3 pillen 'vergeten'

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door sabineramp, 10 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabineramp

17 feb 2008
    46
    0
    0
    kudelstaart
    Hoi meiden,

Ik moest afgelopen vrijdag beginnen met een nieuwe pilstrip,maar omdat ik toen ziek was en erg vroeg al sliep ben ik die dag vergeten de pil in te nemen. Ik kwam daar zaterdag achter en heb toen 2 pillen tegelijk ingenomen, maar die kwamen er zeer snel weer uit door een maag die niks kon verdragen nog. En zondag heb ik het opnieuw weer geprobeerd de pil te nemen, maar ook die kwam er toen binnen een uur weer uit.
    Nu heb ik al aardig rond gekeken op het internet, en daar lees je ook dat als je de pil niet 3 uur binnenhoud je hem als vergeten moet beschouwen, dus dat zou betekenen dat ik nu 3 pillen vergeten ben.
    Ik heb verder geen sex gehad met mijn vriend in de stokweek, maar dus wel gisteren en vandaag weer, want ik voelde mij daar weer fit genoeg voor, en ook de pil is er maandag gewoon ingebleven. Nu lees je op het internet vooral dat als je sex hebt voor die dagen dat je dan kans hebt om zwanger te raken, maar ik vroeg me dus af of ik nu ook extra kans loop daarop, want we hebben verder geen extra maatregelen genomen.

We zijn trouwens wel van plan om over 1 of 2 maanden voor een 2e te gaan, dus mocht het nu zo zijn dat dit wel uitloopt op een zwangerschap dan is dit niet heel erg en is het super welkom,ondanks dat het wat eerder is dan gepland.
    Ik kan trouwens geen morning afterpil innemen, aangezien ik daar niet goed op reageer, heb hem al eens moeten innemen, maar werd er toen heel erg beroerd van.

Is/zijn er hier soms meiden die (ongeveer) het zelfde hebben meegemaakt, en hoe is dit toen afgelopen?
    En hoeveel risico loop ik nu eigenlijk?

groetjes Sabine

2. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    Hey,
    als je een aantal pillen vergeten bent of overgegeven hebt dan ben je niet meer veilig en zou je in principe condoom moeten gebruiken. Maar als het geen probleem zou zijn mocht je zwanger zijn, dan zou ik er rekening mee houden. Want het is het "gevaarlijkst" vlak na je maandstonden...:)

3. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    De dagen vlak na je menstruatie ben je nog niet op je vruchtbaarst hoor! Gemiddeld je je eisprong op dag 14 pas en rond die tijd kun je pas zwanger raken...

(hoewel jullie dat wel zullen weten daar jullie beide al een kindje hebben bedenk ik me nu net!:D)

xx

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Het kan ook best in de eerste week al raak zijn, de eiersprong kan ook eerder plaatsvinden. Daar is onze tweede het bewijs van haha.

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Als je vroeg in de maand de pil vergeet is de kans groter dat je uberhaupt een eisprong krijgt.

6. Edelweisje

Edelweisje Actief lid

22 nov 2007
    451
    0
    0
    haha zotje! Ja toch wel de week na je maandstonden heb je een grote kans, dit omdat sommige eitjes mooi overleven tot de dag van de eisprong (meestal zijn dit meisjes dan) En je weet ook nooit precies wanneer je eisprong is hé. Zoiezo denk ik, is 3 pillen wel veel en heb je kans.

7. sabineramp

17 feb 2008
    46
    0
    0
    kudelstaart
    Bedankt voor jullie reacties, en ik weet nu in elk geval zeker dat het deze maand spannend wordt of ik wel of niet zwanger ben.

En ik en mijn vriend hebben besloten ook gelijk de pil voor de rest van de maand niet meer in te nemen, dus we gaan nu officieel voor een 2e wondertje!
    Ik vind het nu wel erg spannend worden allemaal, want mijn eerste kwam dwars door de pil heen zonder hem te vergeten, dus ik hoop nu ook dat het snel raak mag zijn zonder de pil.

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    iedereen heeft al goeie antwooden gegeven :D ik dnek dat je zelf het ook een beetje hoopt niet? wel spannend zeg!:)

9. Maya82

Maya82 Actief lid

9 nov 2009
    337
    0
    0
    België
    succes!!!!

10. sabineramp

17 feb 2008
    46
    0
    0
    kudelstaart
    Ik hoop er zelf zeker op ja dat het raakt is deze maand, en vind het wel erg spannend allemaal.
    Alleen jammer dat het wachten altijd zo lang duurd om te kunnen testen, hihi!

11. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    het is zo dat als je in de eerste week de pil meerdere malen vergeet er een kans is dat je eitje groeit.
    Nog niet zozeer dat je een eisprong hebt tenzij je een super snel groeiend eitje heb.
    Want als de pil zijn werk doet horen er volgens mij geen eens eitjes te groeien.

Tenminste dat stond in mijn bijsluiter dan :p

Ook zou ik trouwens nog niet stoppen met de pil midden in de cyclus maar het toch afmaken. Je lichaam kan enorm in de war raken hierdoor (zelf gehad), maar daar is t vast nu laat voor om dat gezegd te hebben haha.

Ik duim voor je dat je lekker zwangert bent.

liefs,

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dit klopt op zich wel, maar met de pil is het net even anders.

als je 1 of meerdere pillen vergeet in je eerste slikweek is de kans op een zwangerschap aanwezig, daarna is die nihil. maar een eisprong heb je idd nog niet direct na het vergeten, alleen door het vergeten van die pillen voorkom je dus (mogelijk) niet meer dat een eitje springt.

Deel Deze Pagina