Jeuk?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Meis28, 11 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb sinds twee dagen s avonds als ik in bed lig onwijze jeuk op mn onderbenen! Dus schenen/enkels zegmaar. Ik kan dan echt zo hard krabben en even later begint het weer opnieuw. Gedurende de dag vrijwel nergens last van en heb ook niet echt erge jeuk op andere plekken. Herkent iemand dit?

2. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Helaas wel :(
    Had er ook een topic over geopend bij gezondheid voor tips

Menthol gel werkt goed!

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ook alleen op die plek? Dat vind ik zo raar!

4. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb,het ook tot bloedens toe krab ik en ook op onderrug heel erg heel dag door maar vooral s avonssen na het douchen. Heb zo afspraak. Vk zal het eeens vragen

Ben 24 weken

5. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Oh ja! Echt irritant... ik heb dat al vanaf 12 weken ontzettend op mijn scheenbenen en enkels. Nu ook buik en borsten :x. Ook al is de huis niet overdreven droog het jeukt als een gek. Ik smeer het heel dik in en hou het zo vet mogelijk maar eigenlijk blijft het jeuken...

6. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ja ik ook! Met name rechterknie en enkel en ook vooral 's avonds/'s nachts, echt bizar haha! Ook geen ervaring mee bij vorige zws.

7. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ik had het bij mijn zwangerschap ook. Heb toen bij de Hema koelzalf gehaald. Dit hebben ze speciaal in de zwangerschapsproducten. Dat deed ik er op voor ik naar bed ging. En dat hielp goed!!
    Volgens mij heb je ook bij de Etos zoiets als koelzalf....maar het is de moeite het te kopen!!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat heb ik helaas ook, vooral de bovenkant (wreef) van mijn voeten en mijn buik.

Voornamelijk in de avonden of als ik in bed lig :(

9. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Jaaaa hier jeuk op de wreef van mn voet, verschrikkelijk! Nu heb ik aqltijd veel last van eczeem dus dacht eigenlijk "wat keijg ik nou weer" ik had het eigenlijk niet gerelateerd aan de zwangerschap.
    Verschrikkelijk die jeuk. Als ik jiet uitkijk krab ik het zo ook tot bloedens toe en inderdaad in de avond.

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Gek he! Ik kijk het nog wel even aan want heb er pas nu ineens last van dus hoop eigenlijk dat t gewoon weer weg gaat :) Maar het is dus alleen mn scheenbenen/onderbenen..raarrrr... Hopen dat t vanavond niet weer zo is want gisteren lag ik er echt even wakker van. Volgende week weer afspraak bij vk dus desnoods vraag ik het dan even als het nog zo is!

11. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Helpt echt hoor meiden, KOELZALF! Stilt de jeuk.

12. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Vreemd houd je daar geen vocht vast? Dat kan een oorzaak zijn.

Bij mijn oudste kreeg paar dagen voor bevalling overal jeuk en rode bultjes begon bij mijn benen vooral knieholtes bleekndoor hormonen.. Nu heb gewoon droge huid en jeuk. Mentholgel is fijn al blijf je smeren en koelen kan helpen had van die ijscompressen

13. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    smeer sávond je huid in met vaseline en dek het af met een pyjama broek of zo . klinkt als hele erge droogte dor het winter weer en warmte binnen van het huis

14. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Even een waarschuwing:

Dit zal voor 95% niet op gaan, maar als je voornamelijk jeuk hebt aan de binnenkant van je handen en/of onderkant van je voeten in het 3e trimester van je zwangerschap, zonder dat er verder iets te zien is, moet je meteen aan de bel trekken en de verloskundige bellen.

In dat geval kunnen de klachten wijzen op zwangerschapscholestase (ik heb het zelf gehad in de vorige zwangerschap en ben 2 dagen daarna met 36,1 direct ingeleid).

Voor de duidelijkheid, er zijn dan geen bultjes en dergelijke en de jeuk bevind zich vooral aan de binnenkant van je handen. Dit moet je altijd melden en moet gecontroleerd worden, het kan levensgevaarlijk zijn voor de baby.

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok bedankt voor je waarschuwing maantje. Dat klinkt niet fijn :( Ik heb geen jeuk aan mn handen en voeten. Het is puur alleen mn scheenbenen zegmaar. Stukje onderbenen. Hier geen kruidvat/hema want woon niet in NL dus kan die zalfjes niet kopen, maar ik kijk het even aan en anders vraag ik het de vk wat ik bij de apotheek kan kopen.

16. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ja scheenbenen, heb ij ook gehad bij de eerste!! Wat hier hielp was menthol talkpoeder, ik weet niet of dat te krijgen is waar je woont?

17. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    ik had jeuk vooral om mijn benen helaas niets aan kunnen doen begon met week 30 en is pas 3 maanden na de geboorte van mijn dochter weg gegaan.... had je graag positief verhaaltje willen geven maar wil altijd eerlijk zijn tegenover mensen
    (betekend niet dat jij er misschien ook last van houd he ;))

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hihi nou ben benieuwd grrrrrr!! Ik wacht t even af en als t blijft ga ik sowieso vragen om iets van menthol talk poeder idd! Moet vast wel zoiets zijn hier bij de apotheek of via de vk. Lig nu in bed en voel t ergens al weer lichtjes tintelen maar nog geen jeuk dus nouja afwachten maar

19. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    +1 al vanaf een week of 12. Ben pas bij de huisarts geweest omdat het steeds erger werd, krabbelen tot bloedens toe.
    Ook koelzalf gehad, in combi met hydrocortisonenzalf sterkte 1 (de mildste mag) dat hielp niet, nu sinds maandag aan de slag gegaan met een antischimmelcremmetje en het wordt aanzienlijk minder eindelijk!!

20. oumnouafel

oumnouafel Actief lid

24 okt 2014
    328
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ven gisteren geweest bij de vk ze zei heeft met hormonen te maken heb menthol gekregen die ik na het douchen op doet en moet zeggen heb erna geen jeuk gehad meer dat was vanochtend. Dus ben benieuwd. Als werkt koop ik wel zo fles heb proefmonster gehad. Doorzichtig lotion

Deel Deze Pagina