Migraine

Discussion in 'Algemene clubs' started by pauly, Nov 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ik heb het gevonden het heet

toco-tholin

2. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ik heb ook migraine. Soms heb ik er tijden geen last van en dan ineens weer wel. Het lijkt spanningsgerelateerd, maar ik heb het ook wel als ik geen spanning heb.
    Eerder toen ik de pil nog slikte had ik iedere keer dat ik ongesteld moest worden ook migraine. Heb dat pas met elkaar kunnen linken toen ik de pil niet meer slikte en ik ineens meer dan de helft minder aanvallen had.
    Het begon toen ik een jaar of 9 was. Ik was tv aan het kijken en dacht de die stuk ging. De helft van de ondertiteling miste. Later kreeg ik hoofdpijn.
    Gelukkig heb ik maar af en toe een aanval. Ik moet het er echt uitkotsen anders raak ik het niet kwijt. Het duurt dan meestal ook maar 1 dag, maar heb dan zo'n hoofdpijn dat ik van gekkigheid niet meer weet wat ik moet doen. Wil dan soms letterlijk wel met mijn hoofd tegen de muur aanknallen om de hoofdpijn te overtreffen met een andere pijn. En ben dan verschrikkelijk misselijk. Zodra ik mijn maaginhoud kwijt ben zakt de ergste pijn langzaam weg. En dan kan ik ook op bed gaan. Deken over mn hoofd en slapen.
    Heb ooit een keer een aanval gehad op mijn werk. Moest toenertijd nog drie kwartier rijden om thuis te komen. Ik kan me niet herinneren hoe ik thuisgekomen ben, maar wel dat ik van mijn vriend op mn lazer heb gehad. Was toch echt niet verantwoord dat ik in de auto gestapt was volgens hem. Had hij ook wel gelijk in, ik kon alleen nog wat lichtjes van elkaar onderscheiden, maar ik wilde zo graag naar huis.

Mijn moeder heeft ook migraine, lijkt wel een beetje op die van mij, maar toch is dat ook weer anders. Die mist soms hele stukken als ze een aanval heeft.
    Mijn broertje heeft ook vaak hoofdpijn, maar of hij ook daadwerkelijk migraine heeft, dat weet ik niet.

3. dragonfly lijkt me ook erg gevaarlijk rijden met zon hoofdpijn, gelukkig heb je het heelhuids gered.

wel toevallig dat je moeder en je broer er ook last van hebben.

bij mij in de directe familie heeft niemand het.

4. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb van kinds af aan al migraine. Ik merk wel, als ik oververmoeid ben, dat er dan meer kans op is. Beetjes spannig erbij en ik lig plat. Het begint bij mij met oogmigraine. Alles gaat trillen en ik verlies een deel van mijn gezichtsvermogen. Auto rijden is dan ook levensgevaarlijk. Ik durf daarom alleen, geen hele lange stukken meer te rijden, bang dat ik zo'n aanval krijgt en tja...wat dan he.

Ik heb ook vaak onbegrip gehad. Ach beetje hoofdpijn, heeft iedereen weleens. Ik neem niet eens een paracetamol. Joh fijn voor je, dan weet jij dus niet wat hoofdpijn is.

Ik weet wel dat mijn moeder er vroeger ook last van had. Is dus ook wel een beetje erfelijk bepaalt.

5. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    mijn vriend had vroeger ook vaak migraine bij hem is het gelukkig bijna helemaal weg
    Ik nu alleen nog maar met ongie dagen tja hormoon spiegel heh

Ik kreeg ook een spiraaltje zonder hormonen maar dit was een groot brok ellende ik had veel pijn en bloede elke maand als een rund.
    ook tijdens het vrijen verloor ik steeds bloed.
    Na veel gepraat met me vriend hebben we besloten dat hij gewoon condooms ging gebruiken en ik lekker vrij bleef van alle onzin .
    Ongesteld zijn is al erg genoeg .

Ik ben alleen bang wat me hormoon spiegel gaat doen als ik dalijk zwanger raak.

6. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Was ik ook bang voor, want een paracetamolletje helpt dan echt niet. Maar ik heb heel de zwangerschap nergens last van gehad. Wie weet valt het dan juist mee.

7. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    me 2...ook bijna de gehele zwangerschap geen last gehad!

8. hoor je wel vaker he dat ze dan tijdens de zwangerschap nergens last van hebben, is alleen maar gustig

9. Melanina

Melanina VIP lid

May 20, 2008
    9,070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    dat geeft hoop

10. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Ik heb ook vreselijke migraine. Nooit gehad,totdat ik het op mijn 29e kreeg. Toen heb ik een andere pil genomen en nu is het al een stuk minder,maar nog steeds erg. Ben een maandje met de pil gestopt geweest en NERGENS last van en normaal is het wel 1x in de week raak. Als wij gaan stoppen met de pil gaan we eerst een maand of 3 met condoom vrijen omdat ik bang ben zwanger te raken en migraine aanvallen te krijgen en zonder de pil heb ik nergens last van. (Het duurt bij mij een maand of 2 voordat ik ontpilt ben)

11. beebie82

beebie82 Bekend lid

May 27, 2008
    521
    0
    0
    ik heb ook migrane...
    en heb het ook heel erg.. bij mij begint het altijd met flikker lichten in mijn ogen daarna verlamming in mijn arm en prikkels in mijn mond dan kan ik ook niet meer praten dit alles duurt een uur en daarna komt de hooft pijn heb medicijnen voor een aanval imigran maar helpt niet echt goed ik krijg meestal een aanval als ik druk ben geweest.. en slecht heb geslapen.. mijn collega heeft eens tegen me gezegt het lijk wel of je beroerte heb je mond trekt scheef haar vader is ooverleden aan een beroerte. ze schrok heel erg toen ze die aanval bij me zag.
    ik hoop echt dat er een wonder middel voor gevonden wordt want ik vind het echt afschuwlijk..
    x beebie

12. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi,

ik heb zelf het medicijn Zomig..die helpen de aanval heel snel verhelpen. Misschien kan je dat eens vragen aan je huisarts.

13. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Goedemiddag dames,

Ik hoor hier niet echt thuis want ik heb geen migraine maar chronische Clusterhoofdpijn, mensen verwarren het veel met migraine
    alleen gaat het bij mij een stapje verder..
    Heb nooit van mijn leeftijd te maken gehad met hoofdpijn
    tot mijn 28te mijn eerste Clusteraanval begon..pas na een tijdje
    werd ik doorverwezen naar een neuroloog en die wist mij
    te vertellen dat ik aan Clusterhoofdpijn lijdde.
    Grote verschil tussen migraine en CH is dat je met CH heel druk gaat
    bewegen (absoluut niet stil liggen) ook ken ik goed tegen licht als
    ik een aanval heb. Allerergste van CH is dat je er alles aan wil doen om
    je pijn te overtreffen, vandaar dat CH ook wel 'zelfmoord hoofdpijn' word genoemd..zelfs ik heb geroepen dat ik uit het raam ging springen terwijl ik ondertussen de plukken haar uit mijn hoofd trok.
    Momenteel heb ik Imigran injecties en dagelijks 4 harttabletten Verapamil om mijn drukverschil goed te houden van mijn slagaders in mijn hoofd.

Aangezien CH niet goed word erkend door huisartsen en zelfs neurologen komt er in de kerstspecial van de VIVA (magazine) een interview van mij. De journaliste heeft zelf jaren aan migraine geleid en verteld ook een deel van haar verhaal.

Voor mensen die zelf ook nog nooit van CH hebben gehoord:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn

Als jullie het goed vinden, zou ik het fijn vinden om sowieso met jullie mee te komen kletsen..

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Ben ook aan't overwegen om te stoppen met de pil i.v.m. mijn aanvallen. Heb geen idee hoelang ik nodig heb om te ontpillen, maar dan zou dat ook in orde zijn tegen de tijd dat we er voor gaan.

Heb jij tijdens het ontpillen ook nog aanvallen of enkel tijdens het nemen van de pil? Is het bij jou enkel hormoongevoelig?

15. pauly

pauly Bekend lid

Nov 9, 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Patricia,

leuk dat je ook komt kletsen! Ik heb wel eens gehoord van CH maar wist niet dat het zo erg kon zijn. Wanneer komt die Viva precies uit? ben benieuwd om je verhaal te lezen.

Heb je er trouwens vaak last van? Ik voel nu weer een migraine opkomen dus ga zo maar wat innemen :(

16. geertje1987

geertje1987 Actief lid

Nov 24, 2008
    158
    0
    0
    veendam
    hallo

ik heb wel eens migraine. Als ik het heb, moet ik er ook bij overgeven enz. Dat is verschrikkelijk, maar ook moeilijk als mijn zoon wakker is, zal je denk ik wel herkennen. al die geluiden. Je kan geen kant op. gelukkig was bij al die keren dat ik had, was er iemand in de buurt. afkloppen nog wel

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

Oct 31, 2007
    6,577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je welkom :)
    Het verhaal komt in de VIVA kerstspecial, dus vlak voor kerst.
    Klopt, ik heb het chronisch en mijn langste vrije-clusterperiode is
    maar 2 weken geweest. Sommige dagen heb ik 8 aanvallen per dag, soms maar 2-4..en dat vrijwel dagelijks.
    Nadeel is dat ik maar 2 injecties per dag mag gebruiken, dus bij de rest van de aanvallen gebruik ik 100% zuivere zuurstof om een aanval proberen af te breken. Het is niet zo krachtig als Imigran injectie, maar ik heb in ieder geval iets anders als ik mijn injecties voor die dag heb verbruikt :(

18. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Moet eerlijk zeggen dat het bij mij aan een bepaalde soort pil lag. Ik ben een maandje met de pil gestopt en toen werd de migraine nog 3x zo erg :oops: De ene dag een aanval links,de andere dag eentje rechts. Dat heeft zo een week of 2 geduurd,daarna was het over! Zelfs toen ik me druk maakte geen aanval meer! Nu ben ik op een andere pil overgegaan (vriend wil nog geen kindje) en heb nauwelijks meer last van migraine alleen in de stopweek! Maar ik ben een jaar of 4 ook gestopt met de pil en toen had ik NOOIT migraine,het is bij mij dus typisch iets van de pil.

Patricia,wow,wat vreselijk wat je hebt! Toevallig dat ik zoiets een paar maandjes geleden ook in de Yes heb zien staan. Dat meisje gebruikte ook zuurstof. Sterkte ermee,pff. Dacht dat migraine al een hel was :oops:

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Mijn kapster vertelde mij een tijdje geleden van de zuurstof, maar ikzelf heb het nog nooit gebruikt. Zij gaat duiken en heeft dus altijd een zuurstoffles ter beschikking. Toch eens vragen of ze het ondertussen al gebruikt heeft!

Dat was bij mij het geval toen ik naar de osteopaat ging. Hij vertelde wel dat ik wat last kon hebben, maar dat was wat veel van het goede! :(

Ik ga afkloppen, maar ik ben al 3 weken migrainevrij! Wel aanvallen voelen opkomen, maar zonder medicijnen verdwenen! Dit weekend zal het waarschijnlijk weer raak gaan zijn, want de :evil: komen eraan. Maar ik heb dus ook maanden dat ik dan geen migraine heb... Heel gek, maar ben er dan niet rouwig om ;) .

20. 4days

4days Niet meer actief

Hier nog een migraine-mama! :) En door de borstvoeding mag ik geen medicijnen gebruiken... :(

Als ik migraine krijg begint het met een hoop vlekken voor mijn ogen, en vervolgens ga ik een heel vreemde sterke geur ruiken. Alsof iemand net parfum heeft gespoten die nog niet vervlogen is, heel sterk. Mijn bewegingen gaan een beetje zwaar voelen dan. Na een kwartiertje krijg ik dan een strak gevoel in mijn hoofd, alsof er een band omheen zit. Na een half uurtje gaan de vlekken voor mijn ogen en de geur weg. De hoofdpijn wordt erger. Die duurt ook maar een uurtje, maar kan de rest van de dag in vlagen terug komen.

Erg irritant, vooral als ik aan het werk of aan het rijden ben. Maar de migraine van mijn moeder is nog erger, want die heeft een paar uur het gevoel alsof haar hoofd barst en moet aan de lopende band overgeven...

Groetjes, Cossy

Share This Page