Hallo, ik ben benieuwd of hier ook mensen zijn die last hebben van migraine en hoe dat je leven bepaalt. Ik slik hiervoor iedere dag medicijnen en als ik migraine heb, neem k een smelttablet wat overigens goed helpt. het is wel moeilijk omdat het toch aardig je leven bepaald. Als ik last heb, kan ik bijna niets verdragen en moet daardoor ook bepaalde afspraken dan afzeggen. het lijkt wel alsof je soms geen begrip krijgt van de buitenstaanders. Op mijn werk doen ze gelukkig niet moeilijk als ik me ziek meld. Hoop van jullie te horen!
Ik heb er zelf geen last van maar mijn vader, moeder en vriend hebben er wel last van Mijn ouders en vriend nemen er geen medicijnen voor Mijn vriend kreeg het eerst een paar keer per maand Maar hij heeft net nu gelukkig al bijna een half jaar geen last van gehad Hier kregen we ook niet al te leuke reacties als hij Migraine had Ze zeiden dan: neem dan gewoon een paracetamolletje en dan is het zo over Gelukkig hebben ze er op je werk wel begrip voor
Ik had altijd hormoon gerelateerde migraine. Dus als ik ongesteld moest worden een paar dagen ervoor en de eerste dag. Misselijk en niks meer kunnen doen. Het begon om 16.00 ( ik kon de klok erop gelijk zetten, ik voelde het in de ochtend al aankomen) en dan tot de volgende dag 19.00 uur ongeveer. Maar sinds ik de pil niet meer slik heb ik nergens meer last van. Ik snap trouwens goed dat je dan niet kunt gaan werken.
mijn vader heeft regelmatig een migraine aanval als hij dat heeft moet hij meteen gaan liggen in een verduisterde kamer want hij wordt duizelig en kan niets verdragen (licht geluid etc) als hij dit heeft kan hij ook heel slecht eten omdat zijn maag ook behoorlijk overstuur raakt en dus geen eten kan verdragen.....hij kan er soms wel 3 dagen zoet mee zijn, hij kan dan ook niet werken op deze dagen..
ik heb niet echt migraine het is bij mij meer spanningshoofdpijn. als het heel heftig is kan ik ook weinbig tot niks meer doen en werken lukt dan zeker niet. heb het meestal in het weekend omdat ik dan wat meer tot rust kom of zo en dan zet het door, kan er soms wel 3 dagen last van hebben, erg vervelend. er word inderdaad snel gezegd pak dan een paracetamol of zo, maar dat helpt gewoon niet, heb al verschillende tabletten gehad en ben zelf bij de fysio geweest. het enigste wat hielp waren spierverslappers, maar ja dan moet je ook op bed blijven liggen want dan kun je niks meer, dus dat werk ook niet.
Fijn om te horen dat er meer mensen zijn en dat het geen probleem is als jullie daardoor thuisblijven. Van spanningshoofdpijn had ik ook last...ook in het weekend...mega irritant want je hele weekend is naar de knoppen. Ik had een keer iets gelezen over een operatie. Weten jullie daar iets van?
Ik heb ook migraine, hele zware, ik heb het zo erg dat de linker kant van mijn lichaam helemaal verlamd en ik dus niets kan ... Ik probeer zo min mogelijk deze ziekte ( zo noem ik het ) mijn leven te laten bepalen, ik ben ook geen fan medicijnen dus slik niet dagelijks medicijnen ik slik wel tijdens een aanval medicijnen Relpax heet het want anders is het niet te verdragen, maar ik voel het altijd aankomen en dan kan ik beter maar naar huis gaan, waar ik ook ben, want anders kan ik opgeveegd naar huis worden gebracht, ik kan op het moment van zo'n aanval niet praten ( vanwege die verlamming ) en kan geen licht verdragen en niemand moet tegen me praten want het doet zo veel pijn om geluiden te horen en tegelijk te moeten denken wat die gene nou zegt... Ik heb het 1 x in de 2weken ongeveer ... ben daarna 2 dagen echt goed de kluts kwijt ...
jeetje...ik wist niet dat het ook zo erg kon zijn...ik schrik hier wel een beetje van Ik ben er ook meestal 2 dagen zoet mee....maar dan blijft het bij geen licht kunnen verdragen en misselijk zijn. Het liefst wil ik dan ook alleen maar liggen...soms is dat erg moeilijk als je een dreumes hebt rondlopen
Het is echt verschrikkelijk als zoiets gebeurd maar ik ben dr al zo aan gewend .... Ben al door de hele medische molen geweest om te kijken of het wel echt migraine is en niet iets anders, ze dachten namelijk eerst dat het een Tia was maar dat is gelukkig niet zo... Maar dit heb ik al jaren hoor, heb het geerfd van mijn grootouders ... grrrr
Zo dat is een heftige aanval chantal1984, Ik had wel dat ik geen licht kon verdragen, misselijk was en alleen maar kon liggen. Maar niet van verlamming, maar van de pijn. Maar hoe doe je dat met je kindje dan?
jeetje chantal dat is bagger, elke twee weken half verlamd zijn en indd dat met een klein kindje, sjees ik ben al kribbig als ik een simpele hoofdpijn heb
Mag mij ook bij dit clubje vervoegen... Mijn migraine is voornamelijk hormoongevoelig (dus de periode dat ik mijn regels moet krijgen totdat ik terug met mijn pil begin). Maar als ik een zware dag heb, kan ik op voorhand al voorspellen dat het zover gaat zijn. Ik heb een tijdje bloeddrukverlagers geslikt (terwijl ik al vrij lage bloeddruk heb), maar dat hielp niet zo veel. Ben een maand of 3-4 in behandeling geweest bij een osteopaat, maar na een paar keren was het terug zoals ervoor. De huisarts had mij poedertjes voorgeschreven die in moest innemen bij een aanval, maar daar werd ik oh zo moe van dat ik ze niet meer wilde nemen. Er is wel een apotheker die zelf pilletjes maakt en dat zijn goddelijke pilletjes! Bij het begin van de aanval nemen, gaat het niet beter na een uur nog eentje en je bent er weer bovenop! Wij willen nog heel even wachten met kindjes, maar ik hou mijn hart vast voor het moment dat ik ga stoppen met de pil... Heb wel al van een paar mensen gehoord dat hormoongevoelige migraine wegebt als je zwanger bent... Dus heb een beetje goede hoop. Bij mij begint het aan mijn linker slaap en dan voel ik het doortrekken naar mijn rechter hersenhelft. Door die geweldige pilletjes heb ik het redelijk onder controle (moet tenminste niet meer elke maand ziek melden zoals in het begin het geval was). Maar een keer of 3-4 per jaar heb ik het serieus zitten met misselijkheid en alles erop en eraan. Ben 2 weken geleden nog thuis moeten blijven, kreeg gelijk controlearts op bezoek! Net alsof ik verzin het... Ik merk wel op mijn werk dat er op mijn dienst redelijk wat onbegrip is van een aantal mensen, maar dat trek ik mij niet aan.
ik had het zelfde heb zelfs een aaval van 3 weken gehad ben toe ook op aanraden van de gynaceloog gestopt met de pil en heb het nu nog maar 1 dag per maand . Kan dan geen licht of geluid verdragen. misschien een tip toch een andere anti conceprie te gebruiken Ik had liever iets mindere lekkere seks maar dan wel zonder hoofdpijn
chantal jin hebt wel een heel heftige vorm zeg jeetje...... hoe los je dat nu op met de kleine? heb vroeger toen ik nog in de winkel werkte ook vaak onbegrip gehad hoor, maar dat was meer van de leidinggevende als van mijn colega's gelukkig. en ziek is ziek, laat de controleur maar komen die ziet dan ook dat het niet gaat toch
De gynaecoloog kan mij ook een spiraaltje zetten, omdat die hormoonverdeling beter zou zijn dan bij de pil. Maar met de pil kan je stoppen wanneer je wil en met een spiraaltje ligt dat iets moeilijker... Ik heb nu een lichtere pil dan toen ik ermee begon, zodat de hormoonschommelingen ook niet zo hoog liggen. Vermits het sinds die iets beter is, wil ze liever niet veranderen. Ik heb er ook al aan gedacht om te stoppen, maar ik durf niet zo goed. Als het inderdaad veel beter zou gaan, dan hoef ik die rotzooi niet meer te slikken... Volgende keer nog eens vragen als ik er naartoe moet gaan. Maar een aanval van 3 weken! Hoe ellendig moet je je wel niet gevoeld hebben! Ben al een wrak na 1 dag... Ik probeer, als ik uit bed kan tenminste, ook een heel warm bad te nemen. Op het moment zelf helpt het niet (en als je echt kotsmisselijk bent is het niet aan te raden), maar van het moment dat ik eruit kom gaat het steeds een beetje beter. De warmte van het water zet de vaten ook open en werkt voor mij meestal verlichtend.
Het fijne ( nou ja wat je maar fijn noemt ) is dat ik het voel aankomen, ik voel het in mijn mond tintelen en ik krijg vlekjes voor mijn ogen dan duurt het ongeveer 20 minuten voordat het in mijn benen oid zit, ik zorg er voor dat die kleine op dat moment ( als ik alleen ben ) gewoon even aan het spelen is ( heb een heel rustig kind [-o< ) en ga dan op de bank liggen, ik bel uiteraard altijd iemand op als er zo iets gebeurd zodat die de kleine kunnen opvangen, gelukkig woont mijn schoonmoeder 2 straten verderop en mijn vriend werkt vlak bij dus die is zo thuis ... wat dat betreft ben ik blij dat dat allemaal op zo'n manier kan want anders zou ik het echt niet weten ... Ik heb het alleen nog niet op mijn werk gehad en weet dan ook niet zo goed wat er dan zal gebeuren, ze zijn er wel allemaal op voorbereid daar ... Ze hebben bij mij al van alles geprobeerd, tot op een gegeven moment een Neuroloog zei dat ik verslaafd was aan pillen ze was alleen even vergeten dat ze al die pillen zelf had voorgeschreven waar ik volgens haar verslaafd aan was want ik had deze pillen niet toen ik kwam met deze klachten, ik moest dus eerst weer af kicken van alle medicijnen om weer met wat nieuws te kunnen beginnen, toen heb ik uiteindelijk gezegd dat ik het allemaal wel zelf op zou lossen want als een dokter tegen mij zegt dat ik verslaafd ben aan pillen terwijl ZIJ mij dat voorschrijven dan hoef het voor mij al niet meer ... Goede tip ! Smeer wat sterke tijgerbalsem op je slapen, dit werkt bij heel goed, het warme branderige gevoel temt een beetje de piek van de hoofdpijn, het gaat niet helemaal weg maar wel de ergste pijn ...
jeetje, er zitten ook zoveel verschillen tussen al die aanvallen. Bij de 1 uit het zich zo en bij de ander weer zo...Zit het bij jullie ook in de familie? Mijn oma had het maar al jaren niet meer. Ik ken trouwens ook geen mannen die er aan lijden. @Chantal...ik zal je tip eens proberen.....misschien helpt het....maar wat een muts van een Neuroloog zeg @Melanina.....3 weken...OMG....dat is toch vreselijk....en niet vol te houden...fijn dat het nu heel wat minder is
nu je het zegt ik heb ook een keer spul gekocht bij de etos dat moest je dan ook op je slapen druppelen en acter in je nek, dat verlichte wel, maar is wel erg sterk spul, zal eens kijken of ik het nog heben hoe het dan heet, was iets chinees of zo! ik ken wel mannen die er aan leiden dus is niet alleen een vrouwen ding. waar ik s'woensdags werk die had het vroeger ook, maar nu al een hele tijd niet meer ( zij is ook op leeftijd) zal misschien als je ouder bent wel over gaan dan? chantal wel fijn dat je het zo geregeld hebt allemaal en dat je man en je schoonmoerder altijd dichtbij zijn. is wel een fijne gedachten en gelukkig heb je een makkelijk kind dat scheelt helemaal.
Een oud collega nam altijd een soort van Tijgerbalsem mee uit Indonesie en dat was echt mega sterk spul maar wel lekker verlichtend, je het idd ook van een chinees merk miss layla, durf alleen niet te zeggen hoe het heet ...