar geleden mee gestopt samen met de onderhoud medicatie ( verschillende geprobeerd maar niets hielp) toen ik zwanger wilde worden 5 jaar terug. Beste beslissing ooit. zolang ik het met op tijd pcm innemen of koffie pakken kan handelen vind ik het Oké.
vitamine B2 slikken schijnt te helpen. mijn zoon van 6 heeft regelmatig zware hoofdpijn, waarschijnlijk ook migraine. maar voor kinderen zijn er geen medicijnen daartegen, nu heeft de huisarts vitamine b2 voorgeschreven, opgezocht, en tis niet bewezen, maar er is wel een test geweest waaruit bleek dat vele mensen er baat bij hadden. baadt het niet, schaadt het niet.
Ow ja en ook besloten dat ik definitief geen hormonale anticonceptie zal gebruiken. Dat heeft voor mij ook echt gescheeld in de heftigheid en de frequentie is ook minder geworden. Voeger bijna dagelijks en nu een keer per week/2 weken
Ik heb hier ook erg last van maar moet wel zeggen sinds ik een jaar of 2 gelegeden met de pil ben gestopt heb ik het wel minder vaak. Ik heb ook Maxalt maar dat helpt in vaker niet dan wel. Mij is aangeraden om naar een chiropracter te gaan dus dit ga ik nu dan ook proberen want heb al zoveel medicijnen geprobeerd en het helpt helaas zelden.
Stoppen met de pil en behandeling bij de osteopaat! Ik was er helemaal van af! Helaas nu na een paar miskramen en de zwangerschap van de jongste wel weer klachten terug, dus moet maar weer eens heen, maar heeft me toen geweldig geholpen
Wil je nog meer kinderen, of is jullie gezin compleet? In het laatste geval zou een sterilisatie misschien een idee zijn?
Ik heb het ook. Had eerst een spiraaltje (Mirena), maar ik had ook iedere week wel twee/drie dagen migraine. Naar de huisarts gegaan. Spiraal eruit. Terug aan de pil maar moet hem non stop doorslikken van haar. Het gaat nu goed, heb af en toe een aanval. Dan gebruik ik als ik niet thuis ben paracetamol (zetpillen) en als ik thuis ben de imigran. Word van de imigran erg beroerd en raak flink van de wereld, dus neem die alleen thuis (liefst boven al in bed). Mijn huisarts adviseerde me in de toekomst ook te gaan voor sterilisatie bij mij of mijn man. Ik vind mezelf daar nu nog veel te jong voor. Ik ben er vrij zeker van dat ons gezin compleet is, maar ik ben nu nog te bang dat ik er misschien over twee jaar toch anders over denk. Dus dat is iets voor of een jaar of vijf.
Sterilisatie is voor mij geen optie nu. Ik ben 25 en heb 2 kinderen mogen krijgen, en we willen in de toekomst er graag nog een kindje bij verwelkomen. Alleen is het er nu de tijd niet voor om te stoppen met de pil, anders had ik dat graag gedaan. Ik heb de assistente gesproken maar die kon niet zomaar het recept imigran, wat ik al eerder voorgeschreven heb gekregen veranderen in maxalt. Dus moet eerst langskomen om het aan de dokter te vragen. Dus heb voor dinsdag een afspraak staan om het daar maar te vragen om maxalt. Ik ben trouwens bij deze aanvallen niet echt misselijk. Meer een beetje weeïg, maar niet het gevoel om te spugen.
Ik had het 2x per week, en dan ook nog 3x Pw hoofdpijn. Ben daarom met de pil gestopt en heb nu nog maar 1x in de 3a4 maanden migraine! Heerlijk! Bij mij lag het dus echt aan de pil.
Ik heb vaak hoofdpijn en dus ook wel migraine. Als normale pijnstiller slik ik saridon niets anders helpt en dan vaak 2 tegelijk. Ook gebruik ik 1000 mg zetpillen en als ik in een aanval zit Maxalt. Die zijn alleen duur ik laat ze door mijn schoonfamilie in turkije halen stukken goedkoper kosten maar enkele euro,s en ze komen ook bij MSD in Haarlem vandaan. Belachelijk groot dat prijsverschil :x Ik ben erachter dat een tijd van stress hebben een aanval uitlokt kan de klok erop gelijk zetten ook vermoed ik dat eten wat hier eerder is gezegd ermee te maken heeft.